• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #497272  autor: auvi
 17 sie 2011, 14:19
Witam.
Jak w Play najlepiej ustawić (oczywiście darmowo) taką rzecz: chciałbym, żeby rozmówca, który nie może z jakichś względów dodzwonić się do mnie lub gdy nie odbieram połączenia przez jakiś czas usłyszał nagrany przeze mnie komunikat, że oddzwonię, gdy będzie to możliwe, a wiadomość o połączeniu z jego numeru przyszła w sms. Nie chodzi tu o "nieodebrane" w rejestrze, bo to widzę, gdy jestem w zasięgu, ale raczej o brak zasięgu czy jakieś inne problemy techniczne.
Miałem ostatnio problem, że klienci dzwoniący na mój numer słyszeli 1 sygnał a potem rozłączało połączenie jakby je odrzucał. Chciałbym zapobiec m.in. takiemu problemowi na przyszłość, a także dać jakoś znać ludziom, że nie ignoruję ich połączeń - klienci nie lubią być olewani ;-)

 #497562  autor: DanielR
 18 sie 2011, 17:32
Najlepiej będzie, gdy ustawisz sobie wywołanie Poczty Głosowej (czyli ten odcinek czasu, biegnący od próby połączenia się osoby dzwoniącej do Ciebie, z Twoim numerem, do chwili włączenia się Poczty Głosowej), na maksymalnie 30 sekund (nie ma możliwości ustawienia dłuższego odcinka czasu - w żadnej z polskich sieci).

Można to zrobić na dwa sposoby:

1) w menu telefonu, w dziale Połączenia -> Przekierowania -> Kiedy zajęty
(nazwy opcji menu i podmenu mogą się trochę różnić w zależności od posiadanego telefonu);

2) używając uniwersalnego kodu **61*+48790200200*11*30#

Ustaw też sobie w opcjach telefonu funkcję Połączenia oczekującego, by w trakcie ewentualnej, prowadzonej przez Ciebie rozmowy (inni) chcący się do Ciebie w tym czasie dodzwonić, otrzymali stosowny komunikat, że Ty prowadzisz już rozmowę z jakąś osobą i albo się rozłączą, albo tez poczekają aż linia się zwolni, lub włączysz ich do połączenia konferencyjnego.
Ty w trakcie rozmowy, także zostaniesz poinformowany kilkoma krótkimi sygnałami - "piknięciami", o kolejnym przychodzącym połączeniu.

 #498830  autor: auvi
 24 sie 2011, 11:26
Włączyłem przekazywanie i sprawdziłem w praktyce - nie bardzo mi to odpowiada. Sieć mówi do dzwoniącego "Nagraj wiadomość" a ja chciałbym ustawić własną wiadomość.

Włączyłem też Pocztę Głosową na Play 24 i efekt tego jest taki, że mnie spamują mmsy :P Wolę standardowe powiadomienia sms, że ktoś dzwonił, gdy byłem niedostępny (nie zawsze to działa).

A najbardziej zależy mi na tym, by przekazać dzwoniącemu wiadomość moim nagranym głosem, że jeśli nie odbieram lub jestem poza zasięgiem to oddzwonię później.
Nie chcę poczty głosowej bo nic mi ona nie da, tylko wprowadzi więcej zamieszania z odsłuchiwaniem wiadomości.

 #498843  autor: DanielR
 24 sie 2011, 12:01
auvi pisze:Włączyłem przekazywanie i sprawdziłem w praktyce - nie bardzo mi to odpowiada. Sieć mówi do dzwoniącego "Nagraj wiadomość" a ja chciałbym ustawić własną wiadomość.
W przypadku Poczty Głosowej można przecież ustawić własne nagranie.
Połącz się z Pocztą Głosową. Wybierz z klawiatury telefonu 2, następnie 1, dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami lektora.
auvi pisze:Włączyłem też Pocztę Głosową na Play 24 i efekt tego jest taki, że mnie spamują mmsy :P Wolę standardowe powiadomienia sms, że ktoś dzwonił, gdy byłem niedostępny (nie zawsze to działa).
Pewnie automatycznie, wraz z aktywacją Poczty Głosowej, na Twoim koncie uruchomiono Ci funkcję Poczta głosowa lite
Kod: Zaznacz cały
Lekka i mulitmedialna poczta głosowa za 0zł. Każda wiadomość przychodzi jako MMS.
Opcję tą można jednak wyłączyć, np. logując się na stronie sieci Play do Play24.
auvi pisze:A najbardziej zależy mi na tym, by przekazać dzwoniącemu wiadomość moim nagranym głosem, że jeśli nie odbieram lub jestem poza zasięgiem to oddzwonię później.
Nie chcę poczty głosowej bo nic mi ona nie da, tylko wprowadzi więcej zamieszania z odsłuchiwaniem wiadomości.
Taką funkcję spełni najlepiej właśnie Poczta Głosowa. Możesz przecież nagrać stosowną wiadomość, informującą dzwoniących na Twój numer. Nikt nikogo nie zmusza do pozostawiania wiadomości na skrzynce. Zaraz pod odsłuchaniu wiadomości, nagranej przez Ciebie, mogą się przecież rozłączyć.

 #498888  autor: auvi
 24 sie 2011, 15:05
Jest pewien problem: po połączeniu z 790200200 albo *200 automat prosi o podanie mojego numeru. Po jego wpisaniu i wciśnięciu krzyżyka komunikat brzmi, że... numer nie istnieje.

Edit:
OK, mam już. Miałem włączoną Lite, przełączyłem na Standard i już gra.

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi, jeśli będę miał wątpliwości to zapytam znów :-)