• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #588440  autor: Reader
 14 paź 2012, 03:10
Zakładam nowy temat, aby ostrzec przed karygodnymi praktykami sieci T-Mobile.

Niezamówione płatne usługi
Po podpisaniu aneksu na abonament automatycznie włączają usługi pogoda i kalendarz. Przez 7 dni otrzymujecie SMS-y za darmo. Potem płacicie za każdą wiadomość. Musicie ręcznie wyłączyć subskrypcje. Tego nie wyłączycie w IBOA ani ich serwisie muzycznym. Trzeba wysłać darmowy SMS dezaktywujący na podany numer. Pytanie, czy takie praktyki są zgodne z prawem. Po 6 dniach przychodzi SMS z ceną. Czy bez interakcji użytkownika mogą sami aktywować płatne usługi? Suma: 15 zł na miesiąc.

Obie usługi są na żenująco niskim poziomie. Pogoda zazwyczaj nie sprawdza się (rano deszcz, po południu deszcz, a świeci słońce). Kalendarz to wymyślone dni wódki, makaronu, kosmetyków, różnych głupot i - uwaga - dzień przynoszenia misiów do pracy, którego można zamknąć do szuflady. Tutaj pole do popisu mają marketingowcy, bo ludzie naprawdę uwierzą, że dziś jest - dajmy przykład - dzień wysyłania sms-ów.

Granie na czekanie
Poprzednim razem musiałem wyłączać kodem. Teraz nawet nie wiem, czy mam aktywną usługę. Tego nie sprawdzicie w IBOA. W serwisie rozrywkowym da się zmieniać piosenki, ale nie sprawdzicie stanu usługi! Na pierwszej stronie IBOA standardowy tekst "Specjalnie dla Ciebie włączamy Granie na Czekanie". Ciekawy jest sam regulamin.

Hasło do IBOA
BOA Kod (dawniej EraKod) nie obowiązuje. Nic nie da ponowna aktywacja usługi. Na liście ma status: aktywna. Czyli kto dostanie w łapy mój telefon, może wejść do systemu. Skoro T-Mobile ceni bezpieczeństwo klientów, niech egzekwuje ustawienia i pozwoli ustawić DOWOLNE hasło, a nie 4-cyfrowy kod. Można sobie ustawić hasło do SMS, kontaktów, nawet całego telefonu, ale można to obejść / złamać / wykorzystać błąd w sofcie.

Faktura, e-faktura, opłaty
Sieć wciska wszystkim e-fakturę. Ta forma płatności jest wygodna przy poleceniu zapłaty (bank sam płaci rachunki z waszego konta). Jednak starsi ludzie wolą tradycyjny sposób - listonosz przynosi rachunek, oni idą na pocztę zapłacić go, a następnie chowają do archiwum. Co prawda na aneksie jest wzmianka w "dodatkowych usługach", ale będą dalej czekać na wersję papierową, może ta pierwsza przyjdzie później, aż minie termin płatności. Kto pozostanie przy papierowej, musi zapłacić 20 zł rekompensaty. A co w zamian mają klienci? Wyższy abonament, więcej spamu, podwyżki cen!

Co jeszcze?
Na forum jest wiele tematów, jak T-Mobile robi w konia swoich klientów, ale to są przypadki osobiste. Tutaj opisałem, co dostajecie po podpisaniu aneksu bądź nowej umowy. Temat pozostawiam otwarty do dyskusji. Jeżeli zauważycie inne nieuczciwe bądź naganne praktyki operatora, podzielcie się. Oferta staje się coraz mniej atrakcyjna. Kuszą pseudo-promocjami, stosują tanie chwyty. Jedyną zaletą w tym wszystkim są dane wymienne za SMS-y i rozmowy, czyli można buszować po sieci bez dodatkowych opłat, wykorzystując wliczone w abonament 80 minut. Szkoda, że pierwsza sieć GSM w Polsce sprzedała się Niemcom i tak nisko upadła. W związku z tym, że to najstarsza sieć, od zawsze celowała w osoby starsze, a nowy właściciel ma okazję zedrzeć jak najwięcej.

