• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 25 z 26
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

 #333103  autor: kowcio
 04 maja 2009, 12:26
darkangel pisze:ale dlaczego tak robią?
Bo taki sobie ułożyli regulamin, a Ty jako użytkownik podpisałeś się pod nim?
darkangel pisze:Ja wiem że w regulaminie pisze tak (teraz już wiem) nie chodzi mi teraz o regulamin, tylko ogólne zasady moralności.
Ale tutaj zasady moralności nic nie mają do tego, liczy się regulamin na którego wyraziłeś zgodę... Tylko regulamin i zasady promocji się liczą...
darkangel pisze:Oile wiem żaden inny polski operatyor nie robi takich praktyk...
A tego już nie wiem...


Poza tym, Ty jako użytkownik Orange POP jak chcesz korzystać z telefonu bez ograniczeń musisz mieć termin na połaczenia wychodzące oraz kasę na koncie... I powiem więcej- Orange wcale nie musi dać tej usługi "gwarancja zwrotu"... To jest ich tylko dobra wola, tak smao jak Play z tymi 90 dni.. To ich indywidualna sprawa...
Czy inni operatorzy tak robią- no właśnie nie wiem nawet, czy Era i Plus mają takie coś jak Orange i Play :roll:

 #333109  autor: masher
 04 maja 2009, 13:02
kowcio- radzisz czytac regulaminy. ok, to pokarz mi regulamin w ktorym jest zapisana mozliwosc przepadania zgromadzonych srodkow ktore wplaciles. pokaz mi choc jeden punkt w regulaminie NOG czy cenniku uslug ktory chocby DOPUSZCZA zabranie srodkow lub okreslajacy jakikolwiek termin slownikowo znaczeniowy rownolegly co 'wygasniecia srodkow' czy 'termin waznosci'. nie ma czegos takiego w zadym z tych regulaminow. nie ma tego ani na karteluszkach dolanczanych do przysylanych starterow, nie ma regulaminu doladowan! nie ma nic, wiec prawnie kazde zagarniecie srodkow jest sprzeczne z czymkolwiek co uznamy za wyznacznik norm.

jesli chcesz konkretnie porozmawiac o tym czy powinna byc opcja zwrotu, jakie terminy waznosci na wychodzace to zapraszam do tego watku

dosc obszernie sie rozpisalem na ten temat podajac swietna analogie, ktora nawet najbardziej opornego dyskutanta przekona o nieslusznosci i blednosci stanowiska i oferty orange. i niestety ale racja stoi zawsze po stronie klienta, bo to klient placi za wykonanie uslug a nie odwrotnie. tego orange i wiele firm w polsce sie jeszcze nie nauczylo stad taki a nie inny stosunek i poszanowanie klienta.

ps. piszesz "Orange wcale nie musi dać tej usługi "gwarancja zwrotu"... To jest ich tylko dobra wola"... jak zagladniesz do wspomianego watku to przeczytasz ktorki wywod na temat tego jak by sie skonczylo to w przypadku zagarniecia kwoty wiekszej niz 250 zl przy przenoszeniu numeru przy niewykonanej usludze- sady by mialy z tym prace :]

zreszta na ten tamat napialem juz do UOKiKu, czekam obecnie na odpowiedz a jesli sie nie doczekam bede dzwonil i sie dowiadywal :] bo dla mnie jest to skandaliczne zachowanie operatora/ow ze nie zwraca zgromadzonych srodkow tylko sobie je kasuje, ot tak... slownikowo jest to rownoznaczne z przywlaszczeniem badz zagarnieciem mienia, a prawnie karalne. tylko ze jak do tej pory taka sytuacja nie zaszla i raczej nikt sie chyba z tym nie spotkal w zyciu a sady raczej sie tym jeszcze nie zajmowaly. ale jako potencjalna jest dosc grozna i symptomatyczna, gdyz pokazuje skale nieprawidlowosci oferty i sytuacje klienta. patrzac tez na mozliwa skale przepadania srodkow jest tez dochodowe :] a totalny brak uregulowania w regulaminach jest potwierdzeniem tego ze mamy do czynienia z nieprawidlowoscia.

