• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #281973  autor: fajnex
 08 sie 2008, 18:46
Mam specjalistyczne pytanie. Dzwonię często pod pewien bardzo obciążony numer telefonu. Gdy dzwonię z sieci Era i Plus słyszę zajętość (w 99% przypadkach), gdy dzwonię z sieci Orange w 98% przypadkach słyszę następujący komunikat:
Przepraszamy, połączenie nie może zostać zrealizowane. Zadzwoń później.
Na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Sieć zajęta" Czy ktoś potrafi wytłumaczyć to częste zjawisko w sieci Orange w porównaniu do innych sieci?

Obrazek
Obrazek

 #282041  autor: Pre100
 09 sie 2008, 10:33
Witam,

na podstawie tego co napisałeś można jedynie snuć domysły. Łatwiej byłoby szukać wytłumaczenia gdybyś napisał co to jest za numer. Jakis Premium Rate, numer komórkowy, numer stacjonarny, AUS?...

To w jaki sposób sieć komunikuje problemy użytkownikowi zależy od jej konfiguracji, wystarczy więc, że Orange skonfigurowało inny sposób reakcji na konkretny problem w sieci (swojej lub obcego operatora - w zalezności od tego gdzie leży problem).

Komunikat na wyświetlaczu "sieć zajęta" sugerowałoby problem na interface'ie radiowym po stronie MO, więc zupełnie nie związany z wybieranym numerem (?).

Pzdr,
Pre100.

 #282136  autor: fajnex
 09 sie 2008, 18:19
Podam, że jest to numer stacjonarny

Obrazek
Obrazek

 #282305  autor: Pre100
 11 sie 2008, 11:44
To wciąz mało informacji. Generalnie gdzieś Centkowi brakuje zasobów: albo na radiu *), albo w sieci core'owej **) albo na punkcie styku **) z operatorem tego numeru. Problemy w sieci docelowej raczej wykluczam - sytuacja byłaby identyczna w przypadku dzwonienia z Ery i Plusa.

*) jeżeli wyświetlany komunikat
**) jeżeli odgrywana zapowiedź

Pzdr,
Pre100.

 #282352  autor: konrad604
 11 sie 2008, 15:48
Co chodzi o Orange to mają słabą zasięg i do tego bardzo obciążone są nadajniki.
Ja w Orange czekam na wysłanie SMS-a do 40 sek. (Standard).

Jeśli nie numer zajęty tylko sieć zajęta to albo jest problem z Operatrem (Pamięta ktoś darmową godzinę w Simplusie ? Między 19-20 ciężko było gdziekolwiek się dodzwonić).

Jeśli to numer stacjonarny ale nie prywatny (czyli wykorzystywany do rozmów np: numer do radia czy numer do biura obsługi jakiejś firmy) to to może być normalne ,że tak się dzieje.

 #282472  autor: widex
 12 sie 2008, 12:38
Pre100 pisze:Komunikat na wyświetlaczu "sieć zajęta" sugerowałoby problem na interface'ie radiowym po stronie MO, więc zupełnie nie związany z wybieranym numerem
Czasami u mnie w Plusie przez kilkanaście minut widnieje taki komunikat przy dzwonieniu. Problem dotyczy wszystkich w Plusie, którzy byli w moim otoczeniu.