• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #577372  autor: Oskar
 24 sie 2012, 19:12
Witam, kolega kupił 3 miesiące temu w orange na abonament (nie wiem dokładnie jaki) telefon nokia lumia 610. W tym miesiącu dostał rachunek w wysokości 2000zł. Był w salonie i powiedziano mu, że wykorzystał 5gb internetu, stąd taki gigantyczny rachunek. Powiedziano mu też, że w jednym krótkim połączeniu tyle zużył, więc pewnie telefon się zaktualizował, albo zawiesił podczas aktualizowania i ciągle pobierał dane i rachunek musi zapłacić, a potem dopiero może myśleć o jakiejś reklamacji u microsoftu. Mi się wydaje, że coś go chcą oszukać, a chciałbym mu pomóc. Co radzicie? Dzwonić do nokii, do microsoftu, a może do innego salonu się udać? Co robić? Z góry dzięki za pomoc.
Ps. Sam też jestem ciekaw co w takiej sytuacji szary użytkownik może zrobić, jak nie zapłacić dla świętego spokoju. (Bo tak kolega chce zrobić)

 #577402  autor: ManiacGSM
 24 sie 2012, 20:46
Ja bym proponował pisać pismo w celu złagodzenia kosztów rachunku, lub w kilku ratach. -Z drugiej strony to nie wina operatora ,że obecne smartfony samoczynnie łaczą się z netem.- Natomiast źle ,że nie trąbią o tym zbyt często przy sprzedaży takich zabawek. Mój znajomy ma mixa i tam po wykorzystaniu kwoty (nie mając już kasy na koncie) dalej przychodziły mu smsy ''brak środków na koncie'' -Przeklinał na Orange ,że ich po.......o ,dopiero ja go uświadomiłem ,że telefon mu robi takie cudza w głównej mierze a nie op.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.

 #577459  autor: Minister
 25 sie 2012, 00:50
Operatorzy mają specjalnie takie cenniki żeby były takie przypadki. W przypadku pakietu koszty byłyby z 20 razy mniejsze, a operator i tak by zarobił. A tak na marginesie to czemu ktoś korzysta z takiego telefonu bez żadnego pakietu internetowego i z włączoną transmisją danych po sieci? Czemu nie miał pakietu z lejkiem?

 #577531  autor: ajan
 25 sie 2012, 14:30
Minister a pewnie dlatego nie miał pakietu że mu nie zaproponowali. Trafił pewnie na jakiegoś "mądrego inaczej" konsultanta który może i wiedział że Android się aktualizuje ale zapomniał ze WP też dane ściąga... Po drugie nie każdy użytkownik smartfona z obojętnie jakim OS musi być świadomy że "mu się coś pobiera" o czym napisał ManiacGSM

 #577535  autor: kamil1221
 25 sie 2012, 14:53
Operator nie jest tu niczego winien. Reklamacje może złożyć - do czasu kiedy nie otrzyma odpowiedzi nie musi płacić FV (no chyba że już minął termin jej płatności).

Znam przypadki z własnego podwórka kiedy to Orange idzie bez problemu na kompromis. Może anulować całe opłaty, zmniejszyć je i podzielić na raty lub zaproponować migrację na taryfę z pakietem danych.
 #577551  autor: Orange Ekspert
 25 sie 2012, 15:56
Oskar pisze:Witam, kolega kupił 3 miesiące temu w orange na abonament (nie wiem dokładnie jaki) telefon nokia lumia 610. W tym miesiącu dostał rachunek w wysokości 2000zł. Był w salonie i powiedziano mu, że wykorzystał 5gb internetu, stąd taki gigantyczny rachunek. Powiedziano mu też, że w jednym krótkim połączeniu tyle zużył, więc pewnie telefon się zaktualizował, albo zawiesił podczas aktualizowania i ciągle pobierał dane i rachunek musi zapłacić, a potem dopiero może myśleć o jakiejś reklamacji u microsoftu. Mi się wydaje, że coś go chcą oszukać, a chciałbym mu pomóc. Co radzicie? Dzwonić do nokii, do microsoftu, a może do innego salonu się udać? Co robić? Z góry dzięki za pomoc.
Ps. Sam też jestem ciekaw co w takiej sytuacji szary użytkownik może zrobić, jak nie zapłacić dla świętego spokoju. (Bo tak kolega chce zrobić)