 #588451  autor: jarekb11
 14 paź 2012, 09:57
Niezamówione płatne usługi fakt robią takie przekręty .liczą że człowiek zapomni i będzie płacił.Ale tak jak piszesz można to za darmo wyłączyć więc chyba demonizujesz
ps podobne "myki" i inne sieci robią np z pakietami danych albo z rozmowami np na stacionarne ,na dzień dobry usługa jest aktywna a po jakimś czasie albo se musisz zapłacić albo wyłączyć.

Granie na czekanie ta sama sytuacja możesz za darmo wyłączyć kodem,a sprawdzić to zawsze możesz zadzwonić z innego aparatu na swoją komórkę.
Ciekawe jak jest w innych sieciach .

Hasło do IBOA Mi zawsze kod przychodzi na sms jak chce sie zalogować a aparatu sie pilnuje jak oka w głowie a nie zostawia byle gdzie. a w przypadku kradzierzy zgłaszasz i dostajesz nową karte a starą blokuiją .nie wiem w czym problem.chyba szukasz dziury w całym.

Faktura, e-faktura, opłaty O czym ty gadasz?????po pierwsze co za problem sciągnąć ze swojego konta biling rozmów???
Po drugie można z tej efaktury zrezygnować i płacić normalnie.
Przy przejściu na efakture dostawało sie tylko extra minuty,tak było za czasów ery nie wiem jek teraz ale raczej podobnie i nie wiem o jakich 20 zł rekompensaty mówisz możo o tych taryfach a'la pley 4;0?

na koniec twoich "zarzutów" piszesz że na forum sporo tematów o "problemach"z T M
ciekawe że jakoś nie widzisz ile tematów jest z "problemami" z siecią pley.


Tak że wydaje mi sie że demonizujesz , szukasz dziury w całym.
Jak człowiek sie nie pilnuje i nie patrzy z czego żyje to bardzo łatwo takiego kogoś naciągnąć na kase .
 #588456  autor: SACZI
 14 paź 2012, 10:10
Po pierwsze, tutaj:
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=40084
masz wątek do narzekania na Erę?TM.

Większość "karygodnych praktyk sieci" wobec klientów eliminuje się przez:
- niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (iBOA)
- zablokowanie przesyłania informacji nandlowych(iBOA)
- blokada wysyłania informacji handlowej przez wysłanie bezpłatnego SMS'a o treści NIE na nr 80888 (SMS z telefonu).
Reader pisze:...
Niezamówione płatne usługi
Po podpisaniu aneksu na abonament automatycznie włączają usługi pogoda i kalendarz. Przez 7 dni otrzymujecie SMS-y za darmo. Potem płacicie za każdą wiadomość. Musicie ręcznie wyłączyć subskrypcje. Tego nie wyłączycie w IBOA ani ich serwisie muzycznym. Trzeba wysłać darmowy SMS dezaktywujący na podany numer. Pytanie, czy takie praktyki są zgodne z prawem. Po 6 dniach przychodzi SMS z ceną. Czy bez interakcji użytkownika mogą sami aktywować płatne usługi? Suma: 15 zł na miesiąc.

Obie usługi są na żenująco niskim poziomie. Pogoda zazwyczaj nie sprawdza się (rano deszcz, po południu deszcz, a świeci słońce). Kalendarz to wymyślone dni wódki, makaronu, kosmetyków, różnych głupot i - uwaga - dzień przynoszenia misiów do pracy, którego można zamknąć do szuflady. Tutaj pole do popisu mają marketingowcy, bo ludzie naprawdę uwierzą, że dziś jest - dajmy przykład - dzień wysyłania sms-ów.

Granie na czekanie
Poprzednim razem musiałem wyłączać kodem. Teraz nawet nie wiem, czy mam aktywną usługę. Tego nie sprawdzicie w IBOA. W serwisie rozrywkowym da się zmieniać piosenki, ale nie sprawdzicie stanu usługi! Na pierwszej stronie IBOA standardowy tekst "Specjalnie dla Ciebie włączamy Granie na Czekanie". Ciekawy jest sam regulamin.
...
Ja podpisując ostatni aneks, powiedziałem wyraźnie i zdecydowanie do Pani z SUK, żeby mi od razu wyłączyła wszelkie usługi "dodane" do konta, bo gdybym chciał z nich korzystać, sam bym sobie je uruchomił.
Tak zrobiła i nie musiałem ich ręcznie wyłączać.

