DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1028986  autor: Martinesss
 28 paź 2018, 11:22
Witam,
Dnia 27 sierpnia 2018 podpisałem umowę poprzez kuriera z Virginem - plan2 24m. W tym czasie miałem jeszcze numer w tmobile, który chciałem przenieść do virgin. Umowa z tmobile skończyła 25 września i przeszła na kartę. Numer na kartę tmobile był aktywny do 25 października 2018. Od 25.10.18r. aktywowała się karta abonamentowa virgin. Zatem virgina używam od 3dni.

Moje pytanie brzmi - czy jeśli wg ustawy mamy 14 dni na odstąpienie od umowy, to w moim przypadku, liczy się to odkąd usługa została aktywowana, czy od momentu złożenia podpisu? Bardzo chciałbym zerwać umowę z virginem, ponieważ nie odczytałem, że połączenia w strefie ue są horrendalnie drogie. Byłem pewny, że jeśli jest to oferta no limit rozmowy/smsy, to dotyczy to także całej UE. Teraz się doedukowałem i wiem jak to działa. Oby nie za późno..

Z góry dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi/porady.
 #1029014  autor: Remington
 28 paź 2018, 15:09
Zgodnie z tym co piszą na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pr ... stapienie/ oraz http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... umowy.html to niestety 14 dni od zawarcia umowy.

I chyba faktycznie tak jest:
https://www.lexlege.pl/ustawa-o-prawach ... ta/art-28/

Jaką masz w umowie wartość przyznanej ulgi? Ona określa, ile kary przysługuje operatorowi gdybyś chciał zerwać umowę przed terminem.
 #1050474  autor: Martinesss
 16 lis 2018, 18:30
Witam,
Chciałbym napisać, że bardzo dobrze, że nie posłuchałem Waszych "mądrych" rad. Bez problemu odstąpiłem od umowy w virginie 5 dni po aktywacji numeru u nich. Dla potomnych - od tego dnia liczy się 14 dni, nie od daty podpisania umowy.
 #1050505  autor: JFK2016
 16 lis 2018, 21:05
Martinesss pisze: Chciałbym napisać, że bardzo dobrze, że nie posłuchałem Waszych "mądrych" rad. Bez problemu odstąpiłem od umowy w virginie 5 dni po aktywacji numeru u nich. Dla potomnych - od tego dnia liczy się 14 dni, nie od daty podpisania umowy.
To że Virgin odstąpił od podpisanej umowy, nie oznacza że miałeś ku temu jakąkolwiek podstawę prawną (może podaj linki do tych prawnych uregulowań, wszak zawierając umowę na abonament dostałeś zapewne nr tymczasowy, aktywny do chwili przeniesienia głównego?). W sprzedaży bezpośredniej nie ma zwrotów towaru, jednakże wiele sieci handlowych robi to wyłącznie z własnej inicjatywy.
 #1051597  autor: Kryniczanin
 17 lis 2018, 20:03
Witam,
Chciałbym napisać, że bardzo dobrze, że nie posłuchałem Waszych "mądrych" rad. Bez problemu odstąpiłem od umowy w virginie 5 dni po aktywacji numeru u nich. Dla potomnych - od tego dnia liczy się 14 dni, nie od daty podpisania umowy.
Każdą umowę możesz rozwiązać w każdym momencie. Po jakimś czasie dostaniesz liścik - wezwanie do zapłaty za zerwanie umowy.

Kiedy? Może być nawet po 5 miesiącach jak ja w Play.
 #1052600  autor: Kryniczanin
 18 lis 2018, 17:16
Masz potwierdzenie od Virgin, że zgodzili się na rozwiązanie umowy i dobrowolnie odstępują od nałożenia i ściągnięcia kary umownej?

Bo jak nie to pilnuj listonosza.

Kolejna sprawa po 14 dniach nie mogłeś odstąpić - jedynie mogłeś rozwiązać umowę. Termin na odstąpienie minął.

Ja na Twoim miejscu bym się obawiał, że Twoje rzekome odstąpienie zostało potraktowane jako rozwiązanie umowy z Twojej strony.