• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #702760  autor: Lover
 06 mar 2014, 18:59
Witam serdecznie. Pragnę podzielić się dzisiaj ze wszystkimi użytkownikami rewelacją jaka spotkała mnie dzisiaj ze strony Orange. Na początku dodam, że jestem użytkownikiem tej sieci od parunastu lat, sumiennie płacę rachunki (zawsze ponad 100 zł/mc) oraz przeciągnąłem na "pomarańczową stronę" kilku moich znajomych i rodzinę. 3 dni temu postanowiłem, że dam operatorowi znowu zarobić i zabiorę na siebie drugi już numer w abonamencie. Doskonałym do tego momentem był kupon uprawniający do obniżenia kwoty abonamentu o 30 %. Wybrałem najdroższą kwotę zobowiązania (159,90 zł), wybrałem telefon i spokojnie czekałem na weryfikację zamówienia. Po 3 dniach szok - zamówienie zostało odrzucone. Myślę sobie - ah pewnie wszyscy wybrali ten sam telefon co ja i skończyły się sztuki na magazynie a Orange dbając o mój cenny czas wolał odrzucić zamówienie niż kazać mi czekać. Dzwonię więc do sklepu internetowego a tam słyszę, że zamówienie zostało odrzucone bo..... wybrałem zbyt dużą kwotę abonamentu i oni z reguły odrzucają takie umowy.... Z mojej strony konsternacja... jak to? płacę już jeden taki abonament, nie mam żadnych zaległości, znają mnie i zbyt duża kwota? Pytam więc jeszcze raz - jak to? Pan ze sklepu jednak jeszcze raz odpowiada - niech Pan poczeka 72h złoży jeszcze raz zamówienie ale na niższy abonament i wtedy powinno być dobrze... Niech mi ktoś wytłumaczy a najlepiej ktoś z Orange - dlaczego chcą na mnie mniej zarobić (bo każą mi wybrać mniejszy abonament)? Dla mnie to jakaś parodia.... Frontem do klienta...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 19:18 przez Lover, łącznie zmieniany 1 raz.

 #702800  autor: orson_dzi
 06 mar 2014, 21:33
Ale mi humor tym tłumaczeniem poprawiłeś ;) . Pierwsze słyszę takie herezje.
A skoro już zadzwoniłeś, to ręcznie powinien wrzucić to zamówienie, bo ma taką możliwość.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #702841  autor: thonka
 06 mar 2014, 23:40
było już jak tylko zaczęli z akcją -30%

Nie można było wybrać abonamentów wyższych niż SPM89 wszystkie inne odrzucali i zapraszali do salonu na weryfikację oczywiście przy ofercie na standardowych warunkach.

U mnie też odrzucili SPM69 tłumacząc to "weryfikacją" (nadali już numer tymczasowy, nr zamówienia itd.), by po 2 dniach zamówienie jednym mailem potwierdzić, a kolejnym za 2 minuty anulować. Osoba na którą miała być ta aktywacja co najśmieszniejsze kiedyś już w Orange była, a obecnie ma już od roku abonament na podobną kwotę, przenoszony numer był też abonamentowy więc ta "weryfikacja" to taki ciekawy dział. Nie ma co.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #702864  autor: Lover
 07 mar 2014, 07:50
orson_dzi uśmiałbym się także gdyby to był mój tekst ale słowa te "należą" do Pana ze sklepu internetowego, którego ja tylko cytowałem...

Dla mnie to jest coś niewyobrażalnego - reklamują ofertę z której nikt nie może skorzystać. A co więcej zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do UOKIK bo wydałem pieniądze na groupon (który dla nich też jest reklamą) a przez nich nie mogę tego zrealizować....

 #702865  autor: mikkel
 07 mar 2014, 08:34
Dlatego orżnąć omijam z daleka szerokim łukiem.

 #702867  autor: zielony71
 07 mar 2014, 09:16
Ktoś już to pisał na tym forum. Bezpodstawna odmowa sprzedaży oferowanego towaru jest wykroczeniem spenalizowanym w kodeksie wykroczeń. Jak ktoś chce być upierdliwy to może złożyć doniesienie. Podobno groźba złożenia doniesienia działa motywująco na pracowników sklepu (zasłyszane).

 #702882  autor: darek638
 07 mar 2014, 12:03
zielony71, ale Orange sprzedaje usługę, telefon jest dodatkiem do tego. Nie znam tego przpisu i nie wiem czy można go tu zastosować.

Nigdy więcej Play.

 #702926  autor: bora1410
 07 mar 2014, 17:14
Zgodnie z prawem nie mają prawa odmówić mi sprzedaży bez podania przyczyny: z Art. 135 kodeksu
wykroczeń:

" Art. 35. Kto zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru podlega karze
grzywny".