 #333112  autor: Klusek
 04 maja 2009, 13:19
ok, to pokarz mi regulamin w ktorym jest zapisana mozliwosc przepadania zgromadzonych srodkow ktore wplaciles. pokaz mi choc jeden punkt w regulaminie NOG czy cenniku uslug ktory chocby DOPUSZCZA zabranie srodkow lub okreslajacy jakikolwiek termin slownikowo znaczeniowy rownolegly co 'wygasniecia srodkow' czy 'termin waznosci'. nie ma czegos takiego w zadym z tych regulaminow...
paragraf 24, punkt 6 Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych. Trzeba czytać WSZYSTKIE regulaminy, które mogą Cię dotyczyć.

Obrazek
Obrazek

 #333114  autor: biotyt
 04 maja 2009, 13:36
masher, zasady działania prepaida nie są określone w regulaminie taryfy Nowe Orange GO. Ogólne zasady określa ogólny REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH. Polecam lekturę paragrafu 24.
Nie pochwalam praktyki Orange jeśli chodzi o zabieranie środków z konta głównego. Mają jednak do tego prawo. Konto POP to nie konto bankowe.
Prepaid polega na tym, że usługi opłaca się z góry czyli po doładowaniu konta POP złotówki zgromadzone na koncie są tylko limitem dostępnych jednostek wyrażonym w złotówkach do wysokości których można korzystać z usług. Nie mają nic wspólnego z realnymi pieniędzmi.
Użytkownik korzystając z prepaida akceptuje regulamin usług automatycznie.

[ Dodano: 2009-05-04, 13:41 ]
Ja bym popatrzył trochę głębiej na problem zerowania konta. Z racji tego, że nie ma blokady konta, a anulowanie środków, już za 10 zł miesięcznie (lub nawet mniej korzystając z Przelew SMS) można korzystać z pakietów zgodnie z ich terminem ważności. Za 6zł kupujemy MultiPOP-a po czym przez 30 dni cieszymy się 30 minutami wymiennymi na 600 SMS-ów do Orange będąc w okresie pasywnym.

biotyt

 #333119  autor: mikage1
 04 maja 2009, 13:51
chcaiłem wrzucić ten sam link, nie będę robił tego po raz trzeci

co do moralności - to jest biznes i tego nie można rozpatrywać w kategoriach moralnych - nikt nikogo nie trzyma, numer można przenieść do innej sieci albo zrezygnować - na pewno nie jest to złodziejstwo, jak niektórzy twierdzą, choć podobać mi się to nie podoba, tak samo jak nie podoba mi się brak rocznej ważności na połączenia wychodzące

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #333120  autor: masher
 04 maja 2009, 14:09
biotyt- ok, jest to zapisane znaczenie okrtesu pasywnego i aktywnego. ale tez mozna z tym dyskutowac. nie ma tam okreslenia terminow. nie ma nigdzie dodatkowego zapisu okreslajacego terminy. to co ktos zapisze na stronie nie jest zadna wiazaca trecia bo dzis moze zameiscic jedna wartosc jutro druga ktora bedzie niekorzystna dla uzytkownikow i w ciagu sekundy mozna 'anulowac' spora sumke na kontach uzytkowniow.

pragne zauwazyc podstawowa rzecz, prawo okresla co przysluguje klientow w przypadku niewykonania uslugi w tym zwrot kosztow. jako ze zaden regulamin nie moze byc niezgodny ani stac wyzej nad prawem... wiele pisac o tym nie trzeba. w przypadku prepaida i nie zdefiniowanych w regulaminie uslugi terminow jakie kolwiek anulowanie srodkow jest zniezgodne z prawem. w przypadku rozwiazania umowy swiadczenia uslug przy przenoszeniu numeru i jednoczesnym aktywnosci konta oraz braku zwrotu srodkow lamia prawo :) paragraf 24 pkt6/7 nijak ma sie do tej sytuacji.

i co czytam wczesniej co wchodzi w odpowiedzialnosc operatora za niewykoanie uslug:

ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA
§ 7
Zasady odpowiedzialności
1. Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez Abonenta lub Użytkownika przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty.
3. Niezależnie od odszkodowania, ustalonego zgodnie z § 7 pkt. 2, Operator zwraca w całości wniesioną opłatę za nie wykonane świadczenie. W przypadku gdyby usługę zrealizowano częściowo, zwrot dotyczy części wniesionej opłaty nie znajdującej pokrycia w spełnionym świadczeniu.

