DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 1 z 121
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 121
 #826464  autor: Gregrin
 02 paź 2015, 15:58
Witam
Jako ze na forum ostatnio pojawia się masę pytań o przenoszenie w sieci Play, więc pomyślałem ze warto by założyć jeden zbiorczy wątek w którym zebralibyśmy wszystkie informacje i odpowiadali na dalsze pytania (lub opisywali własne doświadczenia) odnośnie przenosin miedzy markami Play, Fakt mobile i RedBullMobile (czyli submarkami Play'a).

Parę słów wstępu o samym przenoszeniu numerów miedzy operatorami na kartę.
I. Przeniesienie numeru z innej sieci (Plus, Orange, T-mobile) do Play.
Po pierwsze, jeśli chcemy przenieść numer z innej sieci, musi być on na nas zarejestrowany. Rejestracji dokonujemy w salonie u swojego obecnego operatora. Do rejestracji potrzebny jest kod PUK (nadrukowywany na ramkę z której wyłamujemy kartę). Gdy nie mamy kodu w salonie najprawdopodobniej zadają parę pytań o saldo konta, ostatnie doładowanie albo numer na który często dzwonimy. Procedury zależą od operatora ale jeśli jesteśmy właścicielem danego numeru to bez problemu powinniśmy go zarejestrować.
Po rejestracji możemy przenosić numer do innych sieci. W przypadku Faktu lub RBM, teoretycznie powinno dać się przenieść bezpośrednio w salonach Play'a. Niestety, w praktyce wygląda to tak, ze salony nie posiadają specjalnych karty sim (do RMB/Fakt) a doproszenie (można poprosić w salonie żeby zamówili i podobno można zadzwonić na infolinie faktu i tam również poprosić żeby przysłali simki do konkretnego salonu) się czy doszukanie się ich w innych salonach jest dosyć ciężkie (w przypadku Faktu podobno nie jest już ciężko). Dlatego, najlepiej przenieść się bezpośrednio do Play'a (nie, jeśli chcemy wybrać taryfy RBM*, info o tym niżej) . W salonie Playa wystarczy podać datę kiedy chcemy się przenieść, (najwcześniej na następny dzień) podpisać pełnomocnictwo i dostaniemy nowa kartę sim na której w wyznaczonym terminie uaktywni się nasz numer a reszta zajmie się operator.
PS. Po przeniesieniu do Play/RBM/Fakt mamy 30dni na odebranie bonusu za przeniesienie (możliwość przepada gdy wcześniej zmienimy taryfę/markę). Info. Gdy zależy nam na odebraniu bonusu w Fakcie a w salonach jest problem z przeniesieniem bezpośrednio do tej marki to można przenieść się do play a po przeniesieniu zmienić markę na Fakt i tam nieoficjalnie odebrać bonus ale nie wiadomo jak długo ten sposób będzie działać. Niestety bonus przepada przy zmianie taryfy/marki. Więcej info na temat bonusu i informacje nt. play na kartę oraz bonus za przeniesienie do Fakt.

*Obecnie jedyna opcja przeniesienia się do RBM innego niż Energy jest możliwa tylko bezpośrednio od innego operatora, czyli trzeba szukać salonu (w którym maja odpowiednie karty sim). Po przeniesieniu trafiamy do taryfy RBM7MNP. W pkt.II krotki opis przejść z tej taryfy.

To wszystko dotyczy sytuacji gdy przenosimy się z "karty" (opis Play'a tutaj). Gdy ktoś chce przenieść się z abonamentu to najlepiej zapytać o swojego operatora jakie będą tego koszty albo wczytać się w umowę i/lub obliczyć sobie max opłatę przewidziana przez ustawę http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 09#p794609

II. Przenoszenie numeru miedzy markami Play, RBM (tylko taryfa Energy w skr. RBME) i Fakt.

A. Infolinia.
Skoro jesteśmy już w sieci Play za sprawa przeniesienia numeru czy posiadamy kartę sim Faktu (oficjalna dystrybucja w w Salonach Ruch, Kolportera lub na Poczcie Polskiej) lub RBME (obecnie nie wysyłają starterów a teoretycznie dostać je można w Salonach Play, kioskach,sklepach osiedlowych, punktach GSM oraz na stacjach benzynowych). Czyli bez różnicy jaka kartę sim mamy (oczywiście jednej z tych trzech marek) możemy się poprzez infolinie faktu (799 599 999 darmowa za sprawa stanu darmowego i minut w fakcie -nie trzeba dzwonić z numeru który chcemy przenieść) przenosić z Play lub RBME do Faktu i za sprawa tej samej infolinii, z Faktu do Play lub RBME.
Przeniesienie się z Play do RBME (czy odwrotnie) za pomocą infolinii wymaga zawsze przeniesienia najpierw do Faktu.

