DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

 #1079244  autor: panceusz
 26 sie 2019, 15:39
Cześć.
Witam wszystkich fachowców i proszę o porady.
Mam kilka osób w rodzince /nietechniczne,starsze/, którym chce pomóc zarządzać numerem na odległość. Moje pytanie brzmi:
-czy w Orange mogę utworzyć konto aby nie musiał przychodzić sms weryfikacyjny bo przecież nie będe miał fizycznego dostępu do tego aparatu
i jakie dane będe mi do tego potrzebne (gdzieś wyczytałem że pesel czy coś)
-to samo w Playu - jak to wygląda
 #1079256  autor: darekka
 26 sie 2019, 19:56
Polecam sieć Play i jej submarki-wszystko ogarniesz przez aplikacje mobilną lub Play24, smsy z kodami do aktywacji usług mogą przychodzić na Twój numer w innej sieci. Doładowania zrobisz również zdalnie, terminy ważności kont, pakietów, aktywacje usług i pakietów itp sprawdzisz/ogarniesz w aplikacji lub w Play24 bez dostępu do telefonów z tymi numerami.

Dodajesz numery , które chcesz obsługiwać do Play24/aplikacji mobilnej(jednorazowy kod wysłany na dany numer będzie potrzebny przy jego dopisywaniu). Później już tylko smsy z kodami do aktywacji usług na obsługiwanych numerach będziesz otrzymywał Ty na swój numer w dowolnej sieci.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1079258  autor: lordbyd
 26 sie 2019, 20:07
W Orange/nju zdalne zarządzanie nie wymaga dostępu do telefonu - trzeba tylko wyłączyć opcję autoryzacji dwuetapowej.
Telefon (numer na który zakładamy konto) potrzebny jest tylko do założenia konta.
Należy też podać konto e-mail, które przypisane zostanie do konta (można przypisać kilka kont do jednego e-maila).
 #1079269  autor: panceusz
 26 sie 2019, 21:40
czyli i w Play i w Orange by założyć konto do zarządzania czyimś numerem,
wystarczy mój numer i email do którego przypisze sie czy P24 czy NMO
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /

a co gdybym był pozbawiony telefonu w danym miejscu i chciał zarejestrować takie konto tylko przy pomocy komputera jak wtedy pokonać barierę wysyłanych kodów jednorazowych.
 #1079279  autor: aster
 27 sie 2019, 00:47
Ja zarządzam numerami zarówno w Orange jak i Play i muszę powiedzieć, że Play jest lata świetlne do przodu.

Wszystko jest łatwe i przejrzyste, dodajesz numery kolejnych osób (tam przyjdzie jednorazowy SMS o akceptację tego) i od tego momentu masz dostęp do wszystkich numerów pod jednym loginem i sobie przełączasz między numerami jak chcesz coś sprawdzić czy zmienić.

Tak więc jedno logowanie i wszystko widzisz, wszystko możesz ustawić i zmienić, monitorować, itd. Jeśli włączasz pakiet lub nawet zmieniasz taryfę na którymkolwiek z numerów to SMS z kodem potwierdzającym przychodzi tylko na Twój numer i nie zakłóca spokoju innym. Super sprawa.

Możesz też sprawdzić wszystkie salda, zrobić doładowania, do tego zobaczyć "gdzie kasa poszła" jeśli Ci się saldo nie zgadza... włącznie z wykazem wszystkich rozmów (widać wszystkie numery, czy rozmowa była przychodząca czy wychodząca, o jakiej godzinie, ile trwała, jaki był koszt jeśli nie była darmowa, itd.), SMSów (tak samo), zużytego netu (odwiedzanych stron nie pokazuje, jedynie ile netu poszło i kiedy).

Bajkowa sprawa, do tego aplikacja na telefon (Play24) daje to samo co logowanie na stronie www.

