Witam! Może ktoś z Was ma pomysł, jak rozwiązać następujący problem:
Samsung B5310 mojego kolegi pracujący w sieci PLAY rwie rozmowy, głos ma fatalną jakość i cały czas przerywa. Przekonany, że przyczyną jest ciągłe przerzucanie UMTS-GSM (bardzo słaby zasięg UMTS w mieszkaniu), ustawiłem w telefonie na sztywno Plusa. Pomimo bardzo dobrego zasięgu UMTS/GSM ciągle występowały problemy, we wszelkich lokalizacjach. Na tym etapie uznałem, że przyczyna leży albo po stronie sieci, albo telefonu. Zamieniłem się z kolegą celem sprawdzenia przyczyny złej jakości rozmów na Nokię E5 (teraz on używa jej w PLAY, ja Samsunga w Plusie) i na Nokii problem nie występuje. Niestety, okazało się, że Samsung również świetnie spisuje się w Plusie - nie ma problemów z jakością rozmów w tych samych miejscach, co wcześniej występowały.
Skoro nie jest winien PLAY (na Nokii jakość rozmów bez zarzutu), zasięg ani Samsung (z kartą Plusa jest wszystko OK), to jak to rozgryźć, gdzie szukać przyczyny?