B. Samodzielnie za pomocą play24.
Aktualnie można również przenosić się za pomocą play24 z taryf Play'a do RBME. W druga stronę również.

PS. Jeśli przenieśliśmy się do RBM z innej sieci to trafiamy do RBM7MNP i na play24 sami możemy zmieniać taryfy. Z RBM7MNP można przechodzić do RBM5 i do Energy. Z RBM5 tylko do Energy a z Energy już tylko do taryf play'a lub Fakt.
W taki sposób RBM7MNP-->RBM5-->Energy. Droga w jedna stronę ;)
Przy zmianie na RBM5 "wyjątkowo" ważność konta nie zmienia się.

B. Samodzielnie za pomocą kodów USSD.
Jeśli numer przenosić kodami do fakt mobile to najlepiej zrobić to przez taryfę play na kartę Lubię to (*163*7#) albo play formuła na kartę ("163*10#) -jeżeli bezpośredni kod *163*12# nie zadziałby (warto próbować kilkukrotnie jeśli zwróci nam błąd). W przypadku siema pl to najlepsza do tego taryfa to OdNowa (jeżeli bezpośredni kod *163*66# nie zadziała). Kod do OdNowy to *163*20#. Jeśli dobrze pamiętam to bezpośrednie przejście z niektórych taryf do faktu jest niemożliwe np. do play RWK nie da się chyba bezpośrednio a z OdNowa do faktu i na odwrót nie działa na pewno więc trzeba wybrać inną taryfę i najlepiej wychodzi taryfa play na kartę Lubię to. Co ciekawe jak już numer do faktu przeniesiesz to klepiesz do oporu kod *163# i tam już wybór masz RBM Energy bezpośrednie przejście. Sprawdzone działa podobnie jak do RBM 5. To że play 24 czegoś nie pokazuje nie znaczy że się nie da bo np. z Faktu wg. p24 nie ma opcji zmiany taryf ale kodem *163# bez problemu zmieniasz taryfy.

1. Czas przenosin
Według regulaminu, przeniesienie numeru do faktu może trwać do 7dni. W praktyce konsultanci informują nas o 24h a w praktyce, przeniesienie następuje w około 5-20min. Jednak to ze na stronie widnieje już ze jesteśmy w taryfie Fakt nie znaczy ze w "systemie" jest wszystko ok (mogą być jeszcze jakieś nieprawidłowości przy włączaniu/wyświetlaniu pakietów lub informacji na stronie). Dlatego najlepiej odczekać 24h a gdyby wtedy coś jeszcze było nie tak, można pisać reklamacje na p24 (przed upływem 24h i tak jej nie będą chcieli przyjąć ;))

2. Co ze środkami na koncie głównym i bonusami
Środki na koncie głównym przechodzą normalnie ale bonusy przepadają (wyjątkiem są bonusowe złotówki które nie przepadają jeżeli zmieniamy taryfy w play -wyjątkiem jest przejście na taryfę MiniMax bo po przejściu do niej traci się wszelkie bonusy). Przy przechodzeniu do/z Fakt'u z/do Play lub RBME ważność środków ustawiana jest na 14dni.
W Play, Fakt i RMBE po doładowaniu/dokupieniu pakietu środki się sumują ale ważność, nie jest sumowana. Jeśli ważność konta/pakietu powinna wydłużyć się do (nie o) jakiegoś okresu (np 30dni) a nasz okres jest większy to nic się nie stanie (nie zostanie on skrócony). Natomiast jeśli nasz okres jest mniejszy to zostanie on zastąpiony tym z doładowania/pakietu. Powyższa zasada jest stosowana dla każdego konta (złotówek, internetu itp) niezależnie według wartości przysługujących za doładowanie/bonus itp.
Regulaminy zmiany taryf w Play dostępne na: http://www.play.pl/pomoc/karta/formalne/zmiana-taryfy/

3. Jak przenosić
Najpierw zostaniemy zweryfikowani. Jeśli mamy numer zarejestrowany, to imię i nazwisko (być może numer PESEL) wystarczy. Jeśli nasz numer nie jest zarejestrowany to padną standardowe pytania o stan konta i ostatnie doładowanie lub numer PUK. Po weryfikacji zostaniemy zapytani o nazwę taryfy do jakiej chcemy być przeniesieni (niżej opisze kilka) i tu pojawiają się rozbieżności (które według informacji z forum wynikają z rożnych uprawnień konsultantów) co do sposobu a tym samem czasu potrzebnego na przeniesienie.
a) Konsultant może powiedzieć "ze złoży zlecenie" przeniesienia.
b) Konsultant poprosi o numer na jaki ktoś zadzwoni żeby potwierdzić przeniesienie.
c) Konsultant powie "ok" i ze przeniesienie będzie aktywne do 24h (czyi realnie 15-20min jak pisałem wyżej)
Wszystkie opcje skutkują przeniesieniem ale opcje a i b będą trwały dłużej bo obsługa tego przeniesienia będzie realizowana przez inna osobę "gdy nadejdzie nasza kolej". Jeśli zależy wam na czasie to można podziękować, anulować zlecenie i próbować dzwonić kolejny raz aż trafi się na konsultanta c ;) Najlepiej późniejszymi porami (18-21). Infolinia czynna od 7-24.

4. Duplikaty karty, wymiana na mikro/nano sim
Duplikat karty sim otrzymujemy w salonie. Najłatwiej go otrzymać jeśli jesteśmy w jednej z taryf Play'a. Polecam taryfę "Play na Karte Rok Waznosci Konta" -wymiana bezpłatna (według cennika tej taryfy). Koszt wymiany karty Fakt i RBM to cennikowo 19,99zl (RBME za 5zl) ale w rzeczywistości rzadko patrzą na cenniki ;) Sama wymiana to w przypadku Faktu wymiana na sim Play'a a w przypadku RBM niestety trzeba znaleźć salon z odpowiednimi simkami.

5. Koszt połączenia z infolinia
Z innej sieci na infolinie Play'a, Fakt, RBM: jak za połączenie z numerami Play'a (prawdopodobnie darmowe z pakietów minut na komórki).
Na infolinie Fakt +48 799 599 999
-z Play, RBM (0,29zl lub 0zl przy stanie darmowym)
-z Faktu (15gr/0zl??? (jeśli ktoś bez pakietu sprawdzi to proszę PW) lub 0zl z pakietu minut)
Na infolinie Play +48 790 500 500
-z Play (do 1,5zl albo 1,99zl w zależności od taryfy)
-z RBM (0,29zl lub 0zl przy stanie darmowym)
-z Faktu (0,15zl lub 0zl z pakietu minut)
Na infolinie RBM +48 790 666 666
-z Play (0,29zl lub 0zl przy stanie darmowym)
-z RBM (do 1,5zl)
-z Faktu (0,15zl lub 0zl z pakietu minut)


To tyle jeśli chodzi o same przenoszenie. Uwagi, info, poprawki proszę na PW. Postaram się uzupełnić.

III. Opis taryf (submarek)

Submarki czyli RBM i Fakt działają tak samo jak marka play tzn. korzystają z roamingu krajowego ("zasięg 4-rech sieci"). Należy pamiętać ze na przełomie 2017/2018 głównym partnerem roamingowym play stal się orange w którym możliwe jest także korzystanie z zasięgu LTE (jako u jedynego partnera roamingowego). Niezależnie od tego, korzystanie z internetu u każdego z partnerów roamingowych jest z ograniczeniem szybkości do 3Mbps wprowadzonym pod koniec 2016r.

III.I Fakt mobile
Ofertę Faktu można sprawdzić na stronie, a o kodach sms które podnoszą jej atrakcyjność na forum http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 86#p812786

III.II Red Bull Mobile dzieli się na dwie taryfy:

1.Gdzie są nielimitowane rozmowy za 20zl albo multi pakiety nolimit: minut (stacjonarne + komórkowe), sms +net (300MB/700MB) za 3/7zl na 4/8dni (22,50/26,25zl na m-c + 2,250/2,625GB) czyli: Energy.

2.Gdzie jest darmowe LTE (na taryfę RBM7MNP można aktualnie przenieść się tylko z innych sieci, patrz plt. I) czyli :
a. aktualna wersja RBM II 5/9zl i w niej po doładowaniu za 50zl jest bonus internetu (2GB) ważny 100dni. Dodatkowy pakiet netu kosztuje 5zl (300MB) 30dni.
b. starsza wersja RBM I 7 gdzie ten bonus internetu po doładowaniu (w tej wersji 500MB) jest ważny 150dni a dodatkowy pakiet kosztuje 3zl (25MB) 30dni. Oferta posiada również jednorazowy pakiet 1GB na rok i parę innych drobnych różnic. Na te taryfę nie da się już przenieść.
c. starsza wersja RBM7MNP której zasady są takie jak w RBM I ale w której wyłączono możliwość aktywacji DIL. Aktualnie taryfa ta służy tylko do przenoszenia do RBM od innego operatora.

Oferty 1 czyli Energy (z lewej) i 2a czyli RBM II (po prawej) są wyświetlane na stronie RBM (w zakładce starsze oferty). Natomiast 2b i 2c nie jest już wyświetlana na stronie.

Aby włączyć promocje darmowego LTE (na 30dni) trzeba spełnić 3 warunki:
1. Mieć na koncie min 30zl.
2. Mieć aktywny jakiś pakiet netu (oprócz 1GB na rok po doładowaniu 10zl -który jest tylko w RBM7) np. z doładowania. Dlatego korzystna jest różnica 50 dni miedzy RBMI i RBMII w ważności pakietu netu po doładowaniu za 50zl (150/100dni) i koszcie pakietów które można kupić dodatkowo (3zl/5zl RMB I/RBMII) a które przedłużają pakiet internetu do 30dni).
3. Być w zasięgu LTE Play'a i wtedy korzystamy z darmowego internetu a pakiet netu (uzyskany z doładowania czy dokupiony) nie jest ruszany. Wiec de facto nie interesuje nas ile tam mamy MB tylko do kiedy je mamy ;) Dopóki oczywiście nie zgubimy zasięgu LTE Play'a bo wtedy internet zacznie nam pobierać z pakietu (po jego wyczerpaniu włączy się lejek który jest w tej taryfie czyli 32kbps).
Promocję trzeba aktywować ręcznie co 30 dni przez play24 albo kodem *111*480*1#
W czasie 30 dniowego korzystania z darmowego LTE trzeba utrzymać dodatni stan konta i jego ważność oraz mieć jakieś MB w pakiecie internetu (nie te z 1GB na rok). W przeciwnym wypadku lejek 32kbps. Po uzupełnieniu środków/pakietu korzystamy dalej jeśli jeszcze 30dni nie minęło od aktywacji.

Update z 02.06.2016:
Uwaga: jest też dostępny bezpośredni kod migracyjny do Fakt Mobile z ofert Play na Kartę oraz RBM.
*163*12#
Zawsze można tez sprawdzić do jakich taryf mamy możliwość przejść wpisując kod *163# lub sprawdzając na play24 w zakładce "zmiana oferty".

Źródła:
AKTUALNY 11.02.2016 Regulamin Oferty Promocyjnej „Zmień na Ofertę Fakt Mobile”
23.12.2015 REGULAMIN OFERTY PROMOCYJNEJ „PRZEJDŹ NA RED BULL MOBILE ENERGY”
Darmowy internet LTE na 30dni w RBM
60zl za przejście do Fakt
Cennik oferty Play na Kartę Rok Ważności Konta
Regulamin-Oferty-Promocyjnej-Wymiana-Karty-SIM


Podziękowania za uzupełnienia i poprawki:
@reboot
@bolek2004
@sa za opis przejść kodami USSD z tego postu http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 82#p986682
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2018, 12:07 przez Gregrin, łącznie zmieniany 24 razy. Powód: roaming w submarkach, USSD
 #826467  autor: cyanoone
 02 paź 2015, 16:07
W RBM taryfy są 3. Pozatym przechodzenie np. Play - - >Fakt to zmiana taryfy. Mimo wszystko bardzo przydatny tekst :)

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #826470  autor: Gregrin
 02 paź 2015, 16:15
cyanoone pisze:W RBM taryfy są 3.
Wiem. Druga rozbiłem na stara i nowa ;)
cyanoone pisze: Pozatym przechodzenie np. Play - - >Fakt to zmiana taryfy.
Do którego miejsca w tekście się odnosisz ? Ogólnie sam nie wiem jak to nazwać bo niby zmieniamy taryfy ale są to submarki i możliwe jest to tylko telefonicznie...

PS jak ktoś ma uwagi do posta to poproszę konkretne odwołania. Najlepiej chyba pw żeby nie dyskutować o tekście ;)
 #826472  autor: Rebeliant
 02 paź 2015, 16:17
Wreszcie! Mam nadzieję, że już wątek o Fakcie nie będzie zaśmiecany. Ciekawe o ile zmniejszyłaby się objętość tematu o Fakcie, gdyby usunąć wszystkie posty o tematyce migracyjnej. :D
 #826475  autor: reboot
 02 paź 2015, 16:28
Haha, właśnie jestem na etapie pisania o tych taryfach, wyręczyłeś mnie, ale mimo wszystko dopiszę coś od siebie wieczorkiem.


Podsumowując - Fakt Mobile jest świetną ofertą, która umożliwia prostą migrację z Play do Red Bull Mobile (i z powrotem).

Po co to komu?
Odpowiedź jest prosta - można dzięki temu uzyskać taryfę RBM7.

Dlaczego akurat RBM7, a nie RBM5?
Obecnie przy RWK (uzyskane w Fakcie) w teorii nie musimy się patrzeć na to, jak długo jest ważne konto/MB po doładowaniu, ale kiedyś RWK się skończy, a nie wiadomo czy wciąż będzie aktualna promocja z przejściem do Fakt i z Fakt do RBM.

Różnice między RBM7 i RBM5 poza wspomnianymi wyżej (tj. odpowiednio 50zł/500MB/150dni wobec 50zł/2GB/100 dni) to dostępny tani pakiet 25MB/3zł w RBM7, podczas gdy w RBM5 najtańszy jest pakiet 300MB/5zł - pakiety te przedłużają ważność dostępnego pakietu otrzymanego po doładowaniu konta.

WKS
 #826793  autor: bobiwr
 04 paź 2015, 13:36
Wykonałem skok RBMenergy5 -> FM, +5,00 pln=RWK -> RBMenergy5 z RWK.
Aby zrobić pierwszy krok dzwoniłem na infolinie FM z karty RBM i tu zonk - Po wyborze jakiejkolwiek akcji z wyborem sprawy z którą dzwonie, rozłączało mnie. Sprawdzone 5x. Myśle sobie zaspałem bo jest po godzinie 20. Ale próbuje dalej - kolejne 5 prób z takim samym efektem.
No to sobie myślę - Czy tak samo spuszczają "swoich"??? - I dzwonię z karty FM...
I co? Za pierwszym razem zgłasza się konsultant!!!!
Jest miły, kompetentny i już w trakcie rozmowy przenosi mi właściwy numer do FM. Ale unika tematu dlaczego nie można się do niego dodzwonić z numeru w RBM...
Może komuś się to info przyda.
 #827238  autor: Daawid1993
 06 paź 2015, 12:19
Konsultanci coraz bardziej zaczynają utrudniać migrację między taryfami, dzisiaj jeden mi powiedział że z FM do RBM można przenieść tylko zarejestrowane numery..
To chyba koniec zabawy z Faktem, nawet spod *163# nie da się zmienić taryfy na RBM 5
Ostatnio zmieniony 06 paź 2015, 12:33 przez Daawid1993, łącznie zmieniany 1 raz.
 #827243  autor: Rebeliant
 06 paź 2015, 12:38
Ktoś spróbuje, jak będzie miał potrzebę takiej migracji, bo chyba nikt specjalnie nie będzie zmieniał oferty.;) Dzwoniłeś kilka razy, czy po pierwszej nieudanej próbie wyciągnąłeś takie wnioski?
 #827245  autor: Gregrin
 06 paź 2015, 12:40
Co do konsultantów to można sprobowac wieczorem albo późniejszym popołudniem.
Daawid1993 pisze: z tego co się dowiedziałem to ponoć RBM zabronił konsultantom FAKTu zmiany taryfy na RBM 5,
To nieciekawie się robi :/
Ostatnio zmieniony 06 paź 2015, 18:08 przez Gregrin, łącznie zmieniany 2 razy.
 #827248  autor: Gregrin
 06 paź 2015, 12:47
Daawid1993 pisze: "Zarządzanie kontem jest chwilowo niemożliwe"
To może dla tego te pakiety w RBM sa po 0zl -bo grzebią w systemie.
Według regulaminu można przechodzić na RBM5 ale jest to oferta promocyjna wiec mogą ja pewnie w każdym momencie odwołać :/ Gorzej będzie przechodzić do RBM7 bo tam tylko konsultanci mogli :/
 #827250  autor: bolek2004
 06 paź 2015, 12:54
Dokładnie, zgodnie z regulaminem migracji pkt 7 można migrować z Faktu na RBM Energy i RBM na kartę więc trzeba się powoływać na ten regulamin, a nie to że ktoś im czegoś zabronił. Widać nie przestrzegają swojego regulaminu.
Choć niewykluczone że po tych "zmianach" w play24 być może szykuje się blokada takiej migracji, ale na dzień dzisiejszy regulamin obowiązuje ten co na stronie więc trzeba by się z nimi kłócić.
Swoją drogą nie jest zawarta dokładna nazwa taryfy przy RBM na kartę więc powinni migrować zarówno na 7 jak i na 5.
  • Strona 1 z 121
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 121
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 121