• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #530295  autor: mateuszoxygen
 24 sty 2012, 00:00
Jednak kodeks cywilny, o ktorym wspominalem w odniesieniu do forumprawne.org, podaje, ze to kupujacy ma mozliwosc wyboru miedzy reklamacja poprzez gawarancje lub poprzez niezgodnosc towaru z umowa.

W przypadku drugiej opcji kupujacy ma mozliwosc wyboru w jaki sposob przedmiot ma zostac doprowadzony do stanu zgodnosci z umowa. Tutaj dopiero sprzedawca moze mi odmowic spelnienia mojego zadania udowadniajac, ze zwrot pieniedzy to (przykladowo) najwyzej 300zl a nie 2300zl. Moze takze wykazac mi, ze żądanie danego telefonu (np. Samsunga Note) jest niewspolmierne do wartosci i funkcji mojego telefonu.

Maja wiec obowiazek wymienic mi przedmiot na zgodny z umowa o parametrach nie gorszych niz parametry G1. Tutaj Wasza uwage kieruje do sporzadzonej przeze mnie tabeli, w ktorej wykazalem, ze tylko Desire Z ma parametry niegorsze niz G1.

Tyle wiem i jestem co do tego w pewien sposob przekonany.

Ale...

Musze miec pewnosc, czy jezeli telefon pierwotnie otrzymalem w roku 2009, a niecaly rok temu dostalem zupelnie nowy telefon i w raporcie serwisu widnial zapis: Urządzenie wymieniono na nowe, to czy mam szanse na skuteczna reklamacje tegoz telefonu, ktory znow szwankuje?

Prosze, wypowiedzcie sie odnosnie powyzszego pytania. Idac do Tmobila uzbrojony w pewną wiedzę szanse sa duzo wieksze niz idac tam na "chybil-trafil a moze mi dadza".

Mateusz.

 #530310  autor: thonka
 24 sty 2012, 08:53
nie masz, bo minely 24 miesiace od wydania towaru z umowy kupna-sprzedazy.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #530352  autor: mateuszoxygen
 24 sty 2012, 13:04
Przeszukałem internet.

Oto, co znalazłem:
Kod: Zaznacz cały
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego

Rozdział 1.

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu;termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru.
Na podstawie tejze ustawy jestem przekonany, ze z momentem otrzymania nowego urzadzenia o nowym numerze IMEI [sprawdziłem, było to 9 miesięcy temu], otrzymalem kolejny, 2-letni okres gwarancji.

Czy mam rację?
Czy mogę się powyższym argumentem podeprzec w Tmobile?

[ Dodano: 2012-01-24, 16:50 ]
Rozmowa z prawnikiem z Federacji Konsumentow oraz z miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta dla miasta Czestochowy (pelen profesjonalizm, doskonale podejscie. Polecam) wszystko mi wyjasnila.

Nie mam juz zadnych praw do reklamacji

Jednakze dowiedzialem sie o tej procedurze i jej szczegolach tyle, ze w razie potrzeby piszcze do mnie na PW lub GG, postaram sie pomoc.

Przeczytalem chyba cale prawo i ustawy dotyczace reklamacji... ehh

Pozdrawiam i dziekuje za okazana pomoc.

Temat do zamkniecia.