Reader pisze:...
Hasło do IBOA
BOA Kod (dawniej EraKod) nie obowiązuje. Nic nie da ponowna aktywacja usługi. Na liście ma status: aktywna. Czyli kto dostanie w łapy mój telefon, może wejść do systemu. Skoro T-Mobile ceni bezpieczeństwo klientów, niech egzekwuje ustawienia i pozwoli ustawić DOWOLNE hasło, a nie 4-cyfrowy kod. Można sobie ustawić hasło do SMS, kontaktów, nawet całego telefonu, ale można to obejść / złamać / wykorzystać błąd w sofcie.
...
Nie rozumiem.
Telefon jest zawsze przy mnie lub w bezpiecznym miejscu, więc nie dostanie się w niepowołane łapy, to raz.
Potencjalny złodziej raczej nie będzie się chciał dowiedzieć jakie mam ustawienia na koncie, a jedynie wyciągnie kartę i słuchawkę opchnie.
Jednak skoro Ci nie pasują kody wysyłane na sms'a, to OK. Możesz mieć o to pretensje.


Reader pisze:...
Faktura, e-faktura, opłaty
Sieć wciska wszystkim e-fakturę. Ta forma płatności jest wygodna przy poleceniu zapłaty (bank sam płaci rachunki z waszego konta). Jednak starsi ludzie wolą tradycyjny sposób - listonosz przynosi rachunek, oni idą na pocztę zapłacić go, a następnie chowają do archiwum. Co prawda na aneksie jest wzmianka w "dodatkowych usługach", ale będą dalej czekać na wersję papierową, może ta pierwsza przyjdzie później, aż minie termin płatności. Kto pozostanie przy papierowej, musi zapłacić 20 zł rekompensaty. A co w zamian mają klienci? Wyższy abonament, więcej spamu, podwyżki cen!...
Pełna zgoda!
To jest po prostu skurwysyństwo ze strony nie operatorów komórkowych, ale i każdej instytucji świadczącej usługi abonamentowe.



Reader pisze:...
Co jeszcze?
Na forum jest wiele tematów, jak T-Mobile robi w konia swoich klientów, ale to są przypadki osobiste. Tutaj opisałem, co dostajecie po podpisaniu aneksu bądź nowej umowy. Temat pozostawiam otwarty do dyskusji. Jeżeli zauważycie inne nieuczciwe bądź naganne praktyki operatora, podzielcie się. Oferta staje się coraz mniej atrakcyjna. Kuszą pseudo-promocjami, stosują tanie chwyty. Jedyną zaletą w tym wszystkim są dane wymienne za SMS-y i rozmowy, czyli można buszować po sieci bez dodatkowych opłat, wykorzystując wliczone w abonament 80 minut. Szkoda, że pierwsza sieć GSM w Polsce sprzedała się Niemcom i tak nisko upadła. W związku z tym, że to najstarsza sieć, od zawsze celowała w osoby starsze, a nowy właściciel ma okazję zedrzeć jak najwięcej.
Ja osobiście mam dobre zdanie o Erze/TM. Jestem abonentem około 8 lat i problemów z siecią nie miałem.
PTC jako ostatnie z operatorów dopiero po rebrandingu zaczął naliczać karne odsetki od opóźnień w płatnościach. Dla kontrastu, jeszcze wtedy (2001r) IDEA od razu blokowała połączenia wychodzące.
Sprawa oczywiście dla Idei/Orange czysta, ale ja wybieram w takim przypadku TM.
Drugi przypadek z Orange. Kumpel ma u nich (jeszcze) abonament. Opóźnienie w płatności (dokładnie, w księgowaniu na koncie Orange) o ~12h powoduje pojawienie się pozycji na fakturze z odsetkami karnymi ...

