• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #561949  autor: Musashi
 20 cze 2012, 09:55
Witam

Małe ostrzeżenie dla przenoszących umowy w orange.

Na początku miesiąca złożyłem zamówienie na przeniesienie numeru z t-mobile do orange przez ich sklep online. Wszystko pięknie umowa na przeniesienie przyszła po dwóch dniach ale jak przyszło do wysyłki telefonu, który był po obniżonej cenie to już zaczęły się schody. Kurier bez żadnego kontaktu ze mną przyjechał na miejsce i jako że nie mogłem odebrać przesyłki anulował zamówienie, spotkał na miejscu żonę, której powiedział że przyjdzie następnego dnia. Niestety kurier się nie pojawił. Po kilku dniach zadzwoniłem na infolinię i niestety po bardzo nie miłej atmosferze pani wyjaśniła mi że jak mi tak bardzo zależy to mogą jeszcze raz mi wysłać telefon ale już 200 złotych drożej będzie za to, mimo iż nie było to z mojej winy a zamówienie było wystawione na telefon za 3 złote. I tak firma kosi kasę na klientach. Niby jest promocja ale nie dostarczają przesyłek, przesyłka do nich wraca i liczą że klient weźmie co innego już bez promocji.

Zadziwia mnie ta ich "dbałość" o klienta pokazują po tym jak bardzo im zależy nie na opinii o firmie ale o tym żeby zrobić przekręt na kliencie.

 #561953  autor: PalonyLolek
 20 cze 2012, 10:08
Raczej nie przekręt tylko nieporozumienie, a skoro kurier nie przyjechał drugi raz to już ewidentnie wina firmy kurierskiej, a nie operatora. Z tego co kojarzę pan dostawca powinien trzykrotnie spróbować przesyłkę dostarczyć i w dniu przyjazdu do Ciebie wysłać przynajmniej smsa...
Z drugiej strony jeśli masz płacić za telefon nagle 200zł to podejrzewam, że w międzyczasie zmienił się cennik dot. telefonów i wysyłają Ci teraz go na nowo po nowej cenie.
Gdybym miał taką możliwość zrezygnowałbym z takiej umowy i tyle.

 #561954  autor: galtom
 20 cze 2012, 10:17
A dlaczego telefon nie przyjechal z umowa?????

Pozdrawiam,
Galtom

 #561962  autor: PalonyLolek
 20 cze 2012, 10:33
galtom pisze:A dlaczego telefon nie przyjechal z umowa?????
W sensie, że umowe odebrałeś, a telefonu razem z nią już nie?

 #561980  autor: Musashi
 20 cze 2012, 12:07
Nie odebrany był i telefon i umowa. Jedynie ta pierwsza o przejście do operatora nowego była podpisane (która też wg ich słów nie uprawnia do niczego). I tym właśnie się broni orange infolinia - powiedzieli że skoro nie podpisałem umowy to nie ma dyskusji a to że dokonałem zakupu w ich sklepie nie uprawnia mnie do niczego.

 #561988  autor: galtom
 20 cze 2012, 12:31
I Twoj numer jest teraz w Orange na jakich warunkach?
Stoi w holu i czeka?
Przeciez papiery o przeniesienie numeru i umowe podpisuje sie jednoczesnie.

Pozdrawiam,
Galtom

 #561990  autor: Musashi
 20 cze 2012, 12:37
Umowę o przeniesienie podpisuje się pierwszą, potem przychodzi telefon razem z umową na abonament. Nie wiem co teraz z numerem. Na infolinii mówią że jak mi się nie podoba to mogę anulować przeniesienie numeru albo zamówić ten sam telefon za 200 zł

Widzę że jednak do t-mobile infolinii to im daleko. Generalnie takie olewanie nie zaskarbia sobie sympatii użytkowników. Niestety jesteśmy skazania na 4 operatorów i ich przekręty.

 #561995  autor: PalonyLolek
 20 cze 2012, 12:54
W takim razie zrezygnuj z takiej umowy jak chcą Cię Orżnąć i przenieś numer do innego opa, albo jeszcze raz na nowych warunkach do Orange, może tym razem im się uda.

 #561999  autor: galtom
 20 cze 2012, 13:13
A tak z ciekawosci... dobrze wszystko policzyles?
Z reguly nizszy abonament, tansza minute i telefon masz jak kupujesz to wszystko osobno.
Czyli sim only albo pre-paid a telefon po prostu ze sklepu, nawet na raty.

