• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #369810  autor: Mendzikowa
 14 lis 2009, 18:35
przedwczoraj zablokowali mi konto, nie mogę wykonywać połączeń, pojechałem do salonu, pokazałem dowód wpłaty w terminie, powiedzieli, że musiała zajść pomyłka i do wieczora to odblokują... minęło już ponad 48h, a nr dalej zablokowany ;/ byłem jeszcze raz w salonie, kazali mi czekać... ktoś wie ile mam czekać aż odblokują mi nr? ;/ pisałem też maila do BOK i nic...

 #369896  autor: Orfi
 14 lis 2009, 22:44
Teoretycznie, to powinni w salonie (jeżeli to był firmowy) od ręki odblokować, ale myślę, że kasy u nich na koncie pewnie jeszcze nie ma i dlatego zwlekają (kwestia, gdzie robiłaś opłatę-poczta, czy z rachunku bankowego przelewem). W drugim przypadku idzie bardzo szybko-max do 2 dni ( w sumie bardziej zależy to od banku na konto którego wpłacasz pieniądze, kiedy je zaksięgują). Orange ostatnio jakiś bardziej na kasę zrobił się cięty ( wpłaciłem w terminie, ale pieniądze zaksięgowały się u nich 2 dni później ) i doliczyli sobie 0,16 PLN wystawiając na to notę obciążeniową, więc wysłałem im dodatkowo następnym przelewem te 16 groszy. Raz miałem przypadek, że uregulowałem rachunek, zgodnie z terminem na fakturze i tego samego dnia zablokowali mi połączenia wychodzące. Zadzwoniłem z drugiego telefonu do BOK-u i konsultantka zdjęła tę blokadę w przeciągu 15 minut. Tłumaczyła ,że zaszła pomyłka i że czasami tak się zdarza. Przede wszystkim spróbuj przelogowac telefon ( wyłączyć i włączyć), bo może już jest aktywny lub dodatkowo wysłać fax dowodu wpłaty do BOK (jeżeli w salonie tego nie zrobili) i zadzwonić do BOK, żeby wyjaśnili sytuację ( tyle, że w weekend może być, z tym trochę problem).

Orfi

 #374115  autor: radiowiec_wawa
 09 gru 2009, 09:20
Blokuja po 1 dniu zaleglosci?? Faktycznie jakas dziwna kryzysowa polityka. W plusie dopiero po 10 dniach przysylaja smsa, ze przypominaja, ze nie zaplacilem :) ale po ilu dniach blokuja to nie wiem bo wiecej jak 10 dni sie nie spozniam :)

 #374116  autor: Orfi
 09 gru 2009, 09:36
Orange blokuje połączenia wychodzące po ok.15 dniach od terminu płatności faktury, w przypadku braku wpłaty i dodatkowo nalicza odsetki od niezapłaconej faktury. Plus blokuje po ok.20-25 dniach, nie nalicza odsetek, ale dolicza opłatę za monitorowanie stanu rozliczeń (kiedyś było to 5 zł , teraz nie wiem).

Orfi

 #374121  autor: jablo
 09 gru 2009, 10:39
Zadzwon do BOK, na podstawie ustnego potwierdzenia wpłaty (gdzie płaciłeś, informacje z pieczątki, jaka kwota itd) blokady zostały zdjęte. A na przyszłość płać w terminie, bo kogo to obchodzi że operator nie ma jeszcze kasy na swoim koncie bankowym ...

Orfi - nie ma reguły. Po upływie terminu płatności numer może być zablokowany w każdej chwili..

 #374148  autor: Orfi
 09 gru 2009, 14:54
Aż tacy rygorystyczni, to nie są, żeby zablokować następnego dnia po terminie płatności, ale po kilku, kilkunastu dniach od terminu, przy braku płatności należy się spodziewać blokady połączeń wychodzących.