Oferta.
Rzeczywiście, porównując TM do Playa, ten drugi na papierze zdecydowanie korzystniej wypada.
W praktyce wygląda to mniej więcej tak, że przedłużeniowa oferta SUK w TM jest bardzo porównywalna do standardowej oferty Playa, więc tutaj majątku się nie zarobi.
Druga sprawa, to każdy ofertę inaczej analizuje i jeżeli w tym momencie oferta TM rysuje mi się jako korzystna, to za kilka lat, gdy synowie podrosną, może taką już nie być - rozmowy w gronie rodziny za "darmo".
Obecnie zdaje się, nie ma już wymienności min/sms/mms/MB. Do netu masz pakiety z lejkiem.
Bardzo źle oceniam zlikwidowanie przenośności minut między okresami rozliczeniowymi!

 #588466  autor: Sahim
 14 paź 2012, 11:26
SACZI pisze:Ja podpisując ostatni aneks, powiedziałem wyraźnie i zdecydowanie do Pani z SUK, żeby mi od razu wyłączyła wszelkie usługi "dodane" do konta
Gdy około 2 miesiące temu przenosiłem mój numer do T-mobile też tak powiedziałem a pani na to, że owszem ona zaznaczy/odznaczy co trzeba ale wszystkich "usług" nie może zablokować i to ja mam wysyłać smsy wyłączające.

 #588470  autor: nemo2009
 14 paź 2012, 11:28
SACZI pisze:Sieć wciska wszystkim e-fakturę. Ta forma płatności jest wygodna przy poleceniu zapłaty (bank sam płaci rachunki z waszego konta)
SACZI pisze:Kto pozostanie przy papierowej, musi zapłacić 20 zł
Może są różni klienci w T.Ostatnio podpisałem z nimi umowę na internet i
1.Ustanowiłem polecenie zapłaty,bo to wygodne i tanie.
2.Będę otrzymywać e-fakturę.
3.Będę otrzymywać fakturę papierową,za darmo(już otrzymałem 1).
4.Faktury papierowe i e-faktury są wystawiane 1 dnia po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
5.Przykład:okres rozliczeniowy od 9-8 dnia miesiąca,faktura wystawiona 9 dnia miesiąca.
6.Termin płatności 23 dnia miesiąca,w tym dniu T pobiera pieniądze z konta i po krzyku.

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #588473  autor: SACZI
 14 paź 2012, 11:41
nemo2009 pisze:...
Może są różni klienci w T.Ostatnio podpisałem z nimi umowę na internet i
1.Ustanowiłem polecenie zapłaty,bo to wygodne i tanie.
2.Będę otrzymywać e-fakturę.
3.Będę otrzymywać fakturę papierową,za darmo(już otrzymałem 1).
4.Faktury papierowe i e-faktury są wystawiane 1 dnia po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
5.Przykład:okres rozliczeniowy od 9-8 dnia miesiąca,faktura wystawiona 9 dnia miesiąca.
6.Termin płatności 23 dnia miesiąca,w tym dniu T pobiera pieniądze z konta i po krzyku.
Ja również sprawdzam sobie na bieżąco iBOA i telefon opłacam zawsze 8-9 każdego miesiąca.
Do faktury elektronicznej jednak się nie przekonam. Próbowałem przez kilka miesięcy. Złożyłem dyspozycje o ponowne wysyłanie faktury papierowej, ale bez spamu reklamowego w postaci "gazetki".
Polecenie zapłaty również w moim przypadku odpada, bo wspomniana blokada telefonu w IDEI spowodowana była błędami banku.
Druga sprawa, muszę mieć kontrolę nad płatnościami, więc nie pozwolę na samowolę opa.

 #588477  autor: nemo2009
 14 paź 2012, 12:00
SACZI pisze:Druga sprawa, muszę mieć kontrolę nad płatnościami, więc nie pozwolę na samowolę opa.
Dlaczego miałbyś nie mieć kontroli nad płatnościami?
1.I-Boa możesz sprawdzić,czy faktura została opłacona przez bank.
2.W swoim banku również możesz sprawdzić,czy i w jakiej wysokości pieniądze powędrowały do T.