W Orange coś mieli zmieniać, ale zarządzanie kontem online u nich ogólnie jest takie sobie. Choć nie jest to takie średniowiecze jak w Plusie - tam to jest po prostu dramat na maksa... aż się odechciewa mieć u nich kartę SIM. Natomiast jak jest w T-Mobile to nie wiem bo żadnej karty u nich nie mam.
 #1079284  autor: lordbyd
 27 sie 2019, 07:31
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /
Nie trzeba podawać PESELu - tylko numer telefonu oraz e-mail.
a co gdybym był pozbawiony telefonu w danym miejscu i chciał zarejestrować takie konto tylko przy pomocy komputera jak wtedy pokonać barierę wysyłanych kodów jednorazowych.
Aktywacyjny kod jednorazowy użytkownik numeru musi przedyktować Ci przez telefon lub przesłać sms-em :)
 #1079316  autor: darekka
 27 sie 2019, 12:30
W Play wszystko jest najprostsze-dopisujesz wszystkie numery do jednego konta(wymagane jest tylko jednorazowe podanie kodu wysłanego na dodawany do konta numer),smsy aktywacyjne od uruchamianych usług dostajesz na swój numer w dowolnej sieci, wszystko widzisz w aplikacji lub na stronie play24.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1079355  autor: biala1991
 27 sie 2019, 18:51
lordbyd pisze:
27 sie 2019, 07:31
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /
Nie trzeba podawać PESELu - tylko numer telefonu oraz e-mail.
Teoretycznie, w praktyce podczas rejestracji w Nowym Mój Orange Pesel jest wymagany, bo Orange sobie wymyślił, że będzie łączył na jednym koncie wszystkie usługi, bez pytania klienta o zdanie. Są grupowane właśnie po Peselu.
W innych sieciach to użytkownik decyduje czy chce mieć usługi na jednym koncie czy na różnych ale Orange wie lepiej jak uszczęśliwić klienta :) Dlaczego klienci, którzy nie chcą takiego łączenia zostali ubezwłasnowolnieni? Wg Orange przymusowe tworzenie wspólnego konta dla Peselu to wspaniałe rozwiązanie ale to nieprawda, bo jak widać w tym temacie są też tacy, którzy chcą mieć numery na jednym koncie ale wcale nie takie jak wymyślił sobie Orange, bo zarządzają numerami kogoś z rodziny. Dlatego nie powinno być przymusu łączenia wg klucza, który to Orange uznał za jedynie słuszny, decyzja jak łączyć i czy w ogóle łączyć powinna należeć do klienta :)
 #1079373  autor: Remington
 27 sie 2019, 22:44
Co rozumiesz jako "wymagany"? Ode mnie nie wymagali jego podania przy zakładaniu konta, a PESEL użyli do powiązania numerów z kont, ale na podstawie zapisanego podczas rejestracji numeru.

Podobnie zresztą jest w Play i Virginie. Powiązać z kontem można tylko numery zarejestrowane na ten sam PESEL.
 #1079381  autor: biala1991
 28 sie 2019, 02:08
Kilka razy próbowałam zarejestrować nowy numer i nie mogłam, bo zamiast otrzymać smsa weryfikacyjnego i założyć konto jak w normalnej sieci :) za każdym razem otwierało się okno czatu i konsul wołał ode mnie Pesel, żeby w Nowym Mój Orange utworzyć wspólne konto dla wszystkich numerów, które teraz mam w starym Mój Orange. Na początku nawet nie wiedziałam o co chodzi ale zakładanie konta z udziałem człowieka a nie w sposób zautomatyzowany wydało mi się tak absurdalne, że zaczęłam zadawać pytania i tak dowiedziałam się, że do konta, które założą mi na nowym numerze zostaną dołączone wszystkie numery ze starego Mój Orange, czy tego chcę czy nie :D Dlatego niezbędny jest Pesel, wymagany w celu weryfikacji delikwenta :)

Nie wiem czy to aktualne ale pamiętam, że jeszcze niedawno w Mój TMobile dodawałam do konta numery należące do różnych właścicieli
 #1079393  autor: Remington
 28 sie 2019, 09:44
biala1991 pisze:
28 sie 2019, 02:08
Dlatego niezbędny jest Pesel, wymagany w celu weryfikacji delikwenta :)

Toż to jakiś ewenement, lepiej napisz czym im podpadłaś :). Ja założyłem konto, żaden konsultant nie był potrzebny i mam dostęp do wszystkich numerów zarejestrowanych na mnie. Ale przyznaję się bez bicia, że nie pamiętam czy podawałem PESEL czy nie.

