• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #703849  autor: rob_sad
 13 mar 2014, 12:58
Mieszkam w Poznaniu, w pełnym zasięgu DC-HSPA+ i Play i Orange. Zrezygnowałem z Play z powodu niskich transferów i transferu spadającego do zera przy ściąganiu dużych plików, ale poza tym nigdy problemów z siecią nie było. Mamy telefony w Orange w których internet śmiga bez żadnych problemów. Oferta sieci kablowych jest u mnie słaba więc uznałem, że zdecyduję się na ofertę mobilną Orange z pakietem 35GB. Specjalnie kupiłem modem/router LTE (jestem na skraju zasięgu i liczyłem, że ten się zwiększy) d-link DWR-921.
Przez pierwsze kilka dni modem działał w krótkich cyklach po kilka godzin z Playem i było ok. Gdy 2tyg temu otrzymałem kartę sim Orange też wszystko działało dobrze, choć 1-2x dziennie sieć nagle się zatrzymywała i choć modem i urządzenia w sieci lokalnej pokazywały aktywny internet to nic nie działało (pingi na zewnątrz bez odpowiedzi). Transfery były rzędu 10-20Mbit/s w zależności od pory dnia, więc myślałem, że to kwestia ustawienia modemu/routera. Problem pojawiał się na każdym urządzeniu podpiętym pod router (2 komputery, telefony, TV). Testowane razem, osobno, przez wifi i kabel - bez różnicy. Gdy sieć zanika pingi z wewnętrznego modemowego "system check" nie wracają. By internet zaczął działać trzeba było restartować modem/router. Każdego kolejnego dnia było coraz gorzej. Wreszcie przedwczoraj sieć padała kilka-kilkanaście minut po restarcie. Sieć lokalną mam skonfigurowaną raczej dobrze, router dobrze rozdziela IP, urządzenia działają w lokalnej dobrze. Ustawienia modemu testowałem różne od automatycznych przez manualne podawane oficjalnie przez Orange. Bez różnicy.
Wreszcie wczoraj nawet bezpośrednio po restarcie systemu strony otwierały się potwornie powoli i nigdy do końca. Chwilę później wszystko padało. Przy pingach zagubione pakiety. Nie da się już z sieci korzystać.
Proszę o pomoc, czy pada modem, czy to wina Orange.
Czy to może być wina karty sim, czy to możliwe, że w tym samym miejscu internet w telefonach śmiga dobrze, a mobilny internet na modemie nie chce ???
Nie wiem do kogo teraz pisać reklamacje. Jeśli internet mobilny w orange tak działa to mineło już niestety 13dni od podpisania umowy z Orange, a nawet gdyby udało mi się rozwiązać umowę z ich winy to zostaje z routerem za 650zł.
Pomocy ;(

 #703850  autor: maciekc16
 13 mar 2014, 13:14
Internet mobilny nigdy nie będzie tak stabilny jak stacjonarny. Po co było ładować 650zł w router, tego nie rozumiem, trzeba było wziąć pierwszą lepszą kablówkę , czy neostradę. No ale wracając do tematu. Wsadź kartę sim z internetu do komórki (android , wp , ios) , udostępnij internet poprzez wifi komputerowi i testuj. Jeśli połączenie zachowuje się prawidłowo pingi etc. to masz odpowiedź czy to wina orange czy modemu.

 #703854  autor: rob_sad
 13 mar 2014, 13:24
W Play (pomimo jego wad) stabilność połączenia była bardzo wysoka. Zakładałem, że gdy kupię dobry modem/router będzie lepiej, a nie gorzej.
Jestem w stanie tolerować wywalanie sieci 1-2x na dzień (nawet 3-4), ale nie po 1-5 minutach.
Modem korzysta z kart mini, a telefony które mam z kart mikro. Pokombinuje najwyżej pójdę do Orange po pracy po ramkę do sim.
Czy wkładając do modemu kartę sim z telefonu nie narażam się na jakieś inne naliczanie opłat za sieć itp?
Niestety moim osiedlem jest zainteresowany tylko jeden operator kablówki, którego opinia jest fatalna.

 #703855  autor: maciekc16
 13 mar 2014, 13:31
kartę z modemu możesz wsadzić do telefonu, a z telefonu do modemu. To pożycz od kogoś jakiegoś androida wsadz kartę w telefon, potestuj kilka godzin i będziesz znał odpowiedź. Albo pożycz jakis modem na usb. Nie wieszaj narazie psów na operatorze tylko wyklucz niewłaściwe działanie sprzętu.

 #703856  autor: rob_sad
 13 mar 2014, 13:38
Daleko mi jak na razie do wieszania psów na operatorze. Dotychczas miałem z Orange same dobre doświadczenia. Tym bardziej, że do internetu mobilnego w Orange skłonił mnie właśnie stabilnie i szybko działający internet w telefonach (nieporównywalnie szybciej niż w Play).
Dotychczas gdy sieć działała, prędkości były średnio 14-15mbit/s.

[ Dodano: 2014-03-15, 16:58 ]
Sprawdziłem modem/router na karcie play - wszystko śmiga bez problemów, stabilnie.
Sprawdziłem moją kartę Orange z modemu/routera w innym starym telefonie - działała, choć ciężko mi powiedzieć czy dobrze.
Dziś byłem w 2 salonach Orange i rozmawiałem z pomocą techniczną. Karta sprawdzona w czytniku w salonie niby ok, ale technik przez telefon powiedział, że to nie wyklucza wadliwej karty i mam kartę wymienić na nową (jemu to wygląda na wadliwą kartę). Problem w tym, że w żadnym salonie z tych w których byłem nie mieli kart sim.
Nadal więc nie mam żadnej pewnej informacji.
Polecono mi, że jeśli wymiana karty nie pomoże mam przyjść do jakiegokolwiek salonu z modemem i pokazać, że Orange działa wadliwie, a Play prawidłowo.
Jestem już tym zmęczony. Kilka dni kombinowania z testami, dziś kilka godzin zmarnowane w jeżdżeniu po mieście i czekaniu w kolejkach w Orange.