• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 424 z 675
  • 1
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 675
 #866594  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 10:20
Orange Ekspert pisze: Zmiana planu taryfowego na ofertę na kartę nastąpi ostatniego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym (po zakończonym okresie promocyjnym dotychczasowej umowy), w którym Klient wypowiedział umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Dziękuję, już o tym wiem. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie tuż po zakończeniu umowy?
Nie mogę się również doprosić od BOKu odpowiedzi ile będzie mnie kosztował abonament w okresie pomiędzy końcem Umowy a końcem okresu rozliczeniowego (15 dni) ani ile minut/SMSów/MSów i Internetu będzie w cenie abonamentu.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866613  autor: Leo
 17 maja 2016, 11:47
Umowę zawierasz typowo na 24 pełne okresy rozliczeniowe. Pierwszy, skrócony okres rozliczeniowy nie wchodzi do tzw. okresu zastrzeżonego umowy. Dlatego umowa zakończy się dopiero z chwilą upływu 24 okresu rozliczeniowego. Jeśli umowa zakończyła by się po dokładnie 2 latach od dnia jej zawarcia czyli w trakcie okresu rozliczeniowego operator musiałby ci zwrócić część zapłaconego już z góry abonamentu miesięcznego, za niewykorzystany okres.

Za okres od dnia formalnego zakończenia umowy do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego nic nie zapłacisz ponieważ abonament będziesz miał już zapłacony z góry za ostatni okres rozliczeniowy. Zapłacisz tylko za przekroczenie.
 #866619  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 12:04
Leo pisze:Umowę zawierasz typowo na 24 pełne okresy rozliczeniowe. Pierwszy, skrócony okres rozliczeniowy nie wchodzi do tzw. okresu zastrzeżonego umowy. Dlatego umowa zakończy się dopiero z chwilą upływu 24 okresu rozliczeniowego. Jeśli umowa zakończyła by się po dokładnie 2 latach od dnia jej zawarcia czyli w trakcie okresu rozliczeniowego operator musiałby ci zwrócić część zapłaconego już z góry abonamentu miesięcznego, za niewykorzystany okres.
Nie trafia to do mnie. W czym problem zrównać okres rozliczeniowy oraz okres umowy?
Np. zawieram 2-letnią umowę (i taki powinien być okres rozliczniowy) 17.05.2016 i kończy się ona 16.05.2018.
W innym wypadku tak naprawdę umowa trwa 25 miesięcy zamiast 24 miesięcy.
Leo pisze: Za okres od dnia formalnego zakończenia umowy do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego nic nie zapłacisz ponieważ abonament będziesz miał już zapłacony z góry za ostatni okres rozliczeniowy. Zapłacisz tylko za przekroczenie.
Nie rozumiem. Wydaje mi się, że powinienem zapłacić połowę abonamentu (15 dni) i mieć połowę przyznanych minut/SMSów/MMSów i Internetu. Nie jest jednak pewny, gdyż dostałem jakieś bonusy z powodu przedłużenia abonamentu 19 miesięcy temu (chyba część minut i cały Internet) stąd moje pytania do BOKu (na razie czekam na kolejną odpowiedź)...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866636  autor: Leo
 17 maja 2016, 13:30
Gdyby każdy klient Orange miał swój własny okres rozliczeniowy, rzopoczynający się w chwili zawarcia umowy to mielibyśmy w ciągu miesiąca 31 różnych okresów rozliczeniowych. Myślę, że Orange ograniczył w ciągu miesiąca okresy rozliczeniowe do kilku wyznaczonych dni ze względów praktycznych np. ze względu na wysyłanie faktur papierowych itd. To raczej logiczne. Te okresy są sztywne więc klient prawdopodobnie jest przyporządkowywany po zawarciu umowy do najbliższego okresu jaki się rozpocznie. Umowa rzeczywiście może trwać więcej niż 24 miesiące ale zapis w niej powinien być jednoznaczny: zawierana jest na 24 pełne okresy rozliczeniowe tak by nie wprowadzać klienta w błąd.

Być może chodzi też o wpływy gotówki z faktur, które to wpływy od abonentów rozkładają się na cały miesiąc.

Płacisz abonament niepełny i masz częściowe minuty czy GB ale tylko za pierwszy, niepełny okres rozliczeniowy a potem płacisz 24 x pełny miesiąc z góry. W ten sposób nie są dzielone abonamenty i minuty dwa razy to jest na początek i koniec umowy.