W przypadku nowoczesnych smartfonów mogą one łączyć się z internetem samoczynnie „w tle” nawet bez Twojej wiedzy. Tego typu sytuacja musi być kontrolowana przez użytkownika telefonu. W wybranych ofertach abonamentowych możesz skorzystać z pakietów internetowych z tzw. „lejkiem” gdzie po wykorzystaniu pakietu i ponosisz dodatkowych opłat a jedynie prędkość internetu maleje.

W każdej chwili możesz wyłączyć transmisję danych w menu telefonu: Wybierz ikonkę "->" następnie Ustawienia >> "zakładka" system >> sieć komórkowa >> Transmisja danych >> Włączona / Wyłączona

Czy sprawa kolegi została już wyjaśniona? Jeśli chce niech napisze do nas podając numer telefonu oraz dane właściciela numeru. Sprawdzę jak będę mógł mu pomóc. Link do formularza znajdzie tutaj https://www.facebook.com/orangepolska/a ... 9028851067


Pozdrawiam
Tomek

 #577709  autor: Vieslav
 26 sie 2012, 12:13
Nie chce mi się powtarzać, TUTAJ masz pomoc. Ten temat też możesz sobie przejrzeć. W skrócie - trzeba było nie kupować smartfona albo kupić sobie do niego pakiet internetowy.

 #577745  autor: sa
 26 sie 2012, 14:58
Vieslav.założyciel tematu przecież napisał :
Był w salonie i powiedziano mu, że wykorzystał 5gb internetu, stąd taki gigantyczny rachunek
Powinien raczej wziąć pakiet z lejkiem,bo normalny pakiet miał.A swoją drogą myślałam że to androidy tak strasznie żrą gb,inne systemy są mniej żrące, a tu proszę windowsy też, dobrze wiedzieć,aby nie brać żadnych systemowych, chyba że od razu do taryfy pnk LT...inaczej można pójść z torbami..
Co do problemu ,chyba tylko rachunek na raty, i kupić od zaraz pakiet nata z lejkiem...

 #577746  autor: sosen
 26 sie 2012, 15:02
Trochę ciągną ale mają jeden plus. W każdej chwili można wyłączyć transmisję danych jednym kliknięciem. Tylko nie każdy o tym wie i efekty są takie jak powyżej.

 #577748  autor: Sig
 26 sie 2012, 15:18
Mnie naprawdę dziwi, że żaden urząd jeszcze nie wymusił na operatorach ochrony klientów przed nimi samymi... Piszę tu bez ironii, bo to przykra sprawa. Czy tak trudno po dobiciu do ustalonej kwoty poza abonamentem (np. 500 zł, czy może nawet 300) zablokować klientowi możłiwość dokonywania płatnych czynności i zadzwonić do niego z BOK, pytając, czy jest świadomy rosnącego rachunku? Jak powie, że tak - odblokować. Podobnie jak ktoś jest gotów na przekraczanie takich kwot, mógłby poprzez BOK, lub przy zawieraniu umowy znieść taką blokadę... Przecież operatorzy monitorują ruch.
Jasne, że jest to wina klienta, ale to operator jest dla niego, a nie on dla operatora. Potrzebne jest rozwiązanie systemowe.

