• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #348972  autor: czterdzieści_i_cztery
 27 lip 2009, 18:45
Mam taką dziwną sytuację.

Do mojego taty zadzwonili z firmy zewnętrznej współpracującej z Plusem z ofertą.
W tym samym czasie zbiegał się również okres kiedy kończyła się poprzednia umowa i tata negocjował warunki z myślą o przedłużeniu oferty a nie brania kolejnego abonamentu.
Sprawa się wyjaśniła jak przyszedł kurier i przeczytał regulamin (oczywiście kurier nie miał czasu, spieszyło mu się itp itd więc regulamin dopiero w domu można było przeczytać).

Od razu oddzwoniliśmy do ww firmy (nie do plusa) ale konsultant się zapierał że on po przesłuchaniu nagrania czuje się czysty, nie ma nic sobie do zarzucenia i mówił że chodzi o nową aktywację.

Złożyliśmy reklamacje w Plusie pod 2601 (było to w ciągu kilku dni od momentu podpisania umowy przysłanej kurierem - na pewno mniej niż 7 dni) i dziś przysłali pismo że nie mogą uznać tej reklamacji i że jak rozwiążemy umowę to naliczą karę 200zł.

Chciałem tu się powołać na prawo, które mówi że umowy zawierane na odległość można rozwiązać w jakimś tam okresie czasu (nie pamiętam ile) tylko czy obowiązuje ona jeżeli umowa jest zawierana na firmę?

Co można zrobić jeszcze w tym temacie? Czy w ogóle jeszcze coś można zrobić (za chwile minie miesiąc czasu od podpisania umowy przy kurierze)?

 #348975  autor: osachorzow
 27 lip 2009, 18:57
Umowę podpisaną poza siedzibą przedsiębiorcy konsumenci mogą wypowiedzieć do 10 dni od dnia jej zawarcia. Niestety nie dotyczy to przedsiębiorców, tak więc z tego prawa skorzystać nie możecie :(

 #348980  autor: kosaz
 27 lip 2009, 19:39
jedyne wyjscie to zaplacic 200 zl, i zerwij umowe
a tak przy okazji kurier nie ma czasu nie badz smieszny chyba wy nie mieliscie czasu na czytanie a potem tako0we zamieszanie sie dzieje, poniewaz ja podpisywalem umowe na 2 numery i w kazdej co innego wszystko dokladnie przeczytalem i wiem co podpisalem i nie mam do siebie pretensji ani tym bardeziej do kurierra poczekal spokojnie 10 minut dluzej

 #349006  autor: Marens
 27 lip 2009, 22:07
Firma Kolporter Express, z którą ma Plus podpisaną umowę takie numery ma na porządku dziennym. Powinno się kuriera mocno za coś takiego op[beep] oraz zgłosić skargę do centrali która i tak nic nie da bo pewnie sami wiedzą o problemie gdyż wszyscy o tym mówią.

 #349369  autor: czterdzieści_i_cztery
 29 lip 2009, 18:40
czyli generalnie albo zostawić umowę (na 12 mc) albo zapłacić i zerwać...

Generalnie jak ktoś ma mi tu dogadywać to niech sobie daruje. Ja tu tylko zadaje pytanie i o całej sprawie dowiedziałem się już od taty po fakcie więc szukam co można zrobić itp itd.

Generalnie fakt jest faktem należy czytać co się podpisuje.

Inna kwestia to to że dzwonią z ofertą do klienta któremu się kończy umowa i jest na etapie przedłużaniu jej. Osoby, które są nieobeznane itp pewnie zrozumieją (błędnie) że chodzi o przedłużenie a nie nową aktywację, nowy nr i kolejny rachunek.

Takie jest przynajmniej moje zdanie.

