• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #458447  autor: Kamil_K
 07 lut 2011, 20:58
Witam, najlepiej będzie jeśli wkleję dzisiejszy mail wysłany do BOK, gdzie wszystko się zawiera. Proszę o podpowiedź, co jeszcze mogę zrobić i jeśli ktoś korzystał już z tej procedury u operatora, proszę o info, jak to wyglądało u niego.
Szanowni Państwo,

W grudniu 2009 roku w punkcie sprzedaży w Poznaniu przy ul. Xyz 1/2 zawarłem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych na numerze 6oy123456 z zakupem telefonu Motorola VE66. W listopadzie 2009 telefon uległ awarii i zaczął się samoczynnie wyłączać. W tym samym punkcie oddałem więc telefon do naprawy gwarancyjnej 1 grudnia 2010. Po miesiącu oczekiwania na naprawę telefonu skontaktowałem się z w/w punktem sprzedaży w celu uzyskania informacji, co dzieje się z moim telefonem. Uzyskałem odpowiedź, że salon skontaktował się z wyższą rangą jednostką firmy w celu uzyskania odpowiedzi na to pytanie. Nie uzyskałem żadnej informacji, więc skontaktowałem się z producentem telefonu, który 10 stycznia 2011 poinformował mnie, że telefon jest nienaprawialny z powodu braku części i nie można wymienić go na nowy egzemplarz, ponieważ Motorola nie kontynuuje produkcji tego modelu.

Telefon wrócił do punktu sprzedaży z serwisu Teleplan w Bydgoszczy kilka dni później. Poprosiłem o wszczęcie procedury niezgodności towaru z umową, w związku z załączoną do telefonu ekspertyzą z serwisu zawierającą dokładnie taką samą informację, jaką kilka dni wcześniej uzyskałem od producenta. Od tego czasu nie jestem w stanie uzyskać informacji, jaki model telefonu został mi przyznany (najpierw wskazałem, że w związku z ceną detaliczną Motoroli VE66 w chwili zakupu i funkcjonalnością telefonu oczekuję wydania Sony Ericssona Hazel lub Samsunga S5330), choć ostatnio wspominano mi o Nokii E52, ani kiedy mogę wreszcie otrzymać należny mi nowy telefon. Za każdym razem, gdy dzwoniłem do punktu (minimum 10 razy) lub gdy odwiedzałem punkt w celu uzyskania informacji, co dzieje się ze sprawą, uzyskiwałem informację, że nowy telefon zostanie mi wydany "już w poniedziałek", "najpóźniej w tym tygodniu", "do końca stycznia" i tym podobne. Tymczasem minęło już sporo ponad 2 miesiące od oddania telefonu do punktu i niemal miesiąc od wszczęcia postępowania w sprawie niezgodności towaru z umową.

Żądam (niestety, sprawa trwa stanowczo za długo, bym wciąż prosił) jak najszybszego wydania nowego egzemplarza telefonu o możliwościach co najmniej równych możliwościom zakupionego przeze mnie u Państwa modelu VE66* oraz oczekuję, w ramach rekompensaty za brak profesjonalizmu i pozostawienie mnie bez telefonu na ponad 2 miesiące, przedstawienia korzystniejszej oferty niż obecnie obowiązująca na w/w numerze telefonu (np. taryfa Bezlik 39,90 z bezpłatną usługą "Bezlik do 5-ciu"), co skłoniłoby mnie do wycofania rezygnacji z usług, którą złożyłem w związku z zaistniałą sytuacją. Mam nieodparte wrażenie, że Operator "gra na zwłokę", próbując przeciągnąć procedurę niezgodności towaru z umową do dnia rozwiązania umowy (16 lutego) i obawiam się, że dowiem się wtedy, że w związku z tym, że już nie jestem klientem Plusa, nie należy mi się wymiana zakupionego u Państwa telefonu.

Niniejsze zgłoszenie nie jest skargą na pracowników punktu sprzedaży, gdyż wielokrotnie byłem świadkiem ich prób uzyskania jakichkolwiek konkretnych informacji od wyższych komórek Państwa firmy bez żadnego rezultatu. Winna zaistniałej sytuacji jest więc opieszałość jednostki nadrzędnej wobec punktu sprzedaży - niestety, nie znam struktury Państwa firmy i nie jestem w stanie wskazać, której.

Przypominam możliwości telefonu Motorola VE66. W obecnej sytuacji nie uwzględniam możliwości przyjęcia telefonu nie oferującego następującej funkcjonalności posiadanej przez zakupiony model:
- system operacyjny (w zakupionym modelu Linux) Bada, Symbian lub Google Android,
- aparat fotograficzny o rozdzielczości 5 megapikseli z autofokusem i lampą błyskową,
- łączność wi-fi.

Jeżeli w ciągu 7 dni (do poniedziałku 14.02. włącznie) nie zostanie mi wydany nowy telefon o wyżej wymienionych możliwościach, przekażę sprawę lokalnemu Rzecznikowi Praw Konsumenta, jak również poinformuję UKE. Proszę zauważyć, że klienci w wieku podobnym do mojego powinni być dla Operatora najważniejsi, bo raz wyrobioną opinię o rzetelności Operatora trudno zmienić, a bieżąca sytuacja nie zachęca mnie do korzystania z usług Plusa w przyszłości. Uchodzę w swoim otoczeniu za osobę będącą na bieżąco z aktualną ofertą operatorów komórkowych i liczne osoby szukają u mnie rady jeśli chodzi o wybór operatora, także chciałbym, by udowodnili mi Państwo, że jesteście godni polecenia i potraficie potraktować poważnie klientów.

Z poważaniem,
Imię Nazwisko
Adres

 #458483  autor: banderas
 07 lut 2011, 23:32
czy dzwoniłeś do biura obsługi klienta ?

banderassso

 #458501  autor: Kamil_K
 08 lut 2011, 06:30
Tak, poproszono mnie o mail z dokładnym opisem sytuacji i moimi oczekiwaniami.

 #458642  autor: TomekO
 08 lut 2011, 20:45
Zakręciłeś z tymi datami. W grudniu 2009 r. podpisałeś umowę z telefonem a miesiąc wcześniej telefon się popsuł ? Czy raczej chodzi o listopad 2010 ? Kluczowe chyba są warunki gwarancji. Tam wszystko powinno być opisane. Ze skorzystaniem z niezgodności towaru z umową też może być problem bo masz 2 miesiące od momentu wystąpienia niezgodności a Ty wcześniej korzystałeś z gwarancji - czy ten termin nie minął ? Jak minęło więcej niż 6 miesięcy od momentu zakupu to Ty musisz udowodnić że wada istniała w momencie zakupu. http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... post258210

 #458648  autor: Kamil_K
 08 lut 2011, 21:19
Serwis Motoroli w wydanej opinii zawarł informację, że wada występowała od początku i telefon kwalifikuje się do postępowania ws. niezgodności z umową.

Zgadza się, usterka pierwszy raz ujawniła się w listopadzie 2010, mail był pisany w afekcie ;-).

Nie zdążyły minąć 2 m-ce od pierwszego wystąpienia usterki do postępowania ws. niezgodności z umową (koniec listopada -> tuż po 10 stycznia).

Dziękuję za informację :).

W zasadzie wynika z niej, że skoro 2 tygodnie minęły, dla Plusa jest już "po ptakach".