DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1093577  autor: Harnas
 21 kwie 2020, 13:19
odgrzewam kotleta ale wlasnie mnie dopadła taka blokada o której dziś sie zorientowałem ;/
W Święta Wielkanocne a dokładnie w Wielką sobotę postanowiłem wyslac jka co roku SMSy z zyczeniami do moich znajomych, ustawiłęm wiec moją Nokie 9500 aby wysłała SMSa na numery z mojej ksiazki adresowej i zaczeły sie cyrki ;(
telefon wyslal 66 wiadomosci po czym zaczal sie zawieszac i pętlic, usunalem wiec wsyztskei SMSy ze skryznki nadawczej uwazajac ze to wina mojego telefonu poniewaz wyskoczył mi error "bład pamieci"
dzis chciałem zadzwonic z tego numeru do kuriera i mam na ekranie informację "Numer z zakazem połączeń" i głos któy informuje "Przepraszamy połączenia wychodzące zostały zablokowane aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na naszą stronę www" i po chwili dokłądnei ten sam komunikat w języku angielskim. hmmmm na stronie www niema nic a konkretnego adresu czy zakłądki nie ma w informacji, jedyny numer pod ktory moge zadzwonic to *500 co uczyniłem, Pani konsultantka stwierdzila, ze mam wazne polaczenia wychodzace ale upieralem sie ze jednak nie sa , pogrzebala gdzies dalej i jej wyszlo ze mam zablokwane za SPAM, czyzby zyczenia Wielkanonce były spamem? poprosila o chwile cierpliwosci zebys ie gdzie sskonsultowac , wrocila po ok 2-3 minutkach i powiedziala, ze przekaze sprawe do jakiegos wyzszego dzialu poniewa zona nie jest w stanie zdjac mi tej blokady, zaznacze ze 1 maja br. bede mial rowno 10 lat gdy jestem uzytkowniekiem PLA na tym numerz ei co roku na Welkanoc , Boże Narodzenei oraz Nowy Rok wysyłam życzenia do wsyztskich z mojej ksiazki adresowaej, poczytałem co tam napisaliscie odnosnie definicji SPAMu i juz sie to tego ustosunkuje:
miał nastąpic kontakt z kimś z "wyższego piętra" jednak od mojego kontaktu minely juz 2 godziny i nadal nic ;(

Aby określić wiadomość mianem spamu, musi ona spełnić trzy następujące warunki jednocześnie:
1) Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy.
2) Odbiorca nie wyraził uprzedniej, zamierzonej zgody na otrzymanie tej wiadomości.
3) Treść wiadomości daje podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść zyski nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy.

1 - warunek spełniony - wszak to zyczenia ;-)
2 - trudno mi poprosic kazdego z odbiorców aby dał mi to na piśmie lub dzownic pytac czy moge mu wyslac SMSa z zyczeniami poniewaz w tym momncie bym mu je złożył ;-)
3 - niebardzo wiem jaki zysk mógłbym odnieśc wysyłając życzenia ;-)
 #1093579  autor: Remington
 21 kwie 2020, 13:49
Harnas pisze:
21 kwie 2020, 13:19
Aby określić wiadomość mianem spamu, musi ona spełnić trzy następujące warunki jednocześnie:
1) Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy.
2) Odbiorca nie wyraził uprzedniej, zamierzonej zgody na otrzymanie tej wiadomości.
3) Treść wiadomości daje podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść zyski nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy.

To teraz spróbuj wyobrazić sobie weryfikację powyższego przez system informatyczny:
ad. 1. Da się, ale parsowanie treści wiadomości i następnie porównywanie jest trudne i niewydajne.
ad. 2. Nie do sprawdzenia.
ad. 3. Jak w 2., choć dałoby się z użyciem sztucznej inteligencji.

Jak więc łatwo i szybko wyłapać spam? Najprościej określić limit wysłanych wiadomości w określonym czasie i zapewne tak Play uznał Ciebie za spamera.
 #1093583  autor: Remington
 21 kwie 2020, 14:54
Harnas pisze:
21 kwie 2020, 13:19
Aby określić wiadomość mianem spamu, musi ona spełnić trzy następujące warunki jednocześnie:
1) Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy.

Jednak drobne sprostowanie. Ten warunek jest błędny, bo gdyby tak było, wówczas spam np. rozpoczynający się od imienia adresata nie byłby spamem.

Spamem w rozumieniu prawnym jest każda niezamówiona informacja handlowa, a w potocznym wszelka masowa wysyłka.
 #1093585  autor: Harnas
 21 kwie 2020, 15:28
dziwne, jest to, ze jestem uzytkownikiem sieci PLAY od prawie 10 lat, co roku wysylam zycenia swiateczne do calej mojej ksiazki adresowej w teleofnie a tym razem postanowili mnie zablokowac, rozumiem gdyby to zrobili kazdego innego dnia ale nei w swieta gdzie ruch SMSow jest naprawde ogromy, w dni pozaświateczne automaty mogłyby uznać to za SPAM ale w swieta? w Boze Narodzenie i sylwester wysłałem moze z 2-3 tysiace SMSow (SMSy byly dlugie wiec z automatu byly podzielone na wiecej czesci) a teraz wyslalem swoje wlasne zyczenia wymyslone a nie poszukane w internecie wiec byly dzielone na max 2 czesci.
No nic - czekam na ruch PLAY bo obiecali oddzwonic ale nie kwapią się do tego, czyzby potrzebna byla zmiana operatora? ;/ szczegolnie ze z telefonu korzystam normalnie a przed swietami doladowuje za 100-150zł konto poniewaz wysylam SMSy rowniez na zagraniczne numery , operator zwyczajnie nie chce zarobic.
mam nadzieję, że w miare szybko mnie odblokuja choc pewnie maja mnie w glebokim powazaniu. 10 lat wysylam SMSy 3 razy w roku a tu nagle taka porażka ;/
gdybym na ten czas wykupywał jakąś opcję z nielimitowanymi SMSami za apre złotych to mógłbym rozumieć jakieś "straty" operatora bo leciałbym po najmniejszej lini oporu kupujac np formułe za 20zł ale niechce mi sie w to zwyczajnie bawic zeby cos zmieniac a potem znow zmieniac, mam play rok waznosci konta
 #1093591  autor: Remington
 21 kwie 2020, 16:41
Czy nie dostrzegasz, że Twoje wykorzystanie numeru (2-3 razy w roku, wysyłka po 2-3 tys. wiadomości) odbiega od czegoś co można byłoby określić standardowym? Być może, poprzednia duża wysyłka umieściła Cię na czarnej liście i gdy po kilku miesiącach system wyłapał kolejną masową korespondencję, to zablokował numer.

Pytanie jest z punktu widzenia operatora: jeśli numer jest prywatny to dlaczego poza świętami komunikujesz się ze znajomymi bez SMS-ów? Wykorzystanie wygląda bowiem na firmę, która w okresie świątecznym wysyła życzenia swoim klientom z numeru, który normalnie służy do rozmów lub leży w szufladzie i czeka na święta. A takich zastosowań w prepaidzie operatorzy nie lubią.

Nie ma najmniejszej linii oporu, tylko jest linia najmniejszego oporu 😉.
 #1093594  autor: Harnas
 21 kwie 2020, 16:48
wysylam z niego SMSy kazdego miesiaca ;-) ale jest ich moze 100-200 sztuk? telefon jest caly czas aktywny czyli w zasiegu sieci. dzownie z niego malo kiedy - wiecej odbieram polaczen przychodzacych. wiekszosc wiaodmosci przesylam whatsapp ktory mam wlasnie na tym numerze ;-) firmy zadnej nie posiadam.
No nic czekam na ruch operatora jezeli nie to bede musiał go zmienic ;-/ poniewaz telefon jednak jest mi potrzebny a to, ze przez ostatni tydzien nie mialem potrzeby z niego dzwonic to inna sprawa i dlatego tak pozno sie zorientowalem ze mi zrobili niespodzianke.