wiec jednak dla kazdego kto przenosil numer a nie uzyskal zwrotu niewkorzystanych srodkow z konta aktywnego za niewykonana usluge zostal pozbawiony ich w moim odczuciu bezprawnie. czy ktos otrzymal zwrot? nie. czy powinien? wg powyzszego... tak. to samo tyczy sie okresow waznosci, przy braku ich konkretnego zapisu np w cenniku wiaze sie z bezprawnym ich , jak to pisze orange, 'anulowaniem' a nie odszkodowaniem za niewykonana usluge.

pytanie nastepne, czy otrzymujac przesylke ze starterem i karta sim, ktos otrzymal regulamin swiadczenia uslugi popr/nog? bo o wydruk z powyzszego linku nawet nie pytam. w przypadku postpaidow otrzymujemy na pismie regulamin w umowie. w przypadku prepaidow nic. zapytalbym czy swiadczeniobiorca powinien znac warunki swiadczonych uslug... ale mysle jest to zbedne. o dopelnienie wymogu prawnego juz nie pytam, bo ktos napisze ze moze sobie sprawdzic w internecie. tylko ze mozliwosc nie jest rownowazna z poinformowaniem. zgodnie wiec z tym, z czym i o czym zostalem poinformowanym przy aktywacji sim karty prepaidowej, czyli momentem rozpoczescia swiadczenia uslug przez orange, nie obowiazuja mnie zadne terminy.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 14:23 przez masher, łącznie zmieniany 1 raz.

 #333123  autor: Claudec
 04 maja 2009, 14:21
Oj, tak narzekacie a nie łatwiej przenieść nr np do Play gdzie są lepsze warunki?

 #333124  autor: Klusek
 04 maja 2009, 14:23
biotyt- ok, jest to zapisane znaczenie okrtesu pasywnego i aktywnego. ale tez mozna z tym dyskutowac. nie ma tam okreslenia terminow. nie ma nigdzie dodatkowego zapisu okreslajacego terminy
kobinujesz jak koń pod góre, ale niestety źle kombinujesz. Na początku regulaminu masz wyjaśnone pojęcia m.in. okresu aktywnego i pasywane i tam jasno stoi, że okres ten jest określony w dniach lub miesiącach (czyli to jest właśnie termin) i jest wskazany na zdracpe lub w inny sposób podany do wiadomości użytkownika.
wiec jednak dla kazdego kto przenosil numer a nie uzyskal zwrotu niewkorzystanych srodkow z konta aktywnego za niewykonana usluge zostal pozbawiony ich w moim odczuciu bezprawnie. czy ktos otrzymal zwrot? nie. czy powinien? wg powyzszego... tak.
i znowu błąd. W takim wypadku zwrot Ci się nie należy, bo Operator wszystkich swoich zobowiązań dotrzymał i wszystkie usługi udostępnił. To, że Ty nie wykorzystałeś wszystkich środków i przechodzisz do innej sieci godząć się na to, że niewykorzystane środki przepadają to już niestety jest tylko i wyłącznie Twój problem a nie Operatora.

Obrazek
Obrazek

 #333127  autor: mikage1
 04 maja 2009, 14:32
żeby nie było, że bronię orange (bo pewne zapisy mi sie nie podobają), ale gdzie masz zapisane, że kasowanie jest tożsame z niewykonaniem usługi? - to Ty nie wykorzystałeś środków wiedząc, że przepadną po przejściu w okres pasywny lub po przeniesieniu do innego operatora... - a jeśli nie wiedziałeś, bo nie czytałeś regulaminu - to już Twój problem - ignorantia iuris nocet

[ Dodano: 2009-05-04, 14:33 ]
to było oczywiście do masher

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #333133  autor: masher
 04 maja 2009, 14:39
grrrrrr, nie doczytalem :] ale i tak nie obejmuje to doladowan z kont pospaidowych ani zasilen z przelewow bo nigdzie chyba nie jest sie informowanym o waznosci tych srodkow a jedynie o kwocie jaka sie zasila konto prepaidowe :] dlatego takie znaczenie ma brak zapisu w np cenniku uslug.

co do zwrotow to sie jednak mylisz. niewykonanie uslugi nawet sam operator opisuje nastepujaco:

"chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez Abonenta lub Użytkownika przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty."

trudno przeniesienie numeru nazwac sila wyzsza lub wina uzytkownika :] skutek tego jest taki- czlowiek ma wazne srodki dluzej niz istnieje tam konto. nastepuje automatyczna niemonosc swiadczenia uslug ktore zostaly oplacone, co za tym idzie wchodzi w zycie paragraf 7. z czyms sie nie zgadzasz?

mikage1- jak juz napisalem, uzytkownicy prepaidow w zadnym momencie nie sa zapoznawani z regulaminem swiadczenia uslug czy oferty. odgrzebalem wszystkie papiery jaie otrzymalem z orange wraz z starterem i nie ma tam nic, kompletnie nic z regulaminow uslugi :] czy zostalem o warunkach uslugi poinformawny przed zawarciem umowy? nie. czy powinienem byc poinformowany? tak. czy mozliwosc dowiedzenia sie a bycie poinformowanym jest rownowazne? nie.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 14:45 przez masher, łącznie zmieniany 1 raz.

 #333135  autor: mikage1
 04 maja 2009, 14:44
regulamin doładowań z postpaida - pkt 13 - ważność środków

regulamin przelewu sms pkt 14 - ważnośc konta

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #333140  autor: masher
 04 maja 2009, 14:55
ok, mylislem sie, jest zapis w regulaminach uslug. cofam wiec to co napisalem, maja opisane terminy waznosci kont. mimo to regulamin nie moze stac wyzej nad prawem i nie moze byc z nim niezgodny. niewykonanie uslugi, rezygnacja z uslugi wiaze sie z pokryciem/ zrwotem kosztow poniesionych. jako klient dziwnie sie patrze na ich terminy i z mojego punktu widzenia sa zle wyliczone oraz krzywdzace. w przypadku jednego numeru na 3 w orange robie skarbonke bez dna.
wciaz jednak pozostaje kwestia przenoszenia numeru i zwrotu srodkow na koncie aktywnym

 #333150  autor: Klusek
 04 maja 2009, 15:36
A dlaczego operator ma zwracać Ci jakieś pieniądze? Zwróci jeżeli będzie miał taką wolę i chęć.
Jak tak czytam to dochodzę do wniosku, że trochę źle pojmujesz pojęcie niewykonania usługi. To, że Ty na własne życzenie i z własnej woli rezygnujesz z korzystania z usług operatora nie jest równoznaczne z niewykonaniem usługi, bo operator wszystkich swoich zobowiązań dotrzymał i cały czas umożliwiał Ci korzystanie ze wszystkich dostępnych dla Ciebie usług.

Obrazek
Obrazek

 #333153  autor: kowcio
 04 maja 2009, 15:45
Klusek, dokładnie. Przecież jak dzwonisz pod *500 to automat informuje Ciebie ile masz środków do wykorzystania, przez ile czasu, oraz ile możesz odbierać połaczenia. A to jest tylko i wyłącznie Twój obwiązek pilnować tych terminów... Jak doładujesz po terminie to wg mnie nic nie powinieneś dostać i tyle. Operator nic nie musi w tej kwestii. Jeśli Ci zalezy na środkach, to chyba logiczne jest to, że pilnujesz terminów...

Ja kończę tę dyskusję, bo ona do niczego nie prowadzi. Kilka osób razem ze mną ma swoje racje, a inni mają swoje i nic na to nie poradzę. Myślę, ze temat jest wystarczająco wyczerpany.

 #333168  autor: Nitram
 04 maja 2009, 16:44
I zawsze 3 dni przed końcem ważności konta przychodzi sms.

[center] Goście na poziomie zawsze chodzą w pionie:P
http://www.symbianOS.pl
wszystko o symbianie[/center]

 #333292  autor: rafcyk
 05 maja 2009, 09:29
Niestety, ale w Orange to zabieranie środków z konta to nic innego jak sposób na zablokowanie rozmów wychodzących. Taka już mają platformę i taki jej urok. Ale są też plusy tej sytuacji, nawet po wykorzystaniu środków można korzystać z pakietów dodatkowych na których ważność jeszcze nie wygasła. W simplusie (na starych platformach) kasa zostawała na koncie, ale jak zablokowali wychodzące to już nic nie dało się zrobić.

