Witam serdecznie!
Chciałbym przedstawić moją rozmowę z konsultantem Ery.
W regulaminie sklepu era.pl (internetowego) przeczytałem, że należy
aktywować otrzymaną kartę SIM w ciągu 7 dni, w przeciwnym razie zostanie
ona automatycznie aktywowana. Czy te 7 dni jest liczone od dnia złożenia
zamówienia, czy od odebrania przesyłki? Od kiedy jest naliczana opłata
za korzystanie usług (abonament, opłata aktywacyjna, okres
rozliczeniowy)? Od momentu zamówienia na stronie era.pl, od momentu
odebrania przesyłki od kuriera, czy może od dnia aktywacji numeru?
Na powyższe pytania uzyskałem następującą odpowiedź:
aby w pełni aktywować kartę należy wykonać połączenie pod numer 22 413 33 30 i podać w samoobsługowym systemie automatycznym numer telefonu, który ma być aktywowany. Proszę pamiętać, że połączenie w celu aktywacji karty, musi być wykonane z innej karty niż ta zakupiona. Jeżeli natomiast nie dokona Pan samodzielnej aktywacji karty w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki, to zostanie ona aktywowana automatycznie.
Opłaty za abonament są liczone od momentu aktywacji karty (przyłączenia do sieci), z tym, że zgodnie z zapisem Regulaminu, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki.
Moje pytanie dla użytkowników forum telepolis.pl: To jak to w końcu jest-7 dni czy 10 ?
Zadałem pomocnicze pytanie:
Prosiłbym o wyjaśnienie mi, co oznacza zapis:
"Opłaty za abonament są liczone od momentu aktywacji karty (przyłączenia do sieci), z tym, że zgodnie z zapisem Regulaminu, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki." ?
Czy rozpoczęcie świadczenia usług uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych jest równoznaczne z rozpoczęciem naliczania opłat? Chciałbym zamówić już telefon, podpisać umowę, ale aktywować go dopiero w 10 dniu po otrzymaniu przesyłki.
Symulacja:
Składam zamówienie. Otrzymuję telefon od kuriera dnia 21 stycznia (poniedziałek) i podpisuję umowę. Po upływie 10 dni, tj. 31 stycznia naliczona zostanie opłata za aktywację, abonamenty ? Reasumując: Czy jeśli nie dokonam aktywacji, czyli nie będę korzystał z telefonu w ciągu 10 dni to za ten okres 10 dni nie będę płacił za abonamenty ?
Odpowiedź od ery:
Nawiązując do Pana wcześniejszej korespondencji uprzejmie informuję, że nie jestem w stanie podać dokładnej daty od której będzie naliczana opłata za abonament.
Potwierdzam, że w przypadku zamówienia numeru komórkowego przez Sklep internetowy, opłata za abonament jest liczona od momentu aktywacji karty. Proszę jednak pamiętać, że zgodnie z Regulaminem, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia uzgodnionych w Umowie Usług Telekomunikacyjnych przez Operatora przed upływem terminu 10 dni liczonego od dnia otrzymania przesyłki. Zapis ten oznacza, że przed upływem tego terminu, sieć Era może zacząć świadczyć Usługi, a co za tym idzie, naliczać opłaty za abonament.
To jak to jest? Może zacząć świadczyć usługi czy nie jak nie dokonam aktywacji? Proszę wypowiedzcie się w tej kwestii. Chciałbym już w czasie ferii mieć ten telefon, a nie chcę go od razu aktywować (tylko po 10 dniach) bo w Orange mam jeszcze numer aktywny, który dopiero się rozwiąże, a niechciałbym płacić za dwa telefony.
Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc

Nie rezygnuj nigdy z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie...