Czy to jest, tak jak wspomniano w poście że jak są aktywne dwie karty SIM (głosowe), to jakość połączeń jest gorsza?
- Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum:
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
MaxDeMe: może tak być. Założeniem karty-klona jest to, że klon współdzieli te same usługi podstawowe (rozmowy/sms/mms/net), co karta główna, tym bardziej, że z obu kart możesz wykonać w tym samym czasie 2 połaczenia głosowe, w porównaniu z opcjami przychodzącymi (tylko jedno), a to już zajmuje miejsce na nadajniku sieci komórkowej. Wszystko jest zależne, czy klon obsługuje VoLTE i nie przełącza się na 2G/3G przy braku połączeń w LTE.


@KC-KARLOS, dzięki za odpowiedź.
"Czy to jest, tak jak wspomniano w poście że jak są aktywne dwie karty SIM (głosowe), to jakość połączeń jest gorsza?"
Tak jest zawsze, niezależnie od sposobu komunikacji i technologii sieci.
We Flexie karty klony SIM mają fizycznie różne numery MSISDN. Potem te numery trafiają na wirtualną centralkę i dopiero z tej centralki w sygnalizacji idzie do innego operatora twój "prawdziwy" numer MSISDN.
W takim układzie, przy połączeniach wychodzących nie ma problemów z negocjacją kodeków, bo to Twój telefon zaczyna negocjację i centralka wyśle żądania dalej bez modyfikacji oraz przekaże odpowiedzi zwrotne do konkretnego (Twojego) telefonu.
Gorzej z połączeniami przychodzącymi. Centralka otrzymuje żądanie negocjacji kodeka, ale przecież nie wie do którego telefonu (karty klona) to żądanie przesłać, bo nie wie, który telefon odbierze połączenie. Skoro nie może wysłać zadania do telefonu, to sama musi ten telefon zastąpić i uzgodnić kodeki. Tu znowu problem, bo nie może uzgodnić najlepszych kodeków, bo te nie są obsługiwane przez wiele urządzeń. Ustala więc zapobiegawczo stare kodeki, góra AMR-WB (obsługiwane realnie przez wszystko). Po odebraniu połączenia do ciebie leci już ten kodek wynegocjowany przez "proxy".
Orange nie potrafi (albo nie chce) tego problemu od dawna rozwiązać. Jedyne co przez lata zrobił, to ustawił domyślne kodeki z AMR-NB na AMR-WB, ale o EVS ani słychu.
Co ciekawe, podobno TM ten problem ogarnął, choć nie wiem jak tam na niższych warstwach wygląda klonowanie numerów.
Tak jest zawsze, niezależnie od sposobu komunikacji i technologii sieci.
We Flexie karty klony SIM mają fizycznie różne numery MSISDN. Potem te numery trafiają na wirtualną centralkę i dopiero z tej centralki w sygnalizacji idzie do innego operatora twój "prawdziwy" numer MSISDN.
W takim układzie, przy połączeniach wychodzących nie ma problemów z negocjacją kodeków, bo to Twój telefon zaczyna negocjację i centralka wyśle żądania dalej bez modyfikacji oraz przekaże odpowiedzi zwrotne do konkretnego (Twojego) telefonu.
Gorzej z połączeniami przychodzącymi. Centralka otrzymuje żądanie negocjacji kodeka, ale przecież nie wie do którego telefonu (karty klona) to żądanie przesłać, bo nie wie, który telefon odbierze połączenie. Skoro nie może wysłać zadania do telefonu, to sama musi ten telefon zastąpić i uzgodnić kodeki. Tu znowu problem, bo nie może uzgodnić najlepszych kodeków, bo te nie są obsługiwane przez wiele urządzeń. Ustala więc zapobiegawczo stare kodeki, góra AMR-WB (obsługiwane realnie przez wszystko). Po odebraniu połączenia do ciebie leci już ten kodek wynegocjowany przez "proxy".
Orange nie potrafi (albo nie chce) tego problemu od dawna rozwiązać. Jedyne co przez lata zrobił, to ustawił domyślne kodeki z AMR-NB na AMR-WB, ale o EVS ani słychu.
Co ciekawe, podobno TM ten problem ogarnął, choć nie wiem jak tam na niższych warstwach wygląda klonowanie numerów.
@IC_Current, dzięki za techniczne wyjaśnienie zagadnienia.
Od dziś, po aktualizacji aplikacji do wersji 64.7.0 - dla Androida pojawia się Google Pay, a dla iOSa: Apple Pay. To nowe, wygodne formy płatności za zasilenie Salda Flex - bez problemu i bez PINu karty płatniczej. W końcu mamy alternatywę dla Blika.


Ktoś sprawdzał, jak zachowa się numer dodatkowy w następującej sytuacji:
- numer główny zostaje przeniesiony do innej sieci
- pozostaje numer dodatkowy za 15zł
To wszystko działa
---------------------------------------------------
Teraz zmiana:
- na numerze dodatkowym aktywuję pakiet za 35zł na krótki okres czasu
- po miesiącu chcę wrócić do pakietu za 15zł,
Czy system pozwoli wrócić do pakietu za 15zł, jeśli nie będzie aktywnego numeru głównego ani żadnego innego numeru z wyższym pakietem niż 15zł?
- numer główny zostaje przeniesiony do innej sieci
- pozostaje numer dodatkowy za 15zł
To wszystko działa
---------------------------------------------------
Teraz zmiana:
- na numerze dodatkowym aktywuję pakiet za 35zł na krótki okres czasu
- po miesiącu chcę wrócić do pakietu za 15zł,
Czy system pozwoli wrócić do pakietu za 15zł, jeśli nie będzie aktywnego numeru głównego ani żadnego innego numeru z wyższym pakietem niż 15zł?
IC_Current: pozwoli, gdyż numer jest przypisany do sekcji numerów dodatkowych, nie jest numerem głównym. Ustawienia płatności za plan są globalne - obejmują całe konto apki w ramach adresu email.


@KC-Karlos
Dzięki. Za jakiś czas numer główny wędruje do innego operatora, więc będę testował.
Dzięki. Za jakiś czas numer główny wędruje do innego operatora, więc będę testował.
Będę przenosił numer do Orange flex .Chce skorzystać z 3 miesięcy po 1zl . Jakie są zasady?,przenoszę numer i muszę kartę podpiąć czy mogę płacić blikiem? Jak będzie się kończył 3 miesiąc to kiedy muszę przenieść numer żeby mi nie naliczyli za 4 miesiąc i czy jest jakiś okres wypowiedzenia?
arek810316: https://flex.orange.pl/promocje/pierwszy-raz-flex oraz https://flex.orange.pl/pomoc
Tam masz pełne informacje.
W skrócie, abyś miał 3x po 1 zł, musisz przed zapłatą za pierwszy miesiąc we wskazanym miejscu wpisać kod rabatowy SIEMAFLEX
Płatności: do wyboru - zasilasz saldo Flex Blikiem lub Apple Pay / Google Pay albo podpinasz kartę płatniczą. Oferta nie ma okresu wypowiedzenia, bo to jest oferta przedpłacona na kartę. Nie zapewnisz na koncie/karcie płatniczej kasy na kolejny miesiąc korzystania, to oferta zostanie zawieszona do pół roku. Więcej informacji powyżej w tych linkach.
Tam masz pełne informacje.
W skrócie, abyś miał 3x po 1 zł, musisz przed zapłatą za pierwszy miesiąc we wskazanym miejscu wpisać kod rabatowy SIEMAFLEX
Płatności: do wyboru - zasilasz saldo Flex Blikiem lub Apple Pay / Google Pay albo podpinasz kartę płatniczą. Oferta nie ma okresu wypowiedzenia, bo to jest oferta przedpłacona na kartę. Nie zapewnisz na koncie/karcie płatniczej kasy na kolejny miesiąc korzystania, to oferta zostanie zawieszona do pół roku. Więcej informacji powyżej w tych linkach.


KC-KARLOS;
1) pobieram aplikację ,zakładam konto ,wybieram plan
2) przenoszę numer
3) wybieram e-sim
4) potwierdzam w aplikacji,że to ja
5) wybieram metodę płatności
6) wpisuję kod SIEMAFLEX i aktywuje plan
Tak jest na stronie Orange flex i taka kolejność musi być?
1) pobieram aplikację ,zakładam konto ,wybieram plan
2) przenoszę numer
3) wybieram e-sim
4) potwierdzam w aplikacji,że to ja
5) wybieram metodę płatności
6) wpisuję kod SIEMAFLEX i aktywuje plan
Tak jest na stronie Orange flex i taka kolejność musi być?
arek810316: zgadza się.


KC-KARLOS; przy punkcie 5 jak wybiorę metodę płatności blikiem to od razu robię przelew na konto moje w flexie? Czy przy punkcie 6 robię przelew? Mogę odrazu zapewnić środki 3zl na 3 miesiące ?
arek810316: no to chyba jest oczywiste, że zanim włączysz plan i użyjesz kodu rabatowego, musisz ustalić formę płatności, czyli dodać kartę płatnicą lub zasilić saldo Flex, inaczej promocja przepadnie i planu nie odpalisz.


KC-KARLOS; kartę mam w plusie i konto ważne do 04.04 . Będę przy przenosinach wybierał kartę esim. Czy 2 dni przed tym 04.04 mogę przenieść numer czy muszę wcześniej?
arek810316: na odległość poza lokalem operatora w tak krótkim czasie nie przeniesiesz numeru. Termin sobie ustalisz w aplikacji Flex. Wniosek o przeniesienie polecam złożyć teraz, abyś sobie zapewnił ciągłość działania numeru.


KC-KARLOS ; punkt 4) czyli weryfikacja powiodła się i teraz przekierowuje mnie do potwierdzenia planu i muszę wcisnąć OK Biorę to? A kod kiedy mam wpisać SIEMAFLEX ?
arek810316: kod wpisujesz w polu Kody promocyjne przed płatnością za plan - to ważne, bo inaczej promocja bezpowrotnie przepadnie i z niej już nigdy nie skorzystasz.


KC-KARLOS; czyli teraz idę dalej i potwierdzam ,że biorę ten plan ? Bo na razie w moim profilu kody promocyjne mam na blado szaro i nie mogę w to