Obrazek

i na co mi te darmowe SMSy, miuty, złotówki itp? niby dają kilka tys. SMSow za doładowanie ale za całą reszte place z salda konta. co roku to wystarcza a w tym roku.
dobra na tym numerze mam "play fresh" na innym mam "rok ważnosci konta" jednak operator zablokował mnie po cichu nie wysyłając nawet żadnej informacji o tym, ze ma kaprys właśnie tak zrobić.
minuty do wszytskich sieci nie dotyczą numerow zagranicznych a na nie szła lwia część doładowania.
Zadzwonilem kolejny raz na BOA , znowu przyjeli moje zgloszenie ale tera zpowiedzieli przynajmniej ze kontak bedzie z ich srony ale juz nie dzis bo tamten dzial juz nie pracuje ;/

a mój billing, czy to faktycznie wyglada jakby telefon leżał gdzieś w szufladzie i był przeznacozny tylko na SMSy?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2020, 17:29 przez Harnas, łącznie zmieniany 2 razy.
 #1093598  autor: 7xx654465
 21 kwie 2020, 17:36
Ok 4lata temu przytrafiła mi się blokada karty sim w TM, nr leżakuje, ale przysłali SMS że dostałem 30min na rozmowy za darmo, zadzwoniłem gdzieś, po rozmowie przyszedł SMS zauważyliśmy nie prawidłowe użycie kart sim proszę o kontakt z Bou, zadzwoniłem nikt nic nie wiedział co się stało, następnego dnia znikł zasięg, przy próbie połączenia, info nie ma takiego nr, więc znowu dzwonię do BOU, gość mówi że karta mogła zostać użyta do przestępstwa, i dla tego została wyłączona, po ok 5dniach włączyli z powrotem kartę.
 #1093607  autor: Harnas
 21 kwie 2020, 20:29
Remington juz prostuje i wyjasniam

SMSy wysylam kazdego miesiaca jak prawie kazdy uzytkownik chociaz od czasu posiadania WhatsApp jest ich zdecydowanie mniej, jednak 3 razy w roku wysylam ich duzo wiecej z okazji Świąt oraz Nowego Roku ;-)
 #1093639  autor: Harnas
 22 kwie 2020, 16:36
tak samo po cichutku jak mnie zablokowali tak tez mnie odblokowali, jeszcze pół godziny temu byłem zablokowany i nie mogłem zadzwonić a teraz już się udało i niema blokady, brak kontaktu ani podczas zablokowania ani podczas rozblokowania. Ale moze kiedyś jeszcze coś napiszą? no cóż oby ta sytuacja się więcej nie powtarzała.
Szkoda, że niema z ich strony kompletnie żadnego kontaktu, nawet w formie prostego SMSa.
 #1093703  autor: Ricki1980
 23 kwie 2020, 11:59
Dziwna sprawa. Mam RBM Siema PL i wysyłam głównie MMS'y na 5-7 numerów z pracy. Miesięcznie jest tego ok. 1500-2000 sztuk. Są dni, że pod rząd wysyłam 10-15 sztuk na 7 numerów i przez parę dni jest spokój, a są dni że kilka razy dziennie ten sam manewr do tego ok. 5-6 godzin rozmów w miesiącu, 10 - 15 GB danych i nigdy nie miałem blokady.
 #1094077  autor: Harnas
 29 kwie 2020, 12:50
Otrzymałem odpowiedź zatem podsumujmy:

1) operator w zwiazku z posdiadana przezemnie taryfą "Play fresh darmowe SMSy do wszystkich sieci" podarował mi po doładowniu 4tysiace SSMów do zużycia i dał mi na to 40-45 dni (dokłądnie nei pamiętam a liczyć mi się nie chce) co widać an tym screenie:
Obrazek

2) oto posiadana przezemnie taryfa:
Obrazek

3) odpowiedź na moje zgłoszenie o blokadzie (wysłałem dokładnie 66 SMSów jka dostałem blokadę - liczba pozostałych jest inna niz 4.000 - 66 ponieważ SMS miał długość wiekszą niz 160 znaków i został podzielony chyba na 3 części)

cytuje:
Warszawa, 22 kwietnia 2020 roku
Odpowiedź na zgłoszenie229262040 z 21 kwietnia 2020 roku

Szanowny Panie,

otrzymaliśmy Pana zgłoszenie, które dotyczyło blokady operatorskiej. Poniżej przedstawiam wyjaśnienia, które dla Pana przygotowałam.

Szczegóły sprawy
Na Pana koncie zablokowaliśmy wysyłanie SMS-ów i wykonywanie połączeń wychodzących.