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #611723  autor: nconnor
 04 lut 2013, 16:29
Jestem zbulwersowany zachowaniem T-Mobile

Dzwoni do mnie numer +48 608 925 333, odbieram i słyszę jakieś nagranie, od razu się rozłączam. Rozłączyłem się ale nie zbyt dobrze i drugi raz wcisnąłem przerwanie połączenia za jakieś 10 sekund.
Bardzo się zdziwiłem jak po wyłączeniu tego połączenia przyszedł mi sms że zamówiłem granie na czekanie. Ale przecież ja nic nie zamawiałem, ale przecież odebrałem ten telefon.
Do tego niby zamówiłem jakiś weekend czy inne disco polo.
Przecież takie zachowanie T-Mobile jest karygodne!

Jestem ciekaw ilu klientów tak naciągnęli. Wystarczy odebrać telefon żeby zamówić niby jakąś usługę.

Wieczorem dziaj napiszę reklamację i poinformuję o całym zdarzeniu UOKiK. To się w głowie nie mieści.

 #611760  autor: Kryniczanin
 04 lut 2013, 20:33
A ja napisałem jedną soczystą reklamację na te dzwonionka, naciągania e-faktury i mam już 3 miechy spokój. Zero nic.

 #611861  autor: jujeahip
 05 lut 2013, 10:31
Po reklamacji zawsze jest praktycznie sposób, co do e-faktury to jest już praktycznie standard, przecież tak samo jest w orange od kilku lat...

 #611864  autor: Kryniczanin
 05 lut 2013, 10:47
jujeahip, Mój nr został wypisany z wszelkich ofert promocyjnych operatora wiąże się to też z tym że jak coś by chcieli mi dać za free to nie dadzą, ale spokój błogi z sms-ami, ofertami, super promocjami dla obecnych i innym szambem.

 #612021  autor: marcinj
 05 lut 2013, 21:36
Ostatnio przeglądałem swoją T-mobile umowę bo kończy się. Tam na umowie była kratka do zaznaczenia czy wyrażam zgodę na utrzymywanie przez/na telefon informacji handlowych. Ja takiego czegoś bym na pewno nie zaznaczył. Ale ja dostaję ciągle telefony od nich z promocjami różnymi co mnie szczerze za każdym razem wkurza. Jak nie odbieram bo nie mogę to dzwonią co godzinę czy codziennie. Teraz już tam nie chcę kłócić się dlaczego dzwonią do mnie skoro nie zaznaczałem kratki na umowie. Umowy mojej i tak już końcówka została. Druga rzecz to naprawdę masę spamu smsowego dostaję. Jak mam numery jeszcze w Play to tam może raz na miesiąc coś mi wyślą, a w t-mobile to po kilka razy w tygodniu z jakimiś promocjami czy tak jak dzisiaj dlaczego nie chcę kasy odebrać którą już wygrałem wystarczy tylko smsa wysłać.

 #612034  autor: SACZI
 05 lut 2013, 22:41
marcinj pisze:Ostatnio przeglądałem swoją T-mobile umowę bo kończy się. Tam na umowie była kratka do zaznaczenia czy wyrażam zgodę na utrzymywanie przez/na telefon informacji handlowych. Ja takiego czegoś bym na pewno nie zaznaczył. Ale ja dostaję ciągle telefony od nich z promocjami różnymi co mnie szczerze za każdym razem wkurza. Jak nie odbieram bo nie mogę to dzwonią co godzinę czy codziennie. Teraz już tam nie chcę kłócić się dlaczego dzwonią do mnie skoro nie zaznaczałem kratki na umowie. Umowy mojej i tak już końcówka została. Druga rzecz to naprawdę masę spamu smsowego dostaję. Jak mam numery jeszcze w Play to tam może raz na miesiąc coś mi wyślą, a w t-mobile to po kilka razy w tygodniu z jakimiś promocjami czy tak jak dzisiaj dlaczego nie chcę kasy odebrać którą już wygrałem wystarczy tylko smsa wysłać.
Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...
Wyślij SMS'a o treści NIE na nr 80888.

 #612074  autor: Horacy
 06 lut 2013, 09:46
Albo też zalogować się przez iboa, bądź zadzwonić na infolinie żeby to wsio powyłączali i tyle.

