• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #400642  autor: osachorzow
 23 kwie 2010, 18:58
Mam pytanie do speców z Ery (specjalne pozdrowienia do st. konsultant i natalia.natalia ;) ) o sposób rozliczania pakietów. W dniu X zlecam wyłączenie pakietu NED120 i włączenia NED120. W jaki sposób zostaną one rozliczone:
1) NED120 od pierwszego dnia cyklu do dnia X, NED60 od dnia X+1 do końca cyklu
2) NED120 do pierwszego dnia cyklu do dnia X, NED60 od dnia X do końca cyklu (w dniu X obowiązują dwa pakiety)

Zmiana pakietów następuje:
1) w dniu następny po dniu dokonania zmian na koncie
2) w ciągu najbliższych X dni od dnia zlecenia

Niewykorzystane minuty w pakietach po ich wyłączeniu:
1) przepadają z dniem wyłączenia
2) są do wykorzystania do końca bieżącego cyklu
3) ja w 2) i dodatkowo przechodzą na następny cykl (tak miałem z minutami z f@kturę, pakiet po 6(?) miesiącach się skończył, ale niewykorzystane minuty przeszły jeszcze na 7. miesiąc jako niewykorzystane w poprzednim)


Dostałem odpowiedź na reklamację Ery Domowej, w której konsultant pisze mi o taryfie: Era Nowy Komfort :roll: reklamacja nie uznana - wg. mnie bezpodstawnie, zgodnie z pismem oparta na analizie rachunku szczegółowego (tyle potrafię sam), a nie na podstawie danych w systemie, gdzie wg mnie wystąpił jakiś błąd. Oczywiście odpowiedź wyczerpuje drogę reklamacyjną w Erze i dalej każą iść do sądu... chyba jednak coś się dzieje złego w Erze :(

 #400646  autor: st.konsultant
 23 kwie 2010, 19:10
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem problem, ale spróbuję pomóc. Jak mniemam chodziło o zmianę z NED120 na NED60? ;).

przyjmijmy, że okres rozliczeniowy jest od np 2 każdego miesiąca do 1 następnego. Sama zmiana taryfy nastąpi dajmy na to 16 dnia cyklu. Sama zmiana taryfy następuje od północy i NED60 powinna być od 17 dnia cyklu.
W takiej sytuacji minuty z NED120 są rozliczane:

120 na cały cykl, czyli na okres od 2 do 16 mniej więcej połowa, ok 60. Jeżeli w czasie między 2 a 16 dniem wydzwoniłeś np 100 minut to za 40 minut będziesz musiał niestety zapłacić :/. Żadne minuty nie zostaną (to a propos 3 zapytania). Nie zostaną, gdyż na kolejnej fakturze pojawi się zwrot kwoty nadpłaconej za NED120, za dni z których nie skorzystałeś (17-1). Wcześniej jak wiadomo zapłaciłeś za cały miesiąc z góry.

Co do minut z NED60 to one też zostaną rozliczone proporcjonalnie i 17 dnia już po zmianie pojawi się ich ok 30, może ciut mniej (w tym momencie nie chodzi o liczby).


Tak ogólnie wygląda sytuacja w momencie zmiany taryfy.
Mam nadzieję, że napisałem w miarę logicznie i że na temat :D
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 22:44 przez st.konsultant, łącznie zmieniany 1 raz.

 #400658  autor: osachorzow
 23 kwie 2010, 19:59
Dzięki za odpowiedź :) Na PW wysłałem szczegóły bo nie do końca się jeszcze rozumiemy ;)