• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 17 z 52
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 52
 #1155126  autor: tgrzebien
 01 sie 2023, 13:19
Próbowałem przejść do Vectry z Play w ostatnim tygodniu, ale najpierw wysłali puste umowy bez wpisania oferty i ceny, a jak się skontaktowałem przez infolinię, to kazali je podpisać i że ewentualnie doślą poprawione umowy. Z racji że nie wierzę już w to co mówią na infolinii (w play co innego mówił pan na infolinii, a co innego w umowie), odesłałem kuriera bez podpisu i na infolinii zgłosiłem, żeby wysłali poprawne umowy. Jak się jeszcze okazało, dwie z umów które miały być 10zł/msc w systemie były widoczne jako 30zł/msc, więc jakbym podpisał te puste umowy to naliczenie byłoby wyższe o 40zł niż było umówione z konsultantem. Powiedzieli, że ok, już robią nowe umowy i wysyłają kurierem. Po paru dniach i braku kuriera na infolinii powiedzieli, że oni nic nie wiedzą o ponownej wysyłce, ale że już zgłaszają to do opiekuna umowy i się odezwie. Po kolejnych kilku dniach braku telefonu i kuriera zdecydowałem się anulować przeniesienie i poszedłem do salonu. W salonie w Warszawie na ul. Rembielińskiej bardzo niegrzeczny i nieogarnięty pan Maciej stwierdził, że on nic nie może zrobić i trzeba przez infolinię. Po 2 tygodniach walki zrezygnowałem z przeniesienia numeru do Vectry. Mają niekompetentnych pracowników i pełny błędów system. Może to i lepiej, że się nie udało, jak już przy podpisywaniu umowy nie ogarniają tematu.
 #1155143  autor: Vieslav
 01 sie 2023, 18:58
Liwiusz pisze:
01 sie 2023, 12:39
Mam abo 9.99zł od kilku miesięcy. Oczywiście teraz dostałem podwyżkę od września do 11,49zł.
Czy opłaca się bić pianę?
Remington pisze:Dziwię się Wam, że tak łatwo przechodzicie nad tym do porządku dziennego. Wbrew pozorom, te podwyżki może podważyć UOKiK, o ile do niego je zgłosicie.
Zastanawiam się, czy nie zgłosić. Przecież nic mnie to nie kosztuje. Tylko co zgłoszę, że zgodnie z umową, którą podpisałem, dostałem podwyżkę? Przecież wyraziłem zgodę na podwyżkę. Jakoś nie bardzo mi się to widzi. Prędzej jakaś zbiorowa akcja z klauzulą niedozwoloną czy coś.
Nawet za 11,49zł jest to nadal korzystna oferta, ale po kolejnej podwyżce już nie będzie. Wtedy będziemy szukać alternatywy, aby za jakiś czas znowu wskoczyć do abo za 9,99 zł jako nowy klient :mrgreen: .
 #1155149  autor: Remington
 01 sie 2023, 19:32
Opisałem powyżej co się nie klei. Zapis inflacyjny jest OK, tylko operator nadużywa swojej pozycji stosując go, bo podwyższa cenę o inflację jaka miała miejsce przed wprowadzeniem oferty do sprzedaży.

Kto zawarł umowę w ramach promocji z 31 marca, podwyżka inflacyjna się mu należy - ale o tyle ile wyniosła inflacja od 31 marca, a nie za rok wstecz.