Orfi
 #379301  autor: Grakaj
 08 sty 2010, 10:07
Mendzikowa pisze:przedwczoraj zablokowali mi konto, nie mogę wykonywać połączeń, pojechałem do salonu, pokazałem dowód wpłaty w terminie, powiedzieli, że musiała zajść pomyłka i do wieczora to odblokują... minęło już ponad 48h, a nr dalej zablokowany ;/ byłem jeszcze raz w salonie, kazali mi czekać... ktoś wie ile mam czekać aż odblokują mi nr? ;/ pisałem też maila do BOK i nic...
W profilu jest napisane, że jesteś dziewczynką, to dlaczego piszesz "pojechałem"? ;)

A wracając do tematu:
Już pierwszego dnia po minięciu terminu płatności operator ma prawo zablokować telefon, jednak Orange tego nie robi, za to nalicza odsetki :]

W Salonie nie załatwiaj tej sprawy. Całkiem prawdopodobne, że kiedyś zapomniałeś o wpłacie i z miesiąca na miesiąc ona przechodziła na kolejny i nic się nie działo, aż w końcu zablokowali.
Zadzwoń pod *100 (możesz z zablokowanego telefonu), wybierz tematykę rozmowy "płatności" i zapytaj co się stało i czy wszystko na koncie jest opłacone.

Daj znać czego się dowiedziałeś :)

 #379342  autor: Marens
 08 sty 2010, 16:18
Grakaj pisze:Daj znać czego się dowiedziałeś :)
Wysłany: 2009-11-14, 18:35
Jak widać sprawa rozwiązana gdyż sam zainteresowany/a już się nie odzywa.

 #379747  autor: lukasz
 09 sty 2010, 23:15
Witam,

jeżeli płacicie rachunki po terminie płatności i obawiacie się zablokowania połączeń wychodzących (a te są blokowane w pierwszej kolejności) to jeżeli macie w pobliżu Salon Firmowy to radzę zapłacić tam w kasie, ponieważ wplata jest widoczna w systemie po 1 godzinie. Natomiast pełne zaksięgowanie wpłaty trwa trzy dni robocze.
W przypadku zablokowania połączeń wychodzących po godzinie od wpłaty włączcie i wyłączcie telefon - połączenia wychodzące powinny zostać odblokowane.
Jeżeli połączenia zostały zablokowane w dwie strony to wtedy podejdźcie do Konsultanta, który na podstawie dowodu wpłaty zrobi odpowiednie zadanie w systemie i wtedy BOK powinien odblokować możliwość wykonywania połączeń.

Odsetki - naliczane za każdy dzień zwłoki. Są to odsetki ustawowe i wynoszą 13% w skali roku. Nota odsetkowa zostanie doliczona do następnej faktury.

PS. Powyższe rozwiązanie jest dostępne tylko w Salonach Firmowych... punkty partnerskie nie maja dostępu do wszystkich aplikacji ;)

Pozdrawiam :)

 #379806  autor: SACZI
 10 sty 2010, 10:41
Orange, a wcześniej Idea zawsze byli nadgorliwi.
W 2000r miałem u nich abonament i zablokowali telefon po tygodniu opóźnienia.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że Bank zawinił i nie uruchomił polecenia zaplaty ...

W erze zaś po miesiącu opóźnienia dostałem telefon z BOA. Uzgodniliśmy, że zapłacę zaległą fakturę z fakturą bieżącą.
Da się więc "normalnie" załatwiać takie sprawy.

 #379808  autor: Orfi
 10 sty 2010, 10:46
Przy blokadzie samych połączeń wychodzących (czyli zwykle nie dłużej, niż 15 dni od terminu zapłaty, w przypadku Orange) wystarcza też przesłanie potwierdzenia wpłaty faxem. Numer fax podają sami w wiadomości SMS przesyłanej na telefon abonenta, w przypadku, kiedy płatność się opóźnia. Fax jest rejestrowany w systemie i zazwyczaj następnego dnia otrzymujemy potwierdzenie SMS, że taka informacja do nich dotarła a tym samym blokada została usunięta lub do niej nie dojdzie ( w SMS od Orange jest zazwyczaj podany termin do kiedy należy wysłać potwierdzenie faxem). Odsetki to i tak nie jest najtragiczniejsze rozwiązanie ( zdarzyło się , że musiałem zapłacić 0,16 zł.), bo wcześniej stosowano opłatę 16 zł. za coś takiego a przy reaktywacji 100 zł. + VAT=122 zł. do zapłacenia przez klienta, w przypadku kiedy doszło do blokady połączeń przychodzących, z powodu braku płatności.

Orfi