• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #406032  autor: Maly745
 21 maja 2010, 22:48
Witam
Era zablokowała mi połączenia wychodzące w związku z wysłaniem z jednego z numerów kilkudziesięciu sms-ów premium, na dwa dni przed końcem okresu rozliczeniowego zablokowali możliwość dzwonienia bez jakiegokolwiek telefonu czy wiadomości sms z ich strony. Na koncie posiadam dwa numery w taryfach firmowych oba są zablokowane, jeden tel jest aktywny od 2001 roku drugi od maja 2009 czy w związku z tym mogę wypowiedzieć umowę?
Po telefonie do bok kazano mi wpłacić kaucję!!!! chorzy chyba!!! powiedziałem że po niedzieli przyjdzie faktura to ją opłacę ale oni przy kaucji się upierają, chyba zbierają na kaucję dla swoich szefów????!!!!!
Ostatnio zmieniony 22 maja 2010, 10:54 przez Maly745, łącznie zmieniany 1 raz.

 #406037  autor: Ruben
 21 maja 2010, 23:09
Maly745, na jaką kwotę wyslales tych SMSów? Kiedyś spotkałem sie z podobnym przypadkiem a blokada chyba wynikala z bardzo duzego przekroczenia kwoty abonamentu. Niestety nie pamietam czy kaucje płaciłem. Uważam, że powinieneś napisać reklamację i domagać się odszkodowania za okres, w którym nie mogłeś korzystać z usług i dowiesz sie dokladniej :)
Podziel się informacją, jak sprawa została rozwiązana, bo jest to ciekawy przypadek.

 #406047  autor: st.konsultant
 22 maja 2010, 00:11
Monitoring zakłada blokadę w przypadku nagłego przyrostu kosztów, tzn np średnia naszych faktur to ok 100 zł a nagle koszty bieżące to np 600 zł.
Umowy na pewno bez konsekwencji z tego powodu rozwiązać nie można.

 #406048  autor: tygrysm
 22 maja 2010, 00:16
W Orange niedawno dokładałem jeden numer do konta na którym było już 6 innych. Na wydruku nowej umowy było wyszczególnione jaki jest limit kredytowy dla nowego numeru, a jaki dla całego konta, po którym zastrzegają sobie możliwość zablokowania połączeń wychodzących ;)

 #406071  autor: Maly745
 22 maja 2010, 09:39
st.konsultant pisze:Monitoring zakłada blokadę w przypadku nagłego przyrostu kosztów, tzn np średnia naszych faktur to ok 100 zł a nagle koszty bieżące to np 600 zł.
Umowy na pewno bez konsekwencji z tego powodu rozwiązać nie można.
Podoba mi się to że monitorują nagłe wzrosty rachunku ale czy nie można zadzwonić i poinformować abonenta? tylko blokują telefony. Rachunki w przeszłości były i po 1000zł i nie blokowali są to numery firmowe i taka blokada naraża mnie na straty era ma problemy nie ja umowy wypowiadam i niech sobie od innych ściągają kaucje na szefów.

 #406511  autor: thonka
 25 maja 2010, 06:18
Maly745, chodzi o nagly wzrost kosztow.
oni nie wiedza czy przypadkiem ktos nie ukradl Tobie telefonu i na szybkiego nie powysylal kilkudziesieciu smsow, a ze oferty firmowe jak sama nazwa wskazuje sa na firme to ja jako wlasciciel takiej firmy niemile bym sie zdziwil gdybym zobaczyl kilka sms premium na fakturze (przy czym w erze nie wiedza kto korzysta aktualnie z takiego telefonu)...
umowy rozwiazac sie przez to nie da.
zadzwon jeszcze raz, potwierdz, ze Ty to Ty i probuj negocjowac jak nie z szeregowym konsultantem to jakims, ktory jest nad nim.

to ze kiedys miales wysokie rachunki to jedno, ale nagle nabicie wysokiego rachunku i to jeszcze przez numery premium to drugie.

a swoje pisanie o kaucji na szefow zostaw dla siebie, bo najwyrazniej sprawy nie znasz (i pewnie nie wiesz, ze kaucja juz dawno zostala zaplacona przez osobe z zewnatrz, a sama sprawa jest mocno naciagana), a tylko siebie osmieszasz wypisujac takie rzeczy...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #406564  autor: st.konsultant
 25 maja 2010, 12:29
thonka pisze:Maly745

zadzwon jeszcze raz, potwierdz, ze Ty to Ty i probuj negocjowac jak nie z szeregowym konsultantem to jakims, ktory jest nad nim.