Moim zdaniem, każdemu podwyżkę powinni dać po roku od wprowadzenia oferty na zasadzie: słuchaj, od czasu gdy wprowadziliśmy twoją ofertę inflacja wyniosła Z% więc podnosimy twoją cenę o Z%. A tak jest bałagan - 15% podwyżki nawet po miesiącu od zawarcia umowy, gdy inflacja przez rok wyniosła 11,7%.
 #1155159  autor: Vieslav
 01 sie 2023, 20:47
@Remington, dzięki. Teraz już rozumiem. Jak już wspomniałem, pisanie nic nie kosztuje. Może w wolnym czasie...
 #1155182  autor: forum_tg
 02 sie 2023, 05:06
Warto pisać, jak nie raz wspomniałem urzędy wydają pozytywne opinie czy też "mobilizują" operatorów do jakiś ruchów żeby klient już nie pisał 😉
 #1155183  autor: babciagienia1p
 02 sie 2023, 06:23
Zwróćcie uwagę, że operator nie używa określenia klauzula inflacyjna ani w umowie, ani w OWU. W bardzo cwany sposób używa określeń klauzula modyfikacyjna i klauzula waloryzacyjna. W umowie i OWU nie ma żadnych konkretnych odniesień do wskaźników GUS-owskich Są tylko ogólne. Do tego w klauzulach jest - dosłownie - wszystko, łącznie z poprawą jakości infrastruktury, usług, kosztami energii i kosztami pracy...
https://imgbb.com/Smbrw7M
 #1155193  autor: Remington
 02 sie 2023, 10:02
Moim zdaniem, to niczego nie zmienia. Pamiętajcie, że przedsiębiorca jest profesjonalistą i jeśli cenę skalkulował 31 marca to wg stanu na tamten dzień była ona prawidłowa i uwzględniała wszystkie koszty - więc o ewentualny wzrost cen po tej dacie może podnosić swoje ceny. Ale podwyższenie ceny po miesiącu o wzrost cen za rok wstecz (czyli sprzed kalkulacji ceny) jest wg mnie poważnym nadużyciem.
 #1155255  autor: Vieslav
 03 sie 2023, 09:20
Właśnie dostałem podwyżkę inflacyjną z Multimedia. Również 15%. Powołują się na komunikat prezesa GUS zgodnie z którym inflacja rok do roku wyniosła 15%. Jest link, ale jeszcze nie miałem czasu sprawdzić.
 #1155260  autor: Dzeju
 03 sie 2023, 10:56
Straszny bałagan tam mają jestem w trakcie przenoszenia 3 nr w jednym pomylili datę przenosin i do chwilinobdcne nie mogą tego wyprostować. Każdy konsultant mówi coś innego, czat też kuleje a żeby się do nich dodzwonić to też jakiś koszmar czekam już 21 minut i dalej nic 🙈
 #1155262  autor: TomLee
 03 sie 2023, 11:55
Vieslav pisze:
03 sie 2023, 09:20
Właśnie dostałem podwyżkę inflacyjną z Multimedia. Również 15%. Powołują się na komunikat prezesa GUS zgodnie z którym inflacja rok do roku wyniosła 15%. Jest link, ale jeszcze nie miałem czasu sprawdzić.
umowa na telewizję z internetem?
 #1155301  autor: Remington
 03 sie 2023, 21:45
Vieslav pisze:
03 sie 2023, 09:20
Właśnie dostałem podwyżkę inflacyjną z Multimedia. Również 15%. Powołują się na komunikat prezesa GUS zgodnie z którym inflacja rok do roku wyniosła 15%. Jest link, ale jeszcze nie miałem czasu sprawdzić.

Rok do roku. A stara cena z kiedy była? Nie pytam o datę umowy tylko wejścia w życie promocji, z której skorzystałeś.

No a komunikat GUS z kiedy niby?
 #1155365  autor: Vieslav
 04 sie 2023, 21:57
Że zacytuję artykuł:
Kod: Zaznacz cały
Wydaje się jednak, że oba urzędy niewiele mogą w tej kwestii zrobić, o ile klienci faktycznie podpisali takie klauzule przy zawieraniu umowy. 
Ale jak już wspomniałem - pisanie nic nie kosztuje, ewentualnie trochę czasu. Profil zaufany chyba każdy już ma. Tak naprawdę to jeszcze jedna podwyżka i nie będzie się opłacało trzymać tego abo, który pierwotnie był za 9,99 zł.
TomLee pisze: umowa na telewizję z internetem?
Remington pisze: A stara cena z kiedy była? Nie pytam o datę umowy tylko wejścia w życie promocji, z której skorzystałeś.
Sama telewizja. Przedłużenie umowy jakoś z początku roku, warunki od lutego/marca, pierwotnie za 75 zł także podwyżka trochę boli.
 #1155375  autor: Remington
 04 sie 2023, 23:18
No to zdecydowanie ktoś tu leci w kulki, moim zdaniem.

Artykułem nie można się sugerować, bo tam nikt się nie zagłębił w szczegóły podnoszenia cen o inflację jaka miała miejsce przed wprowadzeniem ofert - a to jest clue.
 #1155444  autor: KC-KARLOS
 06 sie 2023, 09:25
Dostałem fakturkę z Vectry - ostatecznie potwierdzam: przekierowanie połączeń na inny numer wlicza się w nielimitowany pakiet minut do wszystkich sieci :)

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1155469  autor: KC-KARLOS
 06 sie 2023, 14:49
aupol: to zwykłe połączenia głosowe (oznaczone jako wychodzące), tak są traktowane przekierowania. Taryfikowane z no-limitów.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1155633  autor: Freszasty
 08 sie 2023, 16:46
Dzeju pisze:
03 sie 2023, 10:56
Straszny bałagan tam mają jestem w trakcie przenoszenia 3 nr w jednym pomylili datę przenosin i do chwilinobdcne nie mogą tego wyprostować. Każdy konsultant mówi coś innego, czat też kuleje a żeby się do nich dodzwonić to też jakiś koszmar czekam już 21 minut i dalej nic 🙈
Udało się przenieść numer?

Ja już w czwartek po około 2 miesiącach od złożenia wniosku o przeniesienie będę w Vectrze, oby bezproblemowo :lol:
  • Strona 17 z 52
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 52
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 52