• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #312115  autor: meexxx
 22 sty 2009, 11:53
Mieszkam w dość zaludnionym terenie - ma telefon motorola V9. Na wyświetlaczu telefonu pojawia mi się ikona ze jestem w zasięgu sieci HSPDA - problem w tym ze nie mogę wykonać żadnego połączenia a jak ktoś do mnie dzwoni to słyszy ze abonent jest poza zasięgiem sieci. Mam pełen zasięg, problemy występuje tylko w miejscu mojego zamieszkania, jeśli jestem w innym miejscu i w zasięgu sieci HSPDA to powyższego problemu nie ma. Odpowiedz sieci która dostałem to przełączenie telefonu na tryb GSM - problem w tym że telefon ten V9 nie ma ręcznego wyboru częstotliwości pracy... Czy ma ktoś pomysł co mogę zrobić?

 #312116  autor: Jedrker
 22 sty 2009, 12:01
meexxx,
Pozostaje Ci tylko zgłoszenie do BOK, powinni usterkę naprawić ...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2009, 12:59 przez Jedrker, łącznie zmieniany 1 raz.

 #312129  autor: Łukasz_W
 22 sty 2009, 12:54
Jedrker: Przecież autor tematu napisał, że chodzi o Orange...
meexxx: Nie wiem - skoro występkuje to tylko u Ciebie to zgłaszaj awarię.

 #312138  autor: meexxx
 22 sty 2009, 13:48
Jedrker pisze:meexxx,
Pozostaje Ci tylko zgłoszenie do BOK, powinni usterkę naprawić ...
siec odpowiedziała mi ze technologia HSPDA tak ma ze szybko sie zapełnia i zasugerowali złożenie reklamacji ... do Motoroli :)

 #312151  autor: mariusz9a
 22 sty 2009, 14:52
meexxx pisze:
Jedrker pisze:meexxx,
Pozostaje Ci tylko zgłoszenie do BOK, powinni usterkę naprawić ...
siec odpowiedziała mi ze technologia HSPDA tak ma ze szybko sie zapełnia i zasugerowali złożenie reklamacji ... do Motoroli :)
Co za bzdura :smt005

PS. Masz zablokowany w telefonie wybór pasma "900/1800"? Standardowo taka opcja jest dostępna w ustawieniach sieci.

 #312153  autor: meexxx
 22 sty 2009, 14:59
mariusz9a pisze:
meexxx pisze:
Jedrker pisze:meexxx,
Pozostaje Ci tylko zgłoszenie do BOK, powinni usterkę naprawić ...
siec odpowiedziała mi ze technologia HSPDA tak ma ze szybko sie zapełnia i zasugerowali złożenie reklamacji ... do Motoroli :)
Co za bzdura :smt005

PS. Masz zablokowany w telefonie wybór pasma "900/1800"? Standardowo taka opcja jest dostępna w ustawieniach sieci.
tak - nie ma mozliwosci ręcznego przełączenia na inne pasmo - V8 ma a juz w V9 nie ma takiej opcji

 #312155  autor: mariusz9a
 22 sty 2009, 15:01
meexxx pisze:juz w V9 nie ma takiej opcji
Kupowałeś ten telefon w Play czy w Orange?

 #312156  autor: Artur051
 22 sty 2009, 15:03
Zgłoś się do jakiegoś salonu Orange. Przez salon prędzej z nimi coś załatwisz niż drogą mailową z Bokiem. Obsługa na [email protected] to porażka... 0 pomocy.

 #312204  autor: kowcio
 22 sty 2009, 17:34
meexxx pisze:tak - nie ma mozliwosci ręcznego przełączenia na inne pasmo - V8 ma a juz w V9 nie ma takiej opcji
V8 nie ma 3G, wiec też nie ma wyboru pasma, tylko może pracować w 900/1800 (ew. te 1900 i 850, ale to w PL nie jest potrzebne i nie będzie).
Te V9 mają to do siebie, że nie z każdym nadajnikiem chcą współpracować, sam się o tym przekonałem na własnej skórze. W tym miejscu inna Nokia z 3G działa, V9 nie, w innym V9 działa i Nokia oczywiście też... Idź do salonu i "pogadaj" z nimi, zobaczymy co powiedzą...

 #312369  autor: meexxx
 23 sty 2009, 10:35
mariusz9a pisze:
meexxx pisze:juz w V9 nie ma takiej opcji
Kupowałeś ten telefon w Play czy w Orange?
w Play

 #312370  autor: mariusz9a
 23 sty 2009, 10:39
meexxx pisze:
mariusz9a pisze:
meexxx pisze:juz w V9 nie ma takiej opcji
Kupowałeś ten telefon w Play czy w Orange?
w Play
To masz odpowiedź na Twój problem dlaczego nie możesz ustawić na sztywno sieci 2G. Play niestety programowo blokuje w sprzedawanych przez siebie telefonach wybór tylko sieci GSM. Jedynym rozwiązaniem jest wgranie do Motoroli oryginalnego oprogramowania producenta.

 #312371  autor: meexxx
 23 sty 2009, 10:44
mariusz9a pisze:
meexxx pisze:
mariusz9a pisze: Kupowałeś ten telefon w Play czy w Orange?
w Play
To masz odpowiedź na Twój problem dlaczego nie możesz ustawić na sztywno sieci 2G. Play niestety programowo blokuje w sprzedawanych przez siebie telefonach wybór tylko sieci GSM. Jedynym rozwiązaniem jest wgranie do Motoroli oryginalnego oprogramowania producenta.
myślisz ze aktualizacja oprogramowania pobrana ze strony producenta pomoże coś?

 #312375  autor: Jedrker
 23 sty 2009, 11:14
meexxx,
nie pomoże bo próbowałem już tak.
Mam v9 z play.
Musisz wgrać nie brandowany soft do motki.
Wtedy będziesz miał możliwość przełączenia się między gsm a umts