Na pewno w a2mobile trzeba było podać PESEL. W Virginie, TM i Play nie trzeba, ale jak pisałem wcześniej nie udaje się dodać numeru zarejestrowanego na inną osobę. Mam jednak dodany niegdyś (przed wprowadzeniem rejestracji) numer innej osoby i jego widzę bez problemu.
 #1079396  autor: asdaf
 28 sie 2019, 10:37
Też dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się że jak zakładamy konto w nowym Orange to wymagają Pesel, a jak w starym lub w apce to Peselu nie wymagają.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2019, 12:29 przez asdaf, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1079399  autor: lordbyd
 28 sie 2019, 11:44
W Starym Orange na pewno nie podwałem Peselu (nigdy go nie podaję przez internet).
Przy migracji do Nowego Orange również Pesel nie był wymagany.
Pesel nie był też wymagany w nju, Play czy Virgin.
 #1079429  autor: biala1991
 28 sie 2019, 20:14
W starym Mój Orange Pesel nie był wymagany, bo można było wiązać konta wg własnego uznania (dlatego tam chce zostać :) ). Niestety w starym systemie już nie da się założyć konta, z automatu przekierowuje do Nowego Mój Orange, gdzie jak widać działa loteria i od jednych żądają Peselu a od innych nie ale jak dla mnie to nie jest problem, nie podoba mi się tylko przymusowe podpinanie starych numerów do nowego konta, o czym klient dowiaduje się po fakcie.
Właściwie to powinnam się cieszyć, że u mnie rejestracja nie poszła automatem tylko poczatowałam z konsultantem, bo dzięki temu dowiedziałam się jaką samowolkę sobie Orange urządza i mogłam przerwać rejestrację. Dla mnie takie przymusowe łączenie jest niedopuszczalne, tym bardziej że nie ma o tym nigdzie jasnej informacji i odbywa się to metodą faktów dokonanych. Klient rejestruje nowy numer i do konta podpinają mu balast, stare numery, których może już wcale nie chce używać.

Co do podpadnięcia to mam swoją teorię, był ze mną problem, bo w starym Mój Orange dla każdego numeru założyłam osobne konto, system migracyjny nie dał rady i musieli wzywać na pomoc konsultanta :) Może jeśli ktoś ma stare numery na jednym koncie to taką migrację załatwia automat?
 #1080405  autor: biala1991
 15 wrz 2019, 14:26
Remington pisze: Na pewno w a2mobile trzeba było podać PESEL. W Virginie, TM i Play nie trzeba, ale jak pisałem wcześniej nie udaje się dodać numeru zarejestrowanego na inną osobę. Mam jednak dodany niegdyś (przed wprowadzeniem rejestracji) numer innej osoby i jego widzę bez problemu.
Jesteś pewny, że w TM nie można łączyć na jednym koncie numerów należących do różnych właścicieli? Dopiero teraz miałam okazję to przetestować i owszem, nie udało mi się podpiąć numeru należącego do A do konta należącego do B ale to samo było kiedy próbowałam podpiąć numer należący do A do konta należącego do A, więc wygląda mi to raczej na problem z tym konkretnym numerem albo jakąś awarię systemu a nie kwestię różnych Peselów.
Przed obowiązkową rejestracją to nie miało znaczenia i wątpię żeby to zmienili, treść zwrotnego komunikatu też nie sugeruje, że chodzi o Pesel