Powodem blokady było naruszenie "Regulaminu Oferty Promocyjnej Zbieraj minuty w Play Fresh". Dokument wskazuje, że użytkownik zobowiązuje się nie wykonywać ruchu, polegającego na masowym wysyłaniu wiadomości lub wykonywaniu połączeń.


Decyzja
Usługi świadczymy dla Pana prawidłowo. Moja firma pozwala jednak wydać w sprawie indywidualną decyzję. Dlatego uznałam Pana reklamację.

Podjęte działania
22 kwietnia 2020 roku odblokowałam możliwość wykonywania połączeń oraz wysyłania wiadomości dla numeru 5XXXX9999.

Zaznaczam, że w przypadku ponownego naruszenia postanowień regulaminu, wyłączenie blokady nie będzie możliwe.


Pomocne informacje
Szczegółowe informacje dotyczące Pana numeru, historię połączeń oraz nasze odpowiedzi na zgłoszenia, może Pan sprawdzić w aplikacji Play24 (link.play.pl/xFde). Z aplikacji może Pan zadzwonić do naszej obsługi klienta Play. Nie musi Pan pamiętać hasła abonenckiego, autoryzacją zajmie się aplikacja. Możemy wysyłać Panu odpowiedzi na reklamacje elektronicznie - mailem albo na Play24 (link.play.pl/xFde). Dzięki temu otrzyma Pan naszą odpowiedź szybciej - już w ciągu kilku minut. Żeby wyrazić zgodę na taki sposób odpowiedzi, proszę się skontaktować z naszą obsługą klienta.

Osobiście zajmowałam się Pana sprawą. Będę wdzięczna, jeśli oceni Pan przygotowaną przeze mnie odpowiedź. Wysłałam do Pana SMS z prośbą o ocenę. Wystarczy, że odpisze Pan na tę wiadomość albo wypełni Pan ankietę na Play24 (link.play.pl/xFde).

Z poważaniem
Małgorzata Traczyk
Konsultant ds. obsługi Klienta

Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Gdy zgłoszenie jest reklamacją usługi telekomunikacyjnej to przysługuje Panu prawo wniesienia odwołania od podjętej decyzji do Działu Rozpatrywania Odwołań od Reklamacji w terminie 30 dni od daty otrzymania tego pisma. Dalszych roszczeń może Pan dochodzić również w postępowaniu sądowym przed sądem powszechnym. W przypadku klientów indywidualnych (konsumentów) również w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem UKE. P4 Sp. z o.o. ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa, KRS 0000217207 REGON 015808609 NIP 951-21-20-077 Kapitał zakładowy 48.856.500,00 zł.

Odpowiedź wysłaliśmy LISTEM na adres: XXXXXXXX

=======
Zatem, posiadam dodatkow płatną usługę "zbieraj minuty" polegajacą an tym, ze za kazde 2 pełne minuty rozmowy PRZYCHODZĄCEJ z sieciinnej niz PLAY dostaje 1 minute do wykorzystania za co płące raz na 3 miesiace 1zł i to uniemożliwia mi WYSYŁĄNIE wiadomości? jakby nie ten kierunek , odbieranie połączeń uniemożliwia wysyłanie SMSów?
Wniosek dla mnie prosty - odpiszę na to i bede oczekiwał kolejnej odpowiedzi na zadane przezemnie pytania, to co dostane w odpowiedzi zadecyduje w moim przypadku o tym czy zostaje w PLAY czy odchodze do innej sieci, moje 10 lat stazu jest dla nich niczym ;/ i przez ostatnie 10 lat nie przeszkadzało im to, ze zyczenia świateczne były wysyłane co roku tylko nagle teraz.
 #1094078  autor: Remington
 29 kwie 2020, 13:05
"Moja firma" - no no dziewczyna musi być wysoko postawiona.

Tak na poważnie, to nie sądzę by ich stanowisko mogło ulec zmianie bez zaangażowania w to UKE. Od strony formalnej, skoro korzystasz z oferty, która ma taki zapis w regulaminie to wysłanie kilkudziesięciu SMS-ów w krótkim czasie jest masową wysyłką i mogli tak zrobić. Jednak rezygnacja z danej promocji sprawi, że regulamin przestanie Cię obowiązywać.