Pozdrawiam,
Galtom

 #562002  autor: szarygumis
 20 cze 2012, 13:47
Miałem bardzo podobny przypadek z orange (o tyle że nie przenosiny, ale infolinia), też miał być telefon w dobrej cenie czekałem na kuriera (nie dzwonił) a po tygodniu pani mi powiedziała że nie odebrałem jakoby a żadnego kuriera nie było, nikt się nie kontaktował.
Po czym Pani zaproponowała ten model drożej i podziękowałem za owocną współpracę.
Nie wiem czy to tylko takie kombinacje firm obsługujących czy faktycznie kurierzy nawalają.

 #562025  autor: Musashi
 20 cze 2012, 15:53
szarygumis pisze:Nie wiem czy to tylko takie kombinacje firm obsługujących czy faktycznie kurierzy nawalają.
No właśnie - mało to razy kurierowi juz pod koneic pracy nie chciało się gdzieś jechać i po prostu albo wrzucał na szybko awizo albo nie jechał i mówił że nikogo w domu nei było? DPD nie należy do czołówki kurierów i orange tylko zyskuje na takich pustych kursach.

 #562048  autor: pauli05
 20 cze 2012, 17:52
Nie rozumiem gdzie tu Orange Cie oszukało? sam piszesz, że kurier anulował zamówienie...


Pracowałam kiedyś w call center Orange i mogę powiedzieć, że niestety czasem to co robią kurierzy, to naprawdę kabaret, a później klient ma pretensje do sieci, a nie jakiegoś barana za przeproszeniem.
A niektórzy kurierzy zwyczajnie idą na łatwiznę, jak nie zastaną klienta, to wystawiają status "odmowa przyjęcia przesyłki" itp. Przesyłka wraca na magazyn, a później oferta czy cena telefonu się zmienia, albo po prostu nie ma już telefonów na stanie, klient wkurzony, a pracownik musi się tłumaczyć i nie może dać nic innego niż jest w systemie w tej chwili. W zimę pamiętam jak były śnieżyce, to były takie gagatki, że nawet nie jechali do klienta, tylko od razu robili zwrot. Później dzwoniło się do klienta z pytaniem czemu nie przyjął przesyłki, a on zdziwiony, że siedział cały dzień w domu i nikogo nie było...
Najpierw korzystaliśmy z usług DPD, a później UPC i było chyba jeszcze gorzej...

 #562073  autor: wlkp
 20 cze 2012, 20:09
Ja nie wiem ale zamówiłem kilka dni telefon na abonament firmowy w Orange sklepie online,było pytanie o czas dostawy dla mnie pasujących godzinach,wpisałem 10-12 .Dziś rano sms od DPD że dziś paczka,jeśli mi nie pasuje mam odesłać sms zwrotny,paczka przyjechała o 11 dziś,więc nie ma co narzekać ,wszystko zgodnie z planem .Do umowy miał być gratis drugi aparat telefoniczny,ponoć ma przyjechać w ciągu 14 dni od podpisania umowy,ale żadnego papierka ani zmianki w umowie nic nie dostałem,na infolini zapewniają że to prezent darmowy i na pewno dostanę ,mam nadzieję że nie wyr....ą mnie bez mydła :lol: :smt011

 #562112  autor: thonka
 20 cze 2012, 23:26
pauli05 pisze: a później UPC i było chyba jeszcze gorzej...
no oni to napewno dostarczali przesylki w mig! w koncu maja lacza 150mbit! tylko jakies urzadzenia do dematerializacji chyba maja... :twisted:

kurierzy maja placone za to, ze przyjada i zastana kogos. pieniadze dostaja nawet, gdy dostaja odmowe przyjecia przesylki. dodatkowo moga miec placone od skutecznych doreczen czy podpisanych umow (banki, operatorzy kom. itp.)

nie wiem co to za firma byla u Ciebie, ale wiekszosc przesylek u wiekszosci przewoznikow jest awizowana przynajmniej dwa razy (a czesto kurierzy dzwonia tez na numer kontaktowy, ktory operatorzy niemal zawsze zamieszczaja na liscie przewozowym) i o ile twoja zona niczego nie przekrecila to kurier po prostu zaznaczyl odmowe przyjecia przesylki i poszla ona bezposrednio na zwrot.

