• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #46076  autor: Pawrzes
 18 sty 2006, 14:24
Oto artykuł jaki ukazał się na Gazeta.pl:
Izabela Strączek 17-01-2006 , ostatnia aktualizacja 17-01-2006 19:16

Plus GSM wabi klientów promocyjną usługą "Darmowe wieczory i weekendy". - Ale zwracając mi kwotę za połączenie, operator za każdym razem pomniejsza ją o kilka groszy - opowiada pan Dariusz. - Okazało się, że Plus jest mi winien 18 zł, do których pewnie by się nie przyznał


Pan Dariusz od dłuższego czasu korzysta z promocji w taryfie MixPlus, dzięki której za jednorazową opłatę 5 zł ma 60 darmowych minut do sieci Plus GSM i na telefony stacjonarne. - W praktyce wygląda to tak, że dzwonię na dany numer, ponoszę koszty całej rozmowy, a po jej zakończeniu operator powinien zwrócić mi całą kwotę przeznaczoną na to połączenie. Tak przewiduje umowa - mówi nasz Czytelnik. - W rzeczywistości ta kwota jest zawsze pomniejszona o kilka, kilkanaście groszy. Czyli nie zwracają całej, jak obiecywali. Trudno to zauważyć na wyświetlaczu telefonu, szczególnie gdy posiada się aparat bez funkcji prezentacji stanu konta.

Pan Dariusz dopatrzył się jednak tego i zadzwonił do Biura Obsługi Klienta. - Konsultant, z którym się połączyłem, zdziwił się i zaprzeczył, jakoby tak się działo - opowiada pan Dariusz. - Gdy poinformowałem go, że poproszę o pomoc media, nasza rozmowa przybrała zupełnie inny charakter. Nagle okazało się, że Plus GSM zalega mi z kwotą 18 zł, będąca sumą tych wszystkich kilkugroszowych niedopłat. Na moje pytanie, co stałoby się z tymi pieniędzmi, gdybym nie zadzwonił, konsultant nie udzielił mi odpowiedzi. Na moje kolejne pytanie, czy kwota ta zostałaby w rękach operatora, konsultant odpowiedział: "Pewnie tak". Pieniądze zostały mi zwrócone w postaci zasilenia konta telefonu.

Przy okazji pan Dariusz sprawdził, że podobna sytuacja miała miejsce również w przypadku telefonu jego żony i kilku znajomych. - Jeśli wiele osób korzysta z taryfy MixPlus i nie zdaje sobie sprawy z braku kilku groszy w każdym zwrotnym doładowaniu, to jak ogromne zyski w skali kraju przynoszą operatorowi te "drobne" niedociągnięcia? - pyta Czytelnik.

Elżbieta Sadowska, rzeczniczka firmy Polkomtel (właściciela sieci Plus GSM), tłumaczy, że opisane przez pan Dariusza utrudnienia mogą być spowodowane następującą sytuacją: klient wysyła kilka esemesów, za które nie następuje aktualizacja. Obciążenie konta za nie następuje bowiem w momencie, kiedy suma opłat osiągnie lub przekroczy 2,50 zł z VAT. Jeżeli zaś w ciągu dziesięciu dni suma opłat jest mniejsza od tych 2,50 zł z VAT, konto użytkownika zostaje zaktualizowane po dziesięciu dniach od momentu wystąpienia takiego zdarzenia. - Te niezaktualizowane opłaty za wcześniej wysłane esemesy mogą wpływać na kwotę zwrotnych doładowań - wyjaśnia Sadowska. - Początkowo opłata za połączenie w ramach pakietu "Darmowe wieczory i weekendy" jest pobierana w całości, a później następuje zwrot systemowy w postaci zasilenia. System dokonuje zwrotu, ale pomniejszonego o np. nierozliczone kwoty za wcześniej wysłane esemesy. System po prostu w momencie zwrotu pieniędzy za darmowe rozmowy dokonuje synchronizacji konta klienta, czyli pobiera ewentualne opłaty za usługi wcześniej wykonane, a jeszcze nierozliczone, np. SMS czy GPRS.

Elżbieta Sadowska twierdzi, że rozwiązaniem problemu może być skorzystanie przez klientów z innej promocji o nazwie "Dostępny limit krótkim kodem". - Wówczas stawki będą aktualizowane na bieżąco, tzn. po wysłaniu każdego esemesa - wyjaśnia rzeczniczka. - Po skorzystaniu z tej promocji klient nie będzie miał jednak widocznego limitu środków na wyświetlaczu.

Jeśli jednak te grosze były odliczane z kwoty zwrotnej, to skąd wzięła się owa nadpłata 18 zł na koncie? Rzeczniczka nie potrafiła tego wyjaśnić. - Sprawdzaliśmy całą historię rachunku tego klienta i w systemie nie ma nigdzie odnotowanego żadnego zasilenia reklamacyjnego w tej wysokości.

Pozdrawiam

 #46080  autor: l3p
 18 sty 2006, 14:51
Ciekawe czyzby Plus oszukiwal. Moja mama tez ma Mixplusa i aktywowane DWiW ale nigdy ani ona ani ja sie nie zaglebialismy az tak bardzo w obliczenia.