 #702939  autor: thonka
 07 mar 2014, 17:42
bora1410, abonament jest usługą, nie towarem.

Według mnie Orange zastosowało u autora ten sam mechanizm co u mnie, boją się bez dodatkowej weryfikacji dać abonament + telefon.

Gdy ja chciałem zamawiać SPM69 abonament wychodził poniżej 50zł, Lumia 920 była za 50zł i do tego było jeszcze 300zł na grouponie.
Za dużo dobrego widocznie chciałem.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #702950  autor: Lover
 07 mar 2014, 18:23
Tonka ale ja jestem ich klientem od 10 lat więc czy jako klient wymagam dodatkowej weryfikacji?

 #702953  autor: thonka
 07 mar 2014, 18:31
Lover, a skąd mają wiedzieć czy Ciebie stać na kolejną aktywacje?
Że nie weźmiesz telefonu i przestaniesz go spłacać?

Tak tylko pisze.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #702959  autor: bora1410
 07 mar 2014, 19:10
thonka ja w taki sposób złożyłem odwołanie od decyzji i zrealizowali mi je w końcu. Bo odrzucili mi abonament za 89.90. Wcześniej bez problemu poszło zamówienie z abonamentem na kwotę 129.90. Zagotowałem się mocno gdy dostałem wiadomość że nie wzbudzam według orange zaufania co do spłaty następnego abonamentu. Nigdy z niczym nie zalegałem, wszystko płacone na czas, co trochę dostaje oferty na karty i kredyty. Zdolność jak na polskie warunki myślę że mam zadowalającą. I napisałem w ten sposób odwołanie i zrealizowali finalnie to zamówienie.
I co może w ogóle oznaczać weryfikacja według orange? Dla mnie to śmieszna sprawa nawet takie coś pisać. To nie są banki, czy inne instytucje finansowe, a ich weryfikacja może się co najwyżej oprzeć o BIK. Bo PIT mam im dostarczyć czy jak mają mnie zweryfikować. Też zadałem takie pytanie już "mądrzejszemu panu" podczas odwołania i też się trochę pośmiał.

 #702985  autor: thonka
 07 mar 2014, 22:27
bora1410, weryfikacja Orange polegała wg. konsultanta na wpłaceniu 300zł depozytu :)

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #703041  autor: darek638
 08 mar 2014, 12:08
A te 300zł depozytu to co niby miałoby pokryć? Przecież to 3 abonamenty.

Nigdy więcej Play.

 #703056  autor: bora1410
 08 mar 2014, 13:03
depozyt to zabezpieczenie, a my rozmawiamy o weryfikacji.

 #703078  autor: thonka
 08 mar 2014, 14:48
bora1410, po co starasz się na siłę być mądrzejszy?
"weryfikacja" to w domyśle dział weryfikacji przy sprzedaży internetowej. Najczęściej to przez nich jest odmowa.
Trzeba wtedy mieć dodatkowe zabezpieczenie, w moim wypadku proponowane było 300zł depozytu.
Koniec kropka.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #703104  autor: Precelos
 08 mar 2014, 17:57
bora1410 pisze: Tonka ale ja jestem ich klientem od 10 lat więc czy jako klient wymagam dodatkowej weryfikacji?
nie, to zwykla sciema zeby przypadkiem nie dostalas czegos taniej
bardzo chamskie zagranie pomaranczy, ale u nich to norma...

Obrazek

 #703348  autor: Lover
 10 mar 2014, 08:16
Orange odpowiedział na moją reklamację - oni nie widzą problemu pod warunkiem, że wpłacę 760 zł depozytu :) śmiać się czy płakać?

 #703384  autor: orson_dzi
 10 mar 2014, 13:21
Lover pisze:orson_dzi uśmiałbym się także gdyby to był mój tekst ale słowa te "należą" do Pana ze sklepu internetowego, którego ja tylko cytowałem...
I z tego się śmieję, bo jak pisałem, mógł to obejść.
Lover pisze:nie widzą problemu pod warunkiem, że wpłacę 760 zł depozytu :) śmiać się czy płakać?
Dalej bym się śmiał ;) .

Przy tej kwocie musiałeś mieć gdzieś jakieś zaległości, niekoniecznie w Orange. Nie ma wyższego depozytu.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #703428  autor: Lover
 10 mar 2014, 16:46
Posiadam na siebie 2 kablówki, 3 abonamenty telefoniczne a prywatnie pracuje w bankowości korporacyjnej w dziale windykacji wiec uwierz mi ze co jak co ale płatności to ja mam w jednym paluszku...