• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #529897  autor: mateuszoxygen
 22 sty 2012, 15:35
Witam.

Około 3 lata temu kupiłem w sieci Era na abonament telefon "Era G1". Po zniżce Era Premia (-50zł) zapłaciłem za niego 350 zł. W fakturze pełna wartość telefonu figuruje jako 2300zł.Telefon wielokrotnie ulegał awarii. Po 4 poważnych usterkach (płyty głównej) i kilku drobniejszych, telefon został wymieniony na nowy. Pomimo tego, po pewnym czasie telefon uległ.. awarii absolutnej, przestał się włączć. Serwis znów wyminił telefon na nowy.
Uzywałem oryginalnej ładowarki, baterii, sluchawek i karty SD. Tą ostatnią zmieniłem na inną, gdy szukałem przyczyny. Mimo tego, telefon nadal się psuł.
Zacząłem podejrzewać kartę SIM
Zmieniłem ją na inny egzemplarz ery (o tym samym numerze tel)... nie pomogło, po pewnym czasie telefon znów zaczął szwankować
Jednak... gdy przeniosłem się do sieci PLAY i zacząłem używać ich karty SIM, telefon działał normalnie przez około rok.

Teraz... powoli przestawał czytać karty pamięci (próbowałem różne). Dziś nie czyta ich wcale. Nadaje się tylko do dzwonienia.
Telefon na serwis oddawałem tak wiele razy, że znam cały asortyment modeli zastępczych ery...

To była katorga!. Która znów się zaczyna.

TYM RAZEM chciałbym nie oddawać telefonu na gwarancję (Nowy egzemplarz mam od około roku, więc gwarancja na niego, jako na nowego, wciąż obowiązuje). Chciałbym natomiast na mocy rękojmi (o której niewiele wiem, stąd moj wątek) prosić o:
A) wymianę telefonu na nowy, inny niż G1 (XPERIA Neo V / Arc S/ Desire Z)
lub
B) zażądać zwrotu pieniędzy.

Jakie są szanse na wymianę telefonu na inny?
lub
Jakiej kwoty zwrotu mogę zażądać, by ją faktycznie otrzymać? (Mogłbym przecież zażądać 5 tys zł, ale wiadomo, że nikt mi tyle nie da, dlatego precyzuję: "by ją faktycznie otrzymać")

Chciałbym rozstrzygnąć to bez kierowania sprawy na drogę sądową.
Proszę o pomoc.

Mateusz.

 #529899  autor: wtd
 22 sty 2012, 15:42
Technicznie rzecz biorąc to nie nazywa się już rękojmia tylko zgodność towaru z umową. I jesteś pewien że możesz jeszcze z tego skorzystać? Gwarancja ci się liczy od początku przy wymianie telefonu na nowy, nie wiem jak jest z tą zgodnością.

Jeżeli wymianę na nowy to chyba tylko na "porównywalny" lub "o nie gorszych parametrach", czy coś w tym stylu, nie pomoże tłumaczenie że G1 to był wtedy topowy model.

 #529917  autor: thonka
 22 sty 2012, 16:30
rekojmia dotyczy tylko urzadzen branych na firme i z grubsza jest podobna do niezgodnosci towaru z umowa.
i tak jak wyzej - nie jestem pewien czy niezgodnosc kasuje swoj bieg jak gwarancja przy wydaniu nowego modelu.

warto tez pamietac, ze rekojmia w przypadku firm jest tylko na rok.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #529922  autor: drcox
 22 sty 2012, 16:34
Gwarancja ci się liczy od początku przy wymianie telefonu na nowy, nie wiem jak jest z tą zgodnością.
Gwarancja liczy się tak jak jest to w warunkach gwarancji. Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taki zapis. Przy korzystania z niezgodności towaru z umową liczy się od wymiany towaru.

 #529930  autor: thonka
 22 sty 2012, 17:06
drcox, gwarancja jak najbardziej liczy sie od nowa gdy wymienia Tobie telefon na nowy, bo to defacto jest nowe urzadzenie i powinna do niego zostac wydana nowa karta gwarancyjna.
wraz zakupem sprzetu nie nabywasz prawa serwisowego jako takiego od dnia X, tylko prawo do serwisowania konkretnego sprzetu, ktore gwarantuje producent tegoz sprzetu.
skoro wydano nowy sprzet to i gwarancja biegnie od nowa.

to tak jak wymienia Tobie czesc np. ekran - gwarancja na reszte biegnie dalej, ale na ekran jest tak jakby dostalo sie go wraz z nowym telefonem.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #529935  autor: drcox
 22 sty 2012, 17:21
Moderatorem jesteś a piszesz głupoty.