Mamy tu Expertów z Orange na forum więc może wyjaśnią "od kuchni" na czym polega przyporządkowywanie klientów do kresów rozliczeniowych i ile tych okresów jest. Ze swojej praktyki powiem że miałem pierwotnie okres rozliczeniowy rozpoczynający się od 4-go miesiąca ale ze względu na Open i usługi stacjonarne zmieniono mi go na 10-go każdego miesiąca.
 #866639  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 13:50
Leo pisze:Gdyby każdy klient Orange miał swój własny okres rozliczeniowy, rzopoczynający się w chwili zawarcia umowy to mielibyśmy w ciągu miesiąca 31 różnych okresów rozliczeniowych. Myślę, że Orange ograniczył w ciągu miesiąca okresy rozliczeniowe do kilku wyznaczonych dni ze względów praktycznych np. ze względu na wysyłanie faktur papierowych itd.
To raczej nie jest problem by wysyłać faktury co kilka dni?
Leo pisze: Płacisz abonament niepełny i masz częściowe minuty czy GB ale tylko za pierwszy, niepełny okres rozliczeniowy a potem płacisz 24 x pełny miesiąc z góry. W ten sposób nie są dzielone abonamenty i minuty dwa razy to jest na początek i koniec umowy.
Mnie interesuje raczej ostatni, niepełny okres pomiędzy końcem umowy a końcem okresu rozliczeniowego... Zobaczymy, może ktoś z BOKu Orange podejmie rękawicę....

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866641  autor: Leo
 17 maja 2016, 13:58
Być może przyporządkowanie nowego klienta jest losowe albo takie aby rozkład faktur w miesiącu był równomierny. W twoim wypadku wyznaczono ci okres rozliczeniowy 2 tygodnie później i nie było to chyba okres najbliższy 15-go Był chyba w Orange okres rozliczeniowy rozpoczynający się od 25-go każdego miesiąca. Innych nie kojarzę.

Nie wiem jak jest w innych sieciach ale bodajże w Play okres zawsze rozpoczyna się 1-go więc jak klient przyjdzie do zawarcia umowy 2-go to faktycznie będzie miał umowę na prawie 25 miesięcy. W Orange w takim razie trochę lepiej bo okresów więcej ...

PS. Jeśli twoja umowa ma jeszcze kilka miesięcy do zakończenia to złóż wniosek do Orange o zmianę okresu rozliczeniowego na "15"-go lub najbliższy.
 #866649  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 14:36
Leo pisze: PS. Jeśli twoja umowa ma jeszcze kilka miesięcy do zakończenia to złóż wniosek do Orange o zmianę okresu rozliczeniowego na "15"-go lub najbliższy.
Moja umowa kończy się 14.06 (pisałem wyżej). Wniosku już składał nie będę, bo przechodzę do oferty na kartę , a później zmieniam operatora. Niemniej jestem żywo zainteresowany warunkami, na jakich jak będzie rozliczony dwutygodniowy okres po skończonej umowie, w trakcie trwania okresu rozliczeniowego...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866653  autor: zielony71
 17 maja 2016, 15:07
Leo pisze:Umowę zawierasz typowo na 24 pełne okresy rozliczeniowe. Pierwszy, skrócony okres rozliczeniowy nie wchodzi do tzw. okresu zastrzeżonego umowy. Dlatego umowa zakończy się dopiero z chwilą upływu 24 okresu rozliczeniowego. Jeśli umowa zakończyła by się po dokładnie 2 latach od dnia jej zawarcia czyli w trakcie okresu rozliczeniowego operator musiałby ci zwrócić część zapłaconego już z góry abonamentu miesięcznego, za niewykorzystany okres.

Za okres od dnia formalnego zakończenia umowy do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego nic nie zapłacisz ponieważ abonament będziesz miał już zapłacony z góry za ostatni okres rozliczeniowy. Zapłacisz tylko za przekroczenie.
Nie wydaje mi się, żeby to była prawda. Każda jedna umowa, którą widziałem, (a parę widziałem) była zawarta na czas określony do konkretnej daty: 2 lata od dnia podpisania umowy.
 #866660  autor: driver
 17 maja 2016, 15:28
A ja miałem w marcu tak jak napisał Leo.
Umowa skończyła się 5 marca, a okres rozliczeniowy 13 marca.
Abonament miałem zapłacony z góry, nic nie przekroczyłem, więc żadnej dopłaty za okres od 5 do 13 marca nie miałem.

driver
 #866661  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 15:31
driver pisze: Umowa skończyła się 5 marca, a okres rozliczeniowy 13 marca.
Abonament miałem zapłacony z góry, nic nie przekroczyłem, więc żadnej dopłaty za okres od 5 do 13 marca nie miałem.
Nie chodzi o żadną dopłatę. Chodzi o to ile zapłaciłeś za abonament w dniach 5.03-13.03 a ile płaciłeś wcześniej (pomijając usługi poza abonamentem). Rozumiem, że dostałeś fakturę za ten okres?

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866664  autor: Leo
 17 maja 2016, 15:39
Piszę typowo "na 24 pełne miesiące" bo tak z przyczyn praktycznych zorganizował sobie system bilingowy Orange. Większość osób nie kwestionuje tego że umowa trwa na "dni" więcej niż 2 x 365 dni czy na miesiące więcej niż 24 miesiące. Prawnie umowa kończy się po upływie 24 miesięcy od daty jej zawarcia. Więc zgodnie z Kodeksem Cywilnym nie powinno być "przeciągania" umowy ponad 24 miesiące. Osobiście ten problem przerabiałam kilka lat temu z Play i po szeregu pism i sporów operator uznał moją rację i w ramach reklamacji uznał zakończenie umowy 10 grudnia zamiast 31 grudnia czyli po upływie okresu rozliczeniowego.
Wystawił w konsekwencji korektę faktury i zapłaciłem abonament tylko za 10 dni.