powinienes dostac numer listu przewozowego - zarowno dhl jak i ups pozwalaja na monitorowanie przesylek. nie wiem jak inni, bo raczej PP to nie szlo ;)

a co do e-sklepu - taka sytuacje mialbys w KAZDYM wiekszym sklepie internetowym, gdyby przesylka, zamowiona po promocyjnej cenie wrocila do nich spowrotem. po prostu oni jako obsluga sklepu nie maja mozliwosci nadania Tobie jeszcze raz przesylki z cena sprzed kilku dni chocby tego bardzo chcieli... tym wszystkim nie kieruje jedna osoba a dziesiatki.
jedna przyjela umowe do realizacja, druga zapakowala paczke, trzecia przyjela zwrot weryfikujac stan magazynowy i rownie dobrze telefon, ktory przyjechal wtedy do Ciebie jest juz wyslany przez piata osobe na przeciwlegly koniec kraju, po cenie ktora osoba czwarta akurat miala mozliwa do zrealizowania w systemie.

oni tego niestety nie moga przeskoczyc.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #562119  autor: Sig
 21 cze 2012, 06:43
thonka pisze:...
powinienes dostac numer listu przewozowego - zarowno dhl jak i ups pozwalaja na monitorowanie przesylek. nie wiem jak inni, bo raczej PP to nie szlo ;)
...
Dla porządku dodam, że od lat Poczta Polska umożliwia śledzenie paczek, co działa naprawdę dobrze:
http://sledzenie.poczta-polska.pl/

Niestety, listów poleconych tak się śledzić nie da.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #562143  autor: pauli05
 21 cze 2012, 11:34
thonka pisze:
pauli05 pisze: a później UPC i było chyba jeszcze gorzej...
no oni to napewno dostarczali przesylki w mig! w koncu maja lacza 150mbit! tylko jakies urzadzenia do dematerializacji chyba maja... :twisted:
haha miało być UPS :D
thonka pisze:nie wiem co to za firma byla u Ciebie, ale wiekszosc przesylek u wiekszosci przewoznikow jest awizowana przynajmniej dwa razy (a czesto kurierzy dzwonia tez na numer kontaktowy, ktory operatorzy niemal zawsze zamieszczaja na liscie przewozowym)

tak powinno być... w teorii...
a w praktyce różni są kurierzy, niektórzy wystawiają właśnie ową odmowę przyjęcia przesyłki, inni zwyczajnie nie dzwonią na podany nr kontaktowy, a czasem w zamówieniu konsultanci piszą nawet błagalnie, że bardzo proszą o kontakt z klientem:)

Na szczęście z normalnymi przesyłkami, nie od operatora, chyba nie ma takich akcji :))
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 11:40 przez pauli05, łącznie zmieniany 1 raz.

 #562146  autor: Musashi
 21 cze 2012, 11:39
Przesyłkę dostarczało DPD beż żadnego tracking no czy coś (nic nie przysłali), bez żadnego kontaktu telefonicznego ani sms. W dzisiejszych czasach rzecz nie do pomyślenia. Ale najwidoczniej tak im pasuje żeby psuć opinie o DPD i Orange.

W punkcie mi powiedzieli że stronę sklepu orange i dostarczaniem zajmują się obce firmy stąd tez problemy. Orange bierze najtańszych bez sprawdzania ich jakości (mniej więcej jak nasze autostrady :) ). Nie da się w żaden sposób tego wyegzekwować. Dodatkowo złożenie zamówienia w sklepie nie jest jednoznaczne z umowa kupna :/

 #562178  autor: orange_polska
 21 cze 2012, 12:54
@ Musashi, pracuję w Orange i chciałbym Ci pomóc w tej sprawie. Napisz do mnie na adres: [email protected]. Myślę, że nie warto się zrażać do firmy i jej oferty tylko przez nie najlepszego w obsłudze klientów kuriera :) Pozdrawiam!

 #562224  autor: PalonyLolek
 21 cze 2012, 15:33
Z tym, że to śledzenie przesyłek działa tak dobrze też bym nie przesadzał, ostatnio miałem paczkę w rękach, a na stronie internetowej nadal widniała infromacja "w trakcie realizacji" czy coś w tym stylu.
Tak jak zaznaczyłem na początku to jest kwestia zapewne tego, że cena promocyjna uległa zmianie, wysyłając to ponownie do Ciebie puścić chcieli to też z nową ceną, tego przeskoczyć konsultant już nie mógł.