Aha, co tutaj zrobić? Wielkiego pola manewru nie ma, trzeba się z nimi kontaktować, prosić o umorzenie części i rozłożenie reszty na raty. Na jakiś kompromis powinni pójść, bo przecież operator chce dostać tę "ekstra" kasę.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #577755  autor: sosen
 26 sie 2012, 15:39
Operator może zablokować i czasami blokuje wszystkie połączenia wychodzące (w niektórych sytuacjach musi dbać o swoje finanse) ale nie musi. Informacja jest tylko są osoby które pewnych rzeczy nie chcą do siebie przyjmować. To nic że na pudełku jest info że coś się takie może zdarzyć, to nic że telefon "krzyczy" że może się łączyć z netem. Są tacy co udają że tego nie widzą. A jak sprzedawca zaproponuje pakiet z lejkiem to gdzie tam... ja nic płacił nie będę ale wracam z telefonem do domu i sprawdził bym jego możliwości... a co tam... jedziemy a później jest efekt taki jak tutaj i każdy winny tylko nie ja sam. Niestety taka już mentalność ludzka.

 #577756  autor: kamil1221
 26 sie 2012, 15:50
Najlepszy argument Klientów kiedy proponuje im się pakiet Internetowy do taryf które jego nie posiadają (gdzie ktoś kupuje telefon z OSem) "Ja się tylko łącze przez WiFi", "Ja nie korzystam z Internetu"
Takim to ciężko wytłumaczyć - wtedy zostaje jedynie groźba o widmie rachunku za 2000 zł. Jeśli to nie pomaga - to już z czystym sumienie się go puszcza do domu i czeka na jego powrót z rachunkiem na kilkaset złotych ;)

 #577757  autor: sa
 26 sie 2012, 15:50
Sosen jak gościa stać było na pakiet 5gb to i na taki z lejkiem też ,ale widać nikt nie przewidział(sprzedawca ani klient) że to może być za mało i stąd ten problem.A swoją drogą orange to niezłe cwaniaki powinni dawać pakiety z lejkiem do każdego fona z systemem obowiązkowo a,nie 5gb i co liczą na cud że starczy?i klient nie przyjdzie z awanturą..

 #577769  autor: thonka
 26 sie 2012, 17:02
ajan pisze: Po drugie nie każdy użytkownik smartfona z obojętnie jakim OS musi być świadomy że "mu się coś pobiera"
w instrukcji jest to napisane, ale kto dzisiaj je czyta :) wiekszosc telefonow ma to tez napisane na opakowaniu.

a 2000zl nabic przy cenniku orange to zaden wyczyn (25gr za 50kB, co przy 2000zl daje skromne 400MB, 5GB wg. cennika to z kolei bagatela 25 tys. zl). bardziej zastanawia mnie czas jaki trzeba poswiecic, by wyszlo z tego 5GB danych. zakladajac, ze nie mial jakiegos high-end'a to mogl miec w telefonie HSPA do 7,2mbit/s co daje maksymalnie ok. 920kB/s. by z ta predkoscia sciagnac 5GB trzebaby sciagac cokolwiek przez min. 1,5h, a trzeba pamietac, ze zakladamy najszybsza mozliwa predkosc, ktora w praktyce rzadko kiedy jest mozliwa do osiagniecia... nie wiem jak tam w lumii z bateria, ale wiekszosc telefonow po sciagnieciu takiej ilosci danych na raz bylaby niemal na wyczerpaniu...

problemem w orange jest tez co innego - pakiety nawet w panterze czyli abonamencie czysto internetowym po przekroczeniu limitu danych w ramach abonamentu nie zmniejszaja predkosci, a po prostu jest naliczana standardowa oplata. sms o przekroczeniu pakietu przychodzi po zakonczeniu transmisji w trakcie ktorej te przekroczenie mialo miejsce, a moze byc to 1MB po przekroczeniu jak i 200MB pozniej... i tu zadne miganie sie potencjalnego abonenta od pakietu internetowego nic nie daje niestety.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2012, 17:09 przez thonka, łącznie zmieniany 2 razy.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #577770  autor: Vieslav
 26 sie 2012, 17:08
thonka pisze: problemem w orange jest tez co innego - pakiety nawet w panterze czyli abonamencie czysto internetowym po przekroczeniu limitu danych w ramach abonamentu nie zmniejszaja predkosci, a po prostu jest naliczana standardowa oplata.
Od pantery za 89zł wzwyż prędkość jest przycinana. W pakiecie 300MB również jest przycinana.
sa, przecież gdzieś ktoś pisał, że połowę rachunku mu umorzyli bo zgodził się korzystać z jakiś usług przez jakiś czas. Szukaj, czytaj, nie pamiętam co to było i gdzie, ale na pewno ktoś to rozwiązał polubownie.
kamil1221, powolutku świadomość się zmienia. Znam dwie osoby, które nie korzystają zupełnie z internetu w telefonie ale dla świętego spokoju przy kupowaniu androida włączyli sobie 300MB z lejkiem po usłyszeniu właśnie takich historii.