Można zawalczyć o zwrot abonamentu za okres przeciągnięcia umowy". Nie wiem jak do tego podejdzie Orange. Przed "walką" proszę przeczytać to - Regulamin świadczenia usług ... :

§ 15 - Rachunki telefoniczne
1. Opłaty za usługi telekomunikacyjne określone są w rachunku telefonicznym wystawianym przez Operatora.
2. W rachunku telefonicznym Operator ustala okres rozliczeniowy, za który naliczane są opłaty za usługi telekomunikacyjne.
2.1. Okres rozliczeniowy nie może być krótszy niż jeden miesiąc, z zastrzeżeniem pkt 2.2 niniejszego paragrafu, z wyjątkiem okresu, za który jest wystawiony pierwszy rachunek telefoniczny.
2.2. Operator zastrzega sobie prawo ustalenia, za zgodą Abonenta, możliwości wystawiania Abonentowi rachunku telefonicznego częściej niż raz w miesiącu.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 15:50 przez Leo, łącznie zmieniany 2 razy.
 #866667  autor: driver
 17 maja 2016, 15:45
Maciej Loret
abonament za ostatni okres rozliczeniowy tj. od 14.02 do 13.03 miałem w takiej samej wysokości jak wszystkie poprzednie okresy 24-miesięcznej umowy.
Fakturę w marcu dostałem, ale na koncie miałem dwa numery, z których jeden jeszcze kontynuuje umowę. Za numer który 13.03 zakończył okres rozliczeniowy na tej fakturze widniały opłaty w wysokości 0 zł.

driver
 #866668  autor: zielony71
 17 maja 2016, 15:51
Jak moja umowa kończyła się (dajmy na to) 29.06, to 29.06 mój numer był już w Virgin i tyle. Za okres od 29.06 do końca okresu rozliczeniowego dostałem proporcjonalną korektę w następnym miesiącu.
 #866670  autor: Maciej Loret
 17 maja 2016, 15:58
zielony71 pisze:Jak moja umowa kończyła się (dajmy na to) 29.06, to 29.06 mój numer był już w Virgin i tyle. Za okres od 29.06 do końca okresu rozliczeniowego dostałem proporcjonalną korektę w następnym miesiącu.
I dokładnie o to walczę z Orange. Moja umowa kończy się 14.06. Złożyłem na początku maja wypowiedzenie z prośbą o przeniesienie mnie do oferty na kartę po zakończeniu umowy. Na co dostałem kolejne trzy odpowiedzi, że "niedasie" i przeniosą mnie do oferty na kartę 30.06 po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
W rzeczywistości, gdybym miał zapłacić za dwa tygodnie połowę abonamentu i miał przyznane połowę usług, to bym o nic nie walczył, po prostu zmieniłbym operatora dwa tygodnie później...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #866671  autor: Leo
 17 maja 2016, 16:02
Regulamin teoretycznie nie przewiduje skrócenia ostatniego okresu rozliczeniowego ale jak widać teoria swoje a życie swoje. Czyli w praktyce jak to w Orange bywa różnie.

Zielony71: Dawałeś dyspozycję przeniesienia numeru na koniec umowy czy na określony dzień ?

Przejrzałem regulamin do końca i myślę że mimo że paragraf 15 nie przewiduje skrócenia ostatniego okresu rozliczeniowego to jest jeszcze paragraf 19 Regulaminu :

§ 19 - Wygaśnięcie umowy
1. Umowa wygasa wskutek:
1.1. upływu okresu na jaki została zawarta, chyba że umowa stanowi inaczej,
...
2. W dniu stwierdzenia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1, Operator zaprzestaje świadczenia usług telekomunikacyjnych i wyłącza kartę SIM Abonenta.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 16:19 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
 #866674  autor: Leo
 17 maja 2016, 16:21
Byłoby ciekawie gdyby, po zakończeniu umowy ale przed zakończeniem okresu rozliczeniowego, tajemniczy ktoś "nakręcił" rachunek np. na 10 000 zł.
 #866822  autor: sorbo
 18 maja 2016, 14:06
Znajomym kończy się umowa na 2 nr co można ugrać do 100 zł za dwa obo. z telefonem. Jest też opcja sam abonament telefony z wolnego rynku . Tylko czy warto?
 #866874  autor: mdelektro
 18 maja 2016, 20:02
Witam, mam pytank czy można migrować z Dmart Plan Multi II za 89,99 na Smart Plan LTE jeśli mam naliczany rabat -30% jeśli tak to czy rabat zostanie?
  • Strona 424 z 675
  • 1
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 675
  • 1
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 675