 #46081  autor: kamil1221
 18 sty 2006, 14:52
Sam tez kozystam z tych pakietow i tak samo mi sie dzieje!!!!
Ale zawsze na to przymykalem oko, bo co to jet 2-3 grosze.
Chociaz juz wiele razy mialem ten pakiet aktywny chyba juz z 7 razy.
Ciekawe ile zarobili na mnie??
:evil: :?:

 #46087  autor: kameT
 18 sty 2006, 15:11
PLUS zawsze oszukiwał i dalej to robi! Dlatego mam ERĘ! Na starej platformie, kiedy jeszcze miałem TEAM wysłałem (sms 45gr) 5smsów i przychodziło mi włącz i wyłącz telefon i zabierało mi zawsze 2,50zł, a powinno 2,25zł! I to mnie najbardziej wkurzało! Ludzie się na to nabierają, bo myślą tak: HEHE wyślą ileś tam smsów i nic im nie zabiera z konta i myślą, że to idzie na ich korzyść i m więcej wyślę tym lepiej, nie zdąrzą mi naliczyć :D Też tak na początku myślałem i ... cóż wychodziło na dobre dla nich, zarabiali na mnie. Grosz do grosza i będzie kokosza :D (POP) Era rulez!

3510i --> T630i--> 6230i --> 6230i / 3310 --> 6230i / 6060
--> 6300 / 6230i --> 6300 / W580i --> N82 / 6300 --> N82/ 6303 --> S8500(Wave) / N82 .
"The future starts today, not tomorrow!"

 #46210  autor: D@rio
 18 sty 2006, 20:57
a ja poprostu uważam że to wina platrofmy AoC Simplus'a która lubi "gubić grosze"...

 #46265  autor: Pawrzes
 19 sty 2006, 00:50
Zgadzam się z D@rio - sam w Simplusie odczuwałem że biorą nieco więcej niż w cenniku...

A teraz w Simplusie nie można doładować konta z powodu wymiany oprogramowanie - o tym mówi lektor pod 5555 , nie mogę sprawdzić do kiedy mam wazność konta "Przepraszamy, usluga iedostepna, prosimy sprobowac za kilka minut" oraz zalogować się do e-BOKu "Wystąpił błąd aplikacji. Proszę spróbować ponownie za parę minut." :?

Pozdrawiam

 #46305  autor: djcaro
 19 sty 2006, 12:17
Heheh wlasnie podobno wymieniaja platforme :) zeby nie bylo juz padow i zadne pakiety nie dzialaja heh Plus the best :D zobaczymy czy im sie uda :P i tak juz nie wloze ani na chwile sima z sim+.

 #46325  autor: D@rio
 19 sty 2006, 13:10
Kiepsko to wszystko się odbywa. Problemy sa na każdym kroku. Ja normalnie współczuję inżynierom i technikom ...

 #46776  autor: plusteczek
 20 sty 2006, 20:07
Juz kilka lat tak kradna kase z konta! A na nowej platformie caly czas sa problemy techniczne. Plus to wielkie gówno chodzi o dzialanie sieci, tylko maja dobra promocje

 #46781  autor: D@rio
 20 sty 2006, 20:17
plusteczek pisze:Juz kilka lat tak kradna kase z konta! A na nowej platformie caly czas sa problemy techniczne. Plus to wielkie gówno chodzi o dzialanie sieci, tylko maja dobra promocje
Nie no. Technicznie to oni są chyba najlepsi wsród 3ech operatorów. Wierz mi. Poprostu mają problemy z placformą pre-paid. A właśnie aktualizacja oprogramowania na placformie SICAP miała służyć zniknięciu problemu "gubienia groszy" ...

Na szczęście w abonamencie nie ma takich problemów ;) ...
 #46873  autor: matt
 21 sty 2006, 12:45
Pewnie wszyscy zauważyli, że nowa platforma działa kiepsko w ostatnim czasie. U mnie np. koszty są rozliczane wg "widzimisię" systemy. Raz z pakietu DWiW raz po cenie poza pakietem. Są okresy, że nigdzie nie można się dodzwonić i sprawdzić stan konta i pakietów. A co do groszy to przy starej platformie w mixie też to miałem .Różnice dochodziły do kilku groszy. Wcześniej używałem Simplusa i na starej platformie w pakietach Easygadka było to samo. Pozdrawiam!

 #46878  autor: franko
 21 sty 2006, 13:12
plusteczek pisze:Juz kilka lat tak kradna kase z konta! A na nowej platformie caly czas sa problemy techniczne. Plus to wielkie gówno chodzi o dzialanie sieci, tylko maja dobra promocje
Ech, odezwal sie ten co to najlepiej sie zna na dzialaniu. Czyzbys mial telefony we wszystkich 3 sieciach ze zdolales porownac ich dzialanie w momentach najwiekszego nasilenia: swieta , nowy rok itp, itd, ze wypisujesz tu takie informacje.???

Tak jak tu ktos napisal wyzej. Polkomtel, to najlepiej rozwiniety technicznie operator.
Jak bys czytal wiecej artykulow, to bys juz dawno to zrozumial. Najwyrazniej nie jestes zbytnio pojetny. A problemy dotycza simplusa a nie calej struktury PLUSa.
Pozdrawiam

PLUS GSM - - - - WYRAŹNIE LEPIEJ :)

 #46898  autor: kulboj
 21 sty 2006, 14:05
Problem dotyczy: simplusa,mixplusa,sami swoi.

 #47489  autor: kameT
 22 sty 2006, 18:54
Nie martwcie się, ostatnio zauważyłem, że kiedy PLUS widzi, że z czymś jest problem, stara się jak najszybciej z tym coś zrobić.

3510i --> T630i--> 6230i --> 6230i / 3310 --> 6230i / 6060
--> 6300 / 6230i --> 6300 / W580i --> N82 / 6300 --> N82/ 6303 --> S8500(Wave) / N82 .
"The future starts today, not tomorrow!"