 #349426  autor: dechomenon
 30 lip 2009, 00:39
czterdzieści_i_cztery pisze:Inna kwestia to to że dzwonią z ofertą do klienta któremu się kończy umowa i jest na etapie przedłużaniu jej. Osoby, które są nieobeznane itp pewnie zrozumieją (błędnie) że chodzi o przedłużenie a nie nową aktywację, nowy nr i kolejny rachunek.
rzeczywiście psuje to strasznie wizerunek, bo słyszałem o masie firm, które mają taki problem. Tylko wiecie jak traktują to w Polkomtelu, skoro procent reklamacji, uwag co do formy pozyskania nowego klienta to np. 5% jest to strasznie mało, czyli problemu nie ma. Ludzie tego nie zgłaszają masowo, a jak tego nie robią, to wszystko działa bardzo dobrze. A poza tym nie ma takiej opcji jak zerwanie umowy zawartej na firmę nawet na odległość. To 10 dni dotyczy tylko osób prywatnych. Nie wiem dlaczego tak jest, ale na 100% na firmę nie możesz wycofać umowy. A nie dało wam do myślenia, że dostaliście dodatkową karte sim ?

 #349435  autor: czterdzieści_i_cztery
 30 lip 2009, 06:38
dechomenon pisze:A nie dało wam do myślenia, że dostaliście dodatkową karte sim ?
mi by dało z miejsca w momencie jak bym odbierał umowę od kuriera.
Ale mnie przy tym nie było i ja nawet nie wiedziałem o tym że tata coś tam negocjował.
Dał mi dopiero umowę do przeczytania jak wrócił z nią do domu abym sprawdził czy się wszystko zgadza.

Zaraz ktoś żuci hasłem: trzeba było przeczytać co się podpisuje.
Ale jak pisałem. Nie ja czytałem, nie ja negocjowałem, nie ja podpisywałem.
Wiem jaki błąd został popełniony tata również o tym wie i tylko szukamy najlepszego wyjścia teraz z tej sytuacji.

 #355787  autor: nindustrialny
 28 sie 2009, 12:23
witam
jestem w podobnej sytuacji aczkolwiek jestem indywidualnym uzytkownikiem
ubzduralo mi sie ze umowe z plusem mozna przedluzyc kilka miesiecy przed koncem poprzedniej i oczywiscie wybralem promocje telefon itp
przyjechal kurier przywiozl paczke i co najgorsze zauwazylem nowa karte sim ale majac zakodowane ze to rpzedluzenie umowy pomyslalem ze to jakas bonusowa karta itp. Ahh to pokolenie gratisow i promocji.
Teraz mam pytanie
czy mozna wyslac paczke zwrotna poprzez zwykla poczte czy nie zabardzo?
pozdrawiam

 #356735  autor: kkkamil
 01 wrz 2009, 08:14
tak jak bylo powiedziane. indywidualny ma 10 dni na odstapienie od umowy podpisywanej przy kurierze. i niestety kurierzy tacy sa ze nigdy nie maja czasu. i albo ktos ma jaja zeby opier...ic kuriera i postawic go na bacznosc albo nie ma i wtedy podpisuje na szybko.

 #356746  autor: asurbanipal
 01 wrz 2009, 08:59
Ja nigdy nie dam sobie czegoś wcisnąć przez telefon, bo w 90 % przypadków to naciąganie klienta. Czegoś nie dosłyszysz, coś nie zrozumiesz i bulisz potem.
Choć ostatnio kolega wziął nową aktywację w plusie przez kuriera. Zadzwonił do niego gość z plusa i zaproponował nowy abo na firmę , z tym on( mój kolega ) jest stałym klientem i dostanie do tego na wszystkie telefony w firmie 2000 darmowych minut do wszystkich sieci.
Mój kolega mu nie wierzył, a gość wyjaśnił że jest to oferta tylko dla stałych , wybranych klientów i że jest nie dostępna w salonach.
Sprawdziliśmy to i rzeczywiście jest taka oferta, ale salon jej nie sprzedaje.
No i wziął ten telefon i przyszedł kurier i okazało się że to wszystko prawda.
Dostał abo za 65 zł, w tym jakieś minut , nie pamiętam , około 200 co mieśiąc. I na wszystkie telefony jakie ma na firmę dostał 2000 minut do wszystkich sieci.

Więc czasem dzwonią z bardzo dobrymi ofertami.

MORDOR- zamek Szkieletora ?