 #612086  autor: Kryniczanin
 06 lut 2013, 11:03
Horacy pisze:Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...
Wyślij SMS'a o treści NIE na nr 80888.
Horacy pisze:Albo też zalogować się przez iboa, bądź zadzwonić na infolinie żeby to wsio powyłączali i tyle.
To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.

 #612164  autor: SACZI
 06 lut 2013, 17:08
Kryniczanin pisze:
Horacy pisze:Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...
Wyślij SMS'a o treści NIE na nr 80888.
Horacy pisze:Albo też zalogować się przez iboa, bądź zadzwonić na infolinie żeby to wsio powyłączali i tyle.
To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.
Żadnej reklamacji nigdy nie składałem.
Jakiś czas temu w iBOA była zakładka, gdzie można było zgodę wyrazić lub nie.
Nie wyraziłem i do tego 80888.
Mam spokój.

 #612462  autor: Horacy
 08 lut 2013, 09:54
Dokładnie, SMS wystarczył, + zablokowanie przez www. i żadnego spamu

 #612464  autor: zygikuleczka
 08 lut 2013, 10:22
To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.
Wystarczy sprzeciw na przetwarzanie danych w celach marketingowych a nie żadna reklamacja. Poza tym każda reklamacja jest oficjalna, więc jak proponujesz jakieś rozwiązania to warto zadbać o to aby były sensowne i jako tako brzmiały.

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #612950  autor: szarygumis
 11 lut 2013, 10:02
Co do faktury elektr. ja akurat uważam to za plus nie dostaję śmieci a na bieżąco widzę ile zalegam (ale mam w play) - z tego co wiem to t-mobile wysyła np. sms-y (ojciec dostaje) z kwotą. To że dają promocje na faktury elektr. to jest ok chcesz elektr. masz upust nie chcesz płacisz (w końcu oni ponoszą dodatkowe koszty - opłata pocztowa, wydruk, wyjazd na pocztę, ludzi do drukowania itp.)
Co do włączania na dzien dobry różnych śmieci to praktyka chyba wszystkich sieci (chociaż zależnie od abo). Pod przykrywką promocji. Najgorsze jest to że czasami za wyłączenie trzeba zapłacić (kiedyś tak miałem chyba w orange). To jest dziadostwo i nie można nie właczyć.
To o tych pogodach i że samo się włącza to też nie jest ok. Według mnie to bazują często na niewiedzy ludzi (co gorsza starszych), którzy ufają że będą płacić tyle a tyle. Tacy ludzie podpisują często np. niski abonament by się nie bawić np. w kupowanie zdrapek itp (po prostu nie potrafią sobie obsłużyć tego i pamiętać), po czym na dzień dobry wzieli sobie np. za 19 zł w play a dostają pierwszą fakturę +49 (aktywacja - oczywiście konsultant nie wspomiona o czymś takim o ile się samemu o to nie zapyta - jest co prawda na umowie), na następny miesiąc +2-3 zł za np. muzykę na czekanie, a potem inne kwiatki typu dowiaduje się że te 19 zł to pierwszy m-c a tak to trzeba 29, a za sms-y płacenie dodatkowe (zazwyczaj starsze osoby wolą i tak dzwonić).
Nie wiem jak jest w plus ale w pozostałych sieciach jest podobnie. Co więcej w orange z ktorym mialem umowę też z 8 lat skończyłem jak się okazało że np. zerwać umowy nie potrafią (w salonie) i przedlużają pomiomo papieru że już nie powinna być aktywna. Żonę też nacieli ale na szczęście wywinęliśmy się z tego bo nie podpisała kurierowi umowy.

W t-mobile akurat jak załatwialem ojcu (dwa dni po podpisaniu) sporo rzeczy dalo się przez konsultanta zatrzymać. Pani od razu wiedziała o co chodzi, bardzo grzecznie wyłączyła.
Z play też ostatnio dzwonili z formułą S i wmawiała że super hiper promocja tylko dla wybranych, oczywiście dopiero po dopytywaniach przyznała że faktycznie opłata aktywacyjna jest, sms-y płatne dodatkowo a pakiet minut to 10 zł.

NIE WOLNO ufać sieciom i konsultantom. Osobiście uważam że wszyscy mają tylko jeden cel znaleźć naiwnego i wydoić od niego ile się da.