 #577773  autor: thonka
 26 sie 2012, 17:16
Vieslav pisze:Od pantery za 89zł wzwyż prędkość jest przycinana.
o ile ktos sobie aktywuje pakiet promocyjny Internet bez limitu danych, bo z tego co widze po regulaminie tej uslugi nie jest ona domyslnie aktywna :)

i tu tez nie jestem na 100% pewien czy wtedy nie ma sytuacji, ze albo bierze sie wiekszy pakiet bez lejka, albo ten mniejszy, ale z lejkiem.

a pakiet 300MB jest jednym z wielu ktore ma orange i to jedyny pakiet internetowy, ktory ma lejek... zarowno pakiet 100MB/500MB/2GB/5GB lejka nie maja.

tak czy inaczej - 5GB danych oraz 2000zl oplaty. te dwie rzeczy nijak nie chca sie dac polaczyc w zadnej kombinacji.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #577980  autor: Vieslav
 27 sie 2012, 15:41
thonka, dlatego trzeba zapoznać się z billingami, licznikiem danych w telefonie (każdy telefon ma coś takiego) i poprosić o ponowne przeliczenie połączeń jeśli coś nie tak. Sam dostałem kiedyś rachunek na kilka tysięcy za rozmowy i smsy w ramach wieczorów i weekendów a rozliczone standardowo. Również konsultanci zapierali się, że wszystko ok. A rachunek z kilku tysięcy zmalał do kilkunastu zł po ponownym przeliczeniu połączeń.

 #581061  autor: Orfi
 09 wrz 2012, 14:14
Ostatnio w salonie Orange spotkałem się z taką możliwością założenia lejka, przy braku lejka w Panterze II ( 1 GB transferu) za 89,90 zł, bo pani powiedziała, że ona wie, że ten pakiet danych nie ma ograniczenia, ale ,,pan sobie dokupi pakiet 300 MB, tam jest lejek i jak pan wykorzysta 1GB z abonamentu, to od razu wskoczy panu ten drugi płatny pakiet a on ma lejek, więc kłopotu z naliczaniem danych nie będzie". Może i faktycznie tak mogłoby być, tyle, że co działoby się pomiędzy zakończeniem jednego abonamentowego pakietu a uruchomieniem drugiego. Wolałbym tego nie testować z obawy o portfel :lol:

Orfi

 #581079  autor: Scar89
 09 wrz 2012, 15:11
Nie musisz zakładać lejka komercyjnie czyli 300 MB za 9 zł można w panterze 89,9 uaktywnić dodatkowe 500 MB w cenie taryfy i jak już jest 1,5 GB jest automatycznie pakiet z lejkiem:)

 #581093  autor: Orfi
 09 wrz 2012, 16:27
Poszukam na stronie Orange regulaminu do uruchomienia tej usługi ,,lejka", niemniej jednak przed rozmową z konsultantką w salonie byłem prawie pewien, że w Panterze II jest on uruchomiony w standardzie. Wcześniej miałem Panterę, wiedziałem, że nie ma lejka, ale telefon z którym była używana karta Orange był na Symbianie, więc obawy, że pociągnie on jakiś dodatkowy transfer nie było. Teraz przy Androidzie, nie chcąc ograniczyć jego funkcjonalności ( można przecież zawsze wyłączyć transfer danych, ale wtedy nawet MMS-a nie odbierzemy) lepiej rozejrzeć się za taką opcją.

Orfi