Ostatnio UKE jak z rękawa sypie raporatami na temat jakości rozmów. O ile wszyscy operatorzy mają podobny rozkład wskaźnika PESQ czyli srednio powiedzmy 3-5 to Play jak zawsze na końcu i ma średnio 3-4. Czy ktoś orientujacy się w temacie wie skąd się to bierze że wskaźnik PESQ powyżej wartości 4 jest w sieci Play nieosiągalny? Tutaj link do spisu dokumentów z każdego z miast. Na dole każdego z dokumetnów jest mapa wskaźnika PESQ i każda mapka Play jako jedyna biije po oczach jasną zielenią... Inna sprawa czy dla słuchacza będzie rozróżnialna rozmowa ze wskaźnikiem powiedzmy 3,5 a 4,5??
Może Play, mający mniej zasobów radiowych od W3 stara się upychać więcej rozmów z bit ratem mniejszym niż 12.2 kbis/s kosztem pogorszenia jakości?hubert667 pisze:Ostatnio UKE jak z rękawa sypie raporatami na temat jakości rozmów. O ile wszyscy operatorzy mają podobny rozkład wskaźnika PESQ czyli srednio powiedzmy 3-5 to Play jak zawsze na końcu i ma średnio 3-4. Czy ktoś orientujacy się w temacie wie skąd się to bierze że wskaźnik PESQ powyżej wartości 4 jest w sieci Play nieosiągalny?
:
Teraz dostawcy implementują funkcjonalność VAMOS, w GSMie umożliwi ona 4 rozmowy w jednym time slocie. Czuję, że wszystkie współczynniki bazujące na "subiektywnych odczuciach użytkowników" jeszcze się pogorszą
