• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #577573  autor: Uzytkowniczka51
 25 sie 2012, 17:46
Witam.
Wczoraj postanowiłam przejść z karty na abonament.
Wzięłam od Orange telefon, a abonament wybrałam w promocji Delfin II za 29,90zł.
Pani w salonie powiedziała mi, że przy tej promocji będę miała do wykorzystania ok. dwudziestu godzin do jednego wybranego numeru stacjonarnego.
Głównie właśnie tez o to mi chodziło przy tej opcji.
No i tak wczoraj spróbowałam zadzwonić na ten numer stacjonarny z mojego telefonu, dzwoniłam dwa razy, raz z pół minuty i drugi raz ok 1,5 minuty.
Postanowiłam sprawdzić dziś stan konta po wykonaniu tego telefonu.
Wybrałam kod *103*# i przyszedł mi sms, że mam 20:50 na rozmowy lub ileś tam sms i abonament przekroczony o 0.00 zł.
No i niby wszystko fajnie ale po wykonaniu kolejnych telefonów ten stan się nie zmienia.
Myślałam, że to z tym numerem do sprawdzenia nie tak i dzwoniłam na *100 i *500 ale nie dość, że się nie dodzwoniłam tam i nie sprawdziłam stanu czasu na koncie to po kilku próbach straciłam trochę kasy.
Bo gdy potem sprawdzałam, ile mam na koncie tym sms *103*# to pojawiało się minut tyle samo co wcześnie a zwiększyło się przekroczenie konta o 6zł!!
Jak rozumiem skroiło mnie za te numery *100 i *500???
No ale co z tym stanem minut ??
Dzwonie pod ten co sobie wybrałam numer i nic nie schodzi z stanu minut.
Boję się, że na fakturze przyjdzie mi potem do płacenia za wydzwoniony czas?
Jak sprawdzać ten stan minut do tego wybranego numeru?
Jakie są wszystkie sposoby?
I najlepiej jakby były darmowe.
Kolejna kwestia, to taka, że dziś w pracy koleżanka co ma podobny abonament mówiła mi coś o tym, że na fakturze przyjdzie mi do płacenia jakaś aktywacja za 50zł?
Czy to prawda?
W salonie Pani nic mi o tym nie wspominała...
To chyba na razie wszystkie pytania, liczę na Państwa pomoc.
Ja się teraz boje korzystać z tego telefonu...
Pozdrawiam

 #577578  autor: Adamrdf
 25 sie 2012, 18:21
Nic Ci koleżanko nie poradze bo tej taryfy nie miałem, ale ja swoją przygode z orange już dawno zakończyłem powód: źle naliczane faktury, połączeń których nie było.
Od orange trzymam sie z daleka powoli schodzi na psy tak jak plus.
A pani która Ci nic nie powiedziała to norma bo wszystkiego nie mówią najlepiej sprawdzić w necie regulamin zanim sie z nimi podpisze cyrograf na pare lat.

 #577585  autor: Prezesek
 25 sie 2012, 18:42
Adamrdf Jak masz tak pomagać.. to lepiej znajdź sobie inne zajęcie, a nie drażnij ludzi. ;)

Stan konta sprawdzisz również na Orange On-Line.. tam pokazuje dokładne wykorzystanie podstawowego pakietu minut oraz usług. Dane aktualizowane są po zakończonej operacji np. rozmowie/sms zazwyczaj od pół godziny do 45 minut.

Możesz również wysłac sms o treści ILE PREZENTY pod 8005. Płatne! jak za normalnego sms'a.

Połączenia z *100 są płatne 1,5 zł. *500- tutaj płaci się za operacje, np. za sprawdzenie stanu konta. WSZYSTKO rozliczane poza abonamentem!

Jeżeli przechodziłaś z karty na abonament opłata aktywacyjna to 50 zł, z czego 5 zł możesz wykorzystać na połączenia i sms.

Niżej moje Orange On-Line.. jak widac wszystko działa.. Sam również korzystam z 1200 minut na wybrany numer stacjonarny. Zaznaczyłem tę usługę na czerwono. ;)


Obrazek

 #577607  autor: Uzytkowniczka51
 25 sie 2012, 20:12
Dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Wykonałam połączenie do plusa żeby sprawdzić czy odciągnie kasę.
Dzwoniłam z 25sekund. Sprawdziłam po kilku godzinach stan konta i jest dalej 6,50zł !!!!
Tak jakby w ogóle nie policzyło tego połączenia.
Przed chwilą wysłałam natomiast sms ILE PREZENTY pod 8005
I przyszło mi tak
"Stan Twoich prezentów z 2012-08-25 z godz. 18:09
wybrane numery - 423:49
Sprawdzam teraz poprzez *103*#
i wyszło Stan z 2012-08-25 godz. 18.11 Twojego abonamentu 20:41 min wymiennych na 21 sms. Przekroczyłeś kwotę usług o 6,50zł.

Ja już naprawdę tego nie rozumiem.
O co tu we wszystkich chodzi?
Czy można zadzwonić do Orange w celu wyjaśnienia tego wszystkiego ale żeby numer był całkowicie darmowy, bo wczoraj jak dzwoniłam z innego telefonu to ciągle leciała jakaś muzyka i straciłam ponad 12 zł i się nie dodzwoniłam!!!
Nie wiem już zupełnie co robić, to mnie przeraża.