Nie ma nikogo takiego nad Konsultantem z kim można negocjować takie sprawy. To nie oferta lojalnościowa. Konsultant nie przełączy tej rozmowy nigdzie dalej.

Bez kaucji nie widzę szans na odblokowanie telefonu.

 #406577  autor: amigo007
 25 maja 2010, 13:46
No ale jeśli opłaci w terminie fakturę za te połączenia to z jakiej racji ma jeszcze płacić kaucję? Jak wszystko będzie zapłacone to dlaczego ma jeszcze dopłacać?

 #406583  autor: st.konsultant
 25 maja 2010, 14:01
amigo007 pisze:No ale jeśli opłaci w terminie fakturę za te połączenia to z jakiej racji ma jeszcze płacić kaucję? Jak wszystko będzie zapłacone to dlaczego ma jeszcze dopłacać?
Ale przecież kaucja naliczana jest przed wystawieniem faktury i później jeżeli faktura jest większa od kaucji to płaci się tylko różnicę :roll:

 #406607  autor: amigo007
 25 maja 2010, 15:41
A no chyba że tak, to może Maly745 o tym nie wiedział. Ja myślałem że taka kaucja to jest płatne extra oprócz faktury :roll:

 #406610  autor: st.konsultant
 25 maja 2010, 15:51
amigo007 pisze:A no chyba że tak, to może Maly745 o tym nie wiedział. Ja myślałem że taka kaucja to jest płatne extra oprócz faktury :roll:
Taka kaucja jest bardziej traktowana jak zaliczka ;)
Operator z jednej strony dba o to, żeby Klient nie świadomie nie dostał rachunku w postaci kilkuset złotych. Dość dużo takich przypadków było podczas konkursu mercedesów, gdzie ludzie nie do końca zdawali sobie sprawę jakie są faktyczne koszta wysyłanych smsów i gdyby nie interwencja monitoringu to rachunki mogłyby być gigantyczne. W sumie nie rozumiem oburzenia tą kaucją. Skoro ktoś świadomie generuje takie koszty, i zapłata faktury nie będzie dla niego problemem to chyba taka kaucja w formie zaliczki też nie powinna być kłopotem...

Z drugiej strony oczywiście operator dba również o swój interes. Mogłoby się przecież zdarzyć, że ktoś wygeneruje gigantyczną kwotę, której później operator już nie odzyska albo będzie miał z tym spore problemy.

Nie jestem pewny, ale taka praktyka jest chyba w każdej sieci.

 #406617  autor: thonka
 25 maja 2010, 16:36
amigo007, moze nie wiedzial, z drugiej strony pisal o kaucjach dla prezesow to moze jednak wiedzial jak one funkcjonuja... dla mnie logicznym bylo, ze kaucja jest tylko jako zaliczka na poczet, a nie jako oplata dodatkowa...

st.konsultant, w orange jest tak na 100% z kaucja chocby gdy chcemy zeby byl wlaczony roaming z pierwszym dniem nowej aktywacji. nie wiem co prawda jak jest obecnie, ale kiedys zyczyli sobie za to 700zl kaucji z ktorej to pozniej byla sukcesywnie sciagana oplata abonamentowa. kwota wystarczajaca, by zapobiec fraudom (wtedy limit kredytowy byl ok. 200zl przez pierwsze 3 miesiace). zapewne w przypadku wyzszych rachunkow jest robione tak samo.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #406627  autor: Marens
 25 maja 2010, 17:44
thonka pisze:kiedys zyczyli sobie za to 700zl
Teraz 400zł