Warunki gwarancji ustalają takie kwestie. Dwa przykłady, jeden z gwarancji Asus: na część naprawianą jest 3 miesiące gwarancji nawet jeżeli gwarancja na całość się skończyła. Sony Ericsson to samo:
Kod: Zaznacz cały
Jeżeli produkt jest naprawiany lub wymieniany w firmie Sony Ericsson naprawa danej usterki lub wymieniony produkt będą objęte gwarancją przez 90 dni od daty naprawy zależnie od tego który okres będzie dłuższy.
To indywidualne (dla każdego producenta mogą być inne) warunki gwarancji to ustalają, nie wybrane przez ciebie poglądy które uznajesz za logiczne.

 #529937  autor: thonka
 22 sty 2012, 17:33
drcox, na czesci to sobie moga pisac co chca, na wymianie na nowy powinni dac nowa gwarancje, a nie pisac, ze to tak jakby wymienili w nim jakas czesc.
owszem producent moze sobie wpisac co chce do gwarancji, bo on jest gwarantem - logiczne jednak jest, ze nowy sprzet = nowa gwarancja.
no ale jak widac sa jeszcze firmy, ktore traktuja klientow jak dojne krowy, ktorym mozna wcisnac byle ciemnote.
drcox pisze:Moderatorem jesteś a piszesz głupoty.
to nie jest licencja na wiedze totalna i kazdy moze sie mylic...

a czego sie mozna spodziewac?
tego co wszedzie - naprawy i ew. wymiany.
zwrot pieniedzy to dla nich ostatecznosc i gdy wpiszesz takowy w zadaniach to raczej zalatwia to odmownie i znajda tysiac powodow by tak zrobic.
polnische wirtschaft dziala jak wszedzie - byle pod gore klientowi.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #529945  autor: drcox
 22 sty 2012, 17:52
Pewnie że powinni, bo tak nakazuje logika i jakieś minimum poszanowania dla klienta. Ale rzeczywistość miażdży niestety. Podam choćby przykład Asusa, które swoje laptopy których nie mógł naprawić które przykładowo miały 6 miesięcy - zamiast nich z serwisu wracał świstek, w którym producent proponował 60% ceny towaru bo nie umieją go naprawić. 60% ceny laptopa za 5000 + miesiące procedur to się nazywa prokliencka postawa.

 #529948  autor: mateuszoxygen
 22 sty 2012, 18:08
W takim razie, na mocy zapisu o niezgodnosci towaru z umowa w Kodeksie Cywilnym, a dokladnie:

(tutaj cytat z Poradnika Konsumenta na forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html#post258216 )
Kod: Zaznacz cały
4. Niezgodność towaru z umową
- towar nie nadaje się do celów, do jakich jest zwykle używany (np. kubek pęka
po wlaniu gorącej wody);
Kod: Zaznacz cały
ETAP 1
Konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
Jest to zobowiązanie przemienne i na podstawie art. 365 Kodeksu Cywilnego -
wybór należy do Konsumenta - Sprzedawaca nie może wcześniej sam
narzucić sposobu załatwienia reklamacji. Podobnie Sprzedawca nie może
decydować za Konsumenta, czy wybierze rekalamcję z tytułu gwarancji czy z
tytułu towaru niezgodnego z umową .

...moge wybrac reklamacje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i żądać wydania nowego telefonu.

Jakiego więc modelu, drodzy forumowicze, mogę zażądać, aby móc go realnie otrzymać?

Najważniejszym kryterium jest Android OS

 #529980  autor: alkonauta
 22 sty 2012, 20:30
Nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek (nawet przy wymianie plyty glownej na nowa) wpisano mi ze WYMIENIONO, a jedynie NAPRAWIONO (nawet gdy de facto wymieniono). Zatem nie mapodstaw do wystawionia nowej karty gwarancyjnej bo przeciez tylko NAPRAWIONO.

 #529995  autor: mateuszoxygen
 22 sty 2012, 21:22
U mnie za kazdym z dwoch razow, gdy otrzymywalem nowy telefon, w raporcie z serwisu bylo napisane wyraznie:
Kod: Zaznacz cały
Urzadzenie zostalo wymienione na nowe.


Idąc dalej,
Jakiego modelu telefonu moge oczekiwac od T-mobile?

 #530038  autor: Precelos
 23 sty 2012, 08:42
zerowe szanse na dostanie se arc
pamietaj ze jest zapis ze telefon ma miec nie gorsze parametry a jako ze g1 jest juz staruszkiem nie trudno o takie telefony a fakt ze on kiedys kosztowal 2300 zl nikogo nie obchodzi
dostaniesz ewentulanie najtanszy mozliwy telefon z androidem 1.6 i prockiem 600Mhz

Obrazek

 #530053  autor: thonka
 23 sty 2012, 10:02
Precelos, G1 byl z qwerty - to juz jest problem dla TM.

jakby sie uparl to maja w ofercie xperie mini pro oraz desire z.
dla mnie parametry nie gorsze to z pewnoscia nie xperia.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #530156  autor: mateuszoxygen
 23 sty 2012, 15:46
Obrazek
KLIKNIJ OBRAZEK ABY POWIĘKSZYĆ

Przewertowałem całą ofertę T-mobile.

Tylko te t elefony mają QWERTY -- funkcjonalność dla mnie bardzo ważną.

Parametry gorsze w porównaniu z G1 zaznaczyłem kolorem wiadomym.

W takim razie pozostaje mi tylko żądać od T-m obile HTC Desire Z.

Jakieś sugestie, propozycje, zastrzeżenia?

Wychodze wkrótce na wojnę z T-m obile, przyda się wszelka pomoc, nawet duchowa :D

 #530171  autor: ssaint2k
 23 sty 2012, 17:46
To co wy tutaj piszecie to normalnie wizje szklanej kuli...
Zasady:
- jak niezgodnosc to nie gwarancja i na odwrot
- jezeli sprzet jest na gwarancji 24 mce i dostaniesz nowy na kilka dni przed koniecem gwarancji to gwaracje masz zgodnie z terminem + (najczesciej 60 dni) oczywiscie + czas pobytu telefonu w serwisie (nie mylic z czasem oddania go w punkcie obslugi, bo to nie jest czas pobytu w serwisie) termin na karcie gwarancyjnej jest wpisany.
- po wymianie tel na nowy nie dostaje sie nowej karty gwarancyjnej bo nie ma takiej potrzeby, terminy bez zmian, tylko wpisany bedzie nowy imei

- wymiana na inny model telefonu nastepuje tylko wtedy gdy nie ma juz naprawy i modelu ktorego reklamujemy.
- wymiana to nie koncert zyczen, ze sobie wybieramy co chcemy, kazdy operator ma liste telefonow.
Lista jest przygotowana tak ze nie dostaniemy modelu gorszego, ale tego samego producenta wiec dostaniesz conajwyzej wildfire moze wild S

Eot

wiele wiele HTC Hero, HD2, Wave, iPhone 3GS, Desire, E72, DHD, NOTE, iPhone 4, BB9900, BB9300, SGS, SGS II etc.

 #530177  autor: thonka
 23 sty 2012, 18:12
ssaint2k pisze:Lista jest przygotowana tak ze nie dostaniemy modelu gorszego,
pierwszy z brzegu "ekspert" jest w stanie podwazyc sensownosc dawania WF S gdy chodzi o telefon z qwerty...
ssaint2k pisze: - jak niezgodnosc to nie gwarancja i na odwrot
logiczne...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #530189  autor: alex1155
 23 sty 2012, 18:51
Mnie na niezgodnosc z umowa Samsung wymienil tylko płyte głowna i uznali to za wymiane na nowy(nie ma pod zadnym pozorem nowej gwarancji, co to to nie:D ). Nokia z kolei pomimo zadania wymiany telefonu i tak go naprawiala i mozna sie bylo klocic i dzwonic na infolinie konsumencka... Nic to nie dało. W ogole producenci nie chca wymieniac fonów i pisze tu niestety o centralnych serwisach. Mam nadzieje,ze Tobie się jednak uda.

A i miałem przypadek ,że wysłałem Nokie do pewnego centralnego serwisu na Niezgodnosc, a oni naprawili w ramach gwarancji " bo nie zauwazyli ,na kartce napisu NIEZGODNOSC Z UMOWA". Cięzko cokolwiek teraz w tym temacie zrobic.

I niezgodnosc/rekojmia koncza sie liczc od dnia podpisania umowy.

 #530262  autor: Baseciq
 23 sty 2012, 22:16
Panowie, zacznijmy od tego, że za niezgodność towaru z umową nie odpowiada producent, tylko sprzedawca, bo z producentem nie wiąże was umowa kupna sprzedaży.

Generalnie polecam: http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... zytaj.html

 #530265  autor: mateuszoxygen
 23 sty 2012, 22:22
No to nie wiem w końcu!

Czy ta gwarancja/niezgodnosc liczy sie od roku 2009 gdy dostalem telefon po raz pierwszy do reki czy od dnia, kiedy to dostalem nowy telefon po raz drugi (rok 2011)


Pomorze ktoś?






Bo ja ze śląska i potrzebuje pomocy! :(

 #530270  autor: ssaint2k
 23 sty 2012, 22:37
Na gwarancje czy tez niezgodnosc masz 24 miesiace od daty zakupu, jezeli termin minal to w ogole mozna temat uznac za zamkniety.

Nie ma czegos takiego ze masz nowe dwa lata gwarancji od daty wymiany telefonu na nowy. O tym pisalem juz wczesniej.

Jezeli chodzi o qwerty, nikt sie o to nie bedzie pytal, prawie kazdy model bedzie lepszy od G1 w chwili obecnej. Co wiecej to nie serwis wymienia telefon tylko sprzedwca na podstawie ekpertyzy serwisu ze nie mozna sprzetu naprawic. Serwis moze conajwyzej wymien telefon na nowy, ale w ramach gwarancji. A to jaka reklamacje skladamy, okreslamy sie w czasie jej skladania.

wiele wiele HTC Hero, HD2, Wave, iPhone 3GS, Desire, E72, DHD, NOTE, iPhone 4, BB9900, BB9300, SGS, SGS II etc.