 #577615  autor: alex1155
 25 sie 2012, 20:42
Posłuchaj:-) W tym abonamencie dostajesz na konto MINUTY nie KASĘ. Jeśli dzwonisz do plusa, play lub ery:-) to z tych właśnie głównych minut orange zabiera ci jednostki. Natomiast jeśli dzwonisz na wybrany numer stacjonarny to orange zabiera ci minuty z osobnego pakietu 1200 minut. Czyli masz dwa pakiety , pierwszy minuty do wszystkich, drugi minuty do numeru. I teraz spójrz, żeby sprawdzić ile masz minut do wszystkich wpisz kod *103*#, natomiast aby sprawdzić ile masz minut do numeru stacjonarnego wejdz na orange.pl i zaloguj się. Tak do pierwszego rachunku będziesz miała doliczone 50zł aktywacji, Ciekawe czemu konsultanci o tym nie mówią... Wszystkie połączenie na biuro obsługi są płatne dodatkowo!, czyli ponad twoje minuty i będziesz miała wyższy rachunek. Natomiast jeśli idzie o ten drugi numer z którego zeszło ci 12zł, złóż reklamację w związku z faktem, że nikt nie odebrał:)

 #577658  autor: Orange Ekspert
 26 sie 2012, 00:35
Naliczanie opłat odbywa się tak jak napisał Prezesek oraz alex1155. Szczegóły na temat Twojej oferty znajdziesz tutaj http://www.orange.pl/kid,4002009272,id, ... ticle.html Pełny pakiet minut do wszystkich oraz 1200 minut z wybranym numerem otrzymasz pierwszego dnia Twojego okresu rozliczeniowego (na umowie sprawdzisz jaki to jest dzień). W ten dzień również będą wystawiane faktury.

Pamiętaj, że w tym planie taryfowym:

- połączenia międzynarodowe i w roamingu

- połączenia/smsy z numerami specjalnymi

- połączenia z infolinią (np. *100, *500)

- transmisja danych

- MMS-y

są rozliczane poza abonamentem (doliczane do faktury i widoczne, jako kwota przekroczenia abonamentu).

Stan konta możesz sprawdzić bezpłatnie na stronie orange.pl. Wystarczy zalogować się na stronie (wcześniej należy się zarejestrować, jeśli jeszcze tego nie robiłaś). Jak będą jakieś niejasności prześlij zrzut ekranu stanu konta tak jak to zrobił Prezesek. Będzie można łatwiej wyjaśnić wszelkiego rodzaju niejasności.

 

Pozdrawiam

Tomek

 #577705  autor: Vieslav
 26 sie 2012, 12:09
W tym momencie nie masz pełnego okresu rozliczeniowego, więc nie masz "cennikowej" ilości minut, ale (liczba minut/30)*liczba dni okresu rozliczeniowego. Na pierwszej fakturze będzie - opłata za abonament za niepełny okres rozliczeniowy, który teraz trwa, opłata za aktywacje, opłata za połączenia, opłata za abonament na następny, pełny okres rozliczeniowy, więc będzie ona trochę wyższa niż abonament.

 #577726  autor: Uzytkowniczka51
 26 sie 2012, 13:00
Bardzo dziękuję za kolejne cenne rady i odpowiedzi.
Zaczynam to już trochę rozumieć.
Chcę podać tu tą datę rozliczeniową ale gdzie ją znajdę na tej umowie, nie mogę się doszukać.
Umowa była zawarta dnia 24.08.2012
Mam też zapytanie o rubrykę w umowie "
Miesięczny limit należności:140zł"
oraz rubrykę Równowartość ulgi przyznawanej abonentowi w związku z zawarciem umowy :1099,99"
Co oznaczają te kwoty na umowie?
Chce też zarejestrować te konto na orange.pl ale tam trzeba podać "wpisz numer usługi lub numer ewidencyjny"
Nie bardzo wiem który to jest numer na umowie?

 #577735  autor: banderas
 26 sie 2012, 13:47
1. numer usługi - to twój numer komórkowy
1a. numer ewidencyjny jest wtedy gdy masz tylko u siebie neostrade bez tel stacjonarnego
2. równowartość ulgi to jest kwota kary umownej na dzień podpisania umowy, która się zmniejsza proporcjonalnie do końca umowy
3. limit należnośc - hmm tego punktu niespotakałem się w innych sieciach, ale iść tokiem rozumowania jest to górna granica należność jaką możesz mieć wobec orange na miesiąc

banderassso

 #577742  autor: Orange Ekspert
 26 sie 2012, 14:26
Uzytkowniczka51 pisze:Bardzo dziękuję za kolejne cenne rady i odpowiedzi.
Zaczynam to już trochę rozumieć.
Chcę podać tu tą datę rozliczeniową ale gdzie ją znajdę na tej umowie, nie mogę się doszukać.
Umowa była zawarta dnia 24.08.2012
Mam też zapytanie o rubrykę w umowie "
Miesięczny limit należności:140zł"
oraz rubrykę Równowartość ulgi przyznawanej abonentowi w związku z zawarciem umowy :1099,99"
Co oznaczają te kwoty na umowie?
Chce też zarejestrować te konto na orange.pl ale tam trzeba podać "wpisz numer usługi lub numer ewidencyjny"
Nie bardzo wiem który to jest numer na umowie?

Miesięczny Limit Należności jest formą zabezpieczenia przez dział windykacji. W momencie przekroczenia abonamentu o tą kwotę dział windykacji ma możliwość (ale nie musi) blokady połączeń czy tez wystosowanie prośby o wpłatę depozytu na poczet faktury.

 #577947  autor: Uzytkowniczka51
 27 sie 2012, 13:22
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, chyba już wszystko rozumiem.