Siemens C25 -> Nokia 3310 -> Nokia 6210 -> SE T630 -> Motorola V3 -> SE K750i -> Nokia 6131 -> Nokia 6300 -> Nokia E51 -> HTC Diamond -> Nokia E66 -> Samsung Galaxy I5800 -> HTC Wildfire -> Blackberry 9300 -> Nokia E6 -> Samsung Galaxy S2

 #333328  autor: Nitram
 05 maja 2009, 14:17
rafcyk, a w Orange Miusic po zablokowaniu połączeń wych. da się korzystać z "Jeden jedyny" (darmowego numeru).
Wiem, że w regulaminie usługi jest napisane, że poł. wych. musza być aktywne, ale może jest tak samo jak z innymi pakietami w Orange.
Czy to ta sama platforma? Orientujesz się? Z góry dzięki.
Sory za offtopic

[center] Goście na poziomie zawsze chodzą w pionie:P
http://www.symbianOS.pl
wszystko o symbianie[/center]

 #333407  autor: mungo
 05 maja 2009, 21:21
Miałbym takie pytanie odnośnie prepaidów Orange. Nie zakładam nowego tematu żeby nie robić bałaganu. Mam nadzieje że i tu spece od Orange zaglądają.

Chodzi mi o to czy przy migracji między taryfami prepaid nie traci się ustawień w Masz za staż - konkretnie informacji o poprzednim doładowaniu.

Chodzi mi o to że mam aktywne Masz za staż, doładowałem telefon kilka dni temu i teraz chcę zrobić operację zmian taryf: NOGO->OPOP->NOGO. Jak za kilka dni z powrotem będę w NOGO to chce doładować konto i pytanie czy wtedy dostanę bonus z Masz za staż czy go nie będzie.

W regulaminie migracji jest info że usługi które są w obu taryfach nie są deaktywowane podczas migracji. Regulamin MZS nie ma info co w przypadku zmiany taryfy. Czy coś pominąłem? Jak będzie w praktyce?

 #333413  autor: cesarz
 05 maja 2009, 22:03
Mas za staż chyba nie ma tylko w orange musik :( Przechodząc z OPOP do NOG traci się pakiety sms i 3i Ty.Bonusy zostają.

CNN

 #333429  autor: In.ka
 05 maja 2009, 23:23
mungo pisze:Miałbym takie pytanie odnośnie prepaidów Orange. Nie zakładam nowego tematu żeby nie robić bałaganu. Mam nadzieje że i tu spece od Orange zaglądają.

Chodzi mi o to czy przy migracji między taryfami prepaid nie traci się ustawień w Masz za staż - konkretnie informacji o poprzednim doładowaniu.

Chodzi mi o to że mam aktywne Masz za staż, doładowałem telefon kilka dni temu i teraz chcę zrobić operację zmian taryf: NOGO->OPOP->NOGO. Jak za kilka dni z powrotem będę w NOGO to chce doładować konto i pytanie czy wtedy dostanę bonus z Masz za staż czy go nie będzie.

W regulaminie migracji jest info że usługi które są w obu taryfach nie są deaktywowane podczas migracji. Regulamin MZS nie ma info co w przypadku zmiany taryfy. Czy coś pominąłem? Jak będzie w praktyce?
Nic nie pominąłeś: nie ma zastrzeżania o dezaktywacji usługii/anulowaniu okresu miedzy doładowaniami jesli nastąpi w nim migracja/ tzn, ze bez wzgl. na migracje masz możliwośc korzystania z usługii bez wzgl na zmainy planów taryfowych.
Dla porównania rzuc okiem na jakilolwiek regulamin uslugi przypisanej do konkretnego planu /choćby Minuty non stop->pkt 8/.

To co najistotniejsze znajduje sie tu:
[color=blue]Regulamin Prom. Masz za staż[/color] pisze:6. Po zarejestrowaniu w Promocji Uczestnik uzyskuje mozliwosc otrzymywania promocyjnych doładowan
konta w wysokosci okreslonej w punkcie 1 Regulaminu Promocji z tym, ze doładowanie konta musi zostac dokonane w okresie nie dłuzszym niz 25 dni od poprzedniego doładowania tego konta (dokonanego w trakcie Promocji „nominałem premiowanym” okreslonym w pkt. 10 RegulaminuPromocji) zwanym dalej „okresem premiowanym”.
cesarz pisze:Mas za staż chyba nie ma tylko w orange musik
jest
  • Strona 25 z 26
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26