• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #423418  autor: evolucja
 17 sie 2010, 11:30
Sprawa komplikuje się coraz bardziej.

Wtedy po rozłączeniu przestały działać numery *100 i *500 całkowicie, nie tylko z mojego telefonu. Widocznie call center im padło.
Po kilku godzinach pani zadzwoniła z powrotem. Wtedy wszystko zostało już wyjaśnione. Powiedziała, że nanoszą poprawki do systemu i że zadzwoni do mnie w piątek 13.08 aby przedstawić nową ofertę, gdyż teraz nie ma jeszcze możliwości(wszystko się musi poprzestawiać). Telefonu jak zgadniecie - nie było. W poniedziałek wróciłem z wyjazdu, nie zdziwiłem się za bardzo gdy na orange.pl zobaczyłem informację:
Twoja umowa kończy się 2011-02-26 do jej zakończenia pozostało ci : 192 dni
automatycznie chwyciłem za telefon. Tym razem odebrał 'pan'. Wytłumaczyłem całą sytuację od nowa a ten oznajmił: nic nie mogę zrobić, napiszę do osoby która się zajmowała tą sprawą. Odpowiedź mam uzyskać najprawdopodobniej w czwartek.
W tym samym dniu, czyli wczoraj, pojechałem do salonu play złożyć wniosek. Dzisiaj przyszedł sms:
Twój operator wyznaczył date oddania numeru na dzien 2010-10-03
Skąd ta data? Obecnie mam okres rozliczeniowy od: 14.08 do 13.09. Orange, ma 30 dniowy okres wypowiedzenia. W związku z czym jako, że w systemie umowa dalej trwa do lutego, doliczyli mi jeszcze jeden miesiąc i zapewne karę za zerwanie umowy którą będę musiał zapłacić.

Nosz kurka wodna! To przestaje być śmieszne!

 #423434  autor: Maniek99
 17 sie 2010, 12:13
A jaki tryb przeniesienia masz zaznaczony w papierach od Play?

O ile dobrze liczę to 30dni od 16-08 upływa 15-09 czyli jeżeli masz zaznaczone "z końcem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową", to chyba przegapiłeś i ten 03-10 nie wychodzi tak źle.

 #423478  autor: evolucja
 17 sie 2010, 15:56
Wkurzyli mnie teraz niemiłosiernie. Zadzwoniłem do orange i usłyszałem: 'trzeba zachować miesięczny okres wypowiedzenia'. Powiedziała też, że mogłem złożyć wniosek przed 13 to bym miał numer przeniesiony od razu.

Nosz do jasnej cholery, ja się pytam JAK MIAŁEM ZŁOŻYĆ wniosek skoro mieli takie problemy w systemie i prawie dwa tygodnie zajęło mi ich wyjaśnianie? Zapewne jeśli wniosek bym złożył przed wyjaśnieniem tej sprawy to został by on odrzucony albo data została by ustalona na luty 2011.
Już byłem szczęśliwy, że z początkiem września pożegnam się z orange...

Czy nie ma żadnej opcji aby jednak przyspieszyć ten proces czy po prostu jestem skazany na te 2 miesiące? Już bym im nawet zapłacił za ten dodatkowy miesiąc, byle by wcześniej to przenieśli!

 #423481  autor: honey999
 17 sie 2010, 16:06
tak jak uzyskales juz info z BOK ( akurat ode mnie :) nie ma możliwości zmiany daty przeniesienia numeru :)

 #423489  autor: evolucja
 17 sie 2010, 16:31
Agata? Jaki ten świat jest mały...

Ale to się w głowie nie mieści. Przez waszą pomyłkę muszę teraz płacić miesiąc dłużej..

 #423492  autor: honey999
 17 sie 2010, 16:35
tak tak Agata :)

tak naprawdę mogłes zglosic wniosek wypowiedzenia umowy z przeniesieniem duzo wczesniej i wylaczylibysmy numer we wrzesniu..

sory ale zgodnie z regulaminem wypowiedzenie nastepuje zgodnie z pełnym okresem rozliczeniowym wiec zmienic tego nie mozemy

ewentualnie możesz złozyc pismo reklamacyjne ale nie wiem w jaki sposob to bedzie rozpatrzone...

 #423494  autor: evolucja
 17 sie 2010, 16:40
Ale tak jak pisałem w poprzednim poście, sądzę, że gdybym złożył wniosek wcześniej to nie został by on uznany(otrzymał bym odmowę) albo wyzaczylibyście datę przeniesienia na luty 2011.

Dopiero po dwóch tygodniach użerania się z tym wszystkim wywalczyłem aktualizację danych w waszym systemie.

To już za samą taką waszą pomyłkę i za fakt, że to JA MUSIAŁEM przez ponad tydzień prawie codziennie wydzawniać i się prosić o zmianę tych danych traktować mnie inaczej!

A tak został mi do opłacenia rachunek za ponad 10 połączeń z *100 i dodatkowo kolejną fakturę, za kolejny miesiąc bycia w waszej sieci nie z mojej winy.

 #423497  autor: honey999
 17 sie 2010, 16:45
wniosek nie zostal by odrzucony, bo niby dlaczego ?
w trakcie umowy mozesz w kazdej chwili wypowiedziec umowe ze skutkiem na koniec okresu wypowiedzenia.
a kwestia daty konca umowy i tak by sie wyjasnila...

 #423505  autor: evolucja
 17 sie 2010, 17:02
Eh.. No tak, ja mam o wszystkim wiedzieć, wszystkiego próbować... W każdej rozmowie którą wykonywałem do boku mówiłem: 'bo chcę jak najszybciej przenieść numer', 'jak długo to potrwa bo chcę zmienić operatora?', 'jak długo będę jeszcze czekał?'

A sprawa z datą i tak nie jest do końca zakończona, w dalszym ciągu na orange.pl pisze mi:
"Twoja umowa kończy się 2011-02-26 do jej zakończenia pozostało ci : 192 dni"
A więc znowu musiałbym do was dzwonić i PROSIĆ o naprawienie. I ile razy jeszcze?!

I to tym się sugerowałem cały czas: na orange.pl źle się pokazuje, to nie idę do playa i nie składam wniosku bo będą problemy.
Dopiero wczoraj się wkurzyłem i poszedłem, i co? Są problemy. Doliczyliście mi miesiąc za nic.

Nie mogła byś napisać jakiejś porządnej reklamacji i opisać całej tej sytuacji?

#EDIT
Maniek99 pisze:O ile dobrze liczę to 30dni od 16-08 upływa 15-09 czyli jeżeli masz zaznaczone "z końcem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową", to chyba przegapiłeś i ten 03-10 nie wychodzi tak źle.
Właśnie, że nie. Na wniosku o przeniesienie numeru mam zanaczoną tą trzecią opcję: "z końcem okresu promocji"

 #423536  autor: Maniek99
 17 sie 2010, 19:04
evolucja pisze:Właśnie, że nie. Na wniosku o przeniesienie numeru mam zanaczoną tą trzecią opcję: "z końcem okresu promocji"
Trzeba by było się zorientować jaką moc ma ten zapis, względem regulaminu opa i rozporządzenia UKE.

Tutaj piszą że przy przeniesieniu numeru można pominąć okres wypowiedzenia i według mnie właśnie ta opcja temu służy: http://inwestycje.pl/prawo/nowelizacja_ ... 423;0.html

W ogóle w Orange, to zaokrąglanie umowy do pełnych okresów rozliczeniowych jest jakieś lewe.
Inne firmy jakoś potrafią wystawić fakturę za nie pełny okres. Czyli dzień aktywacji odpowiada dniu końca umowy. A później tylko przysyłają wyrównanie do okresów rozliczeniowych.
Bo tak to wychodzą kwiatki, że z umowy 12 m-cy robi się 13, nawet jak wypowiedzenie jest w terminie.

 #423540  autor: evolucja
 17 sie 2010, 19:25
Zgodnie z tym artykułem powinienem móc im zapłacić: 25zł za 1 okres rozliczeniowy oraz:
Opłata specjalna za niedotrzymanie warunków umowy: 798zł, w związku z czym za 1 miesiąc wychodzi to: 798/24 = 32zł

Razem 57zł.

Tylko jak to załatwić? Na infolinii napewno nic nie będą wiedzieć, w salonie orange też nie sądzę aby potrafili to zmienić i wystawić fakturę na tą kwotę..

 #423545  autor: Maniek99
 17 sie 2010, 19:37
Jak chcesz przetestować możliwość rozporządzenia UKE, to właśnie do nich pisz.

Po infolinii, czy tele-punktach cudów bym się nie spodziewał, bo oni mogą tylko to, co jest w systemie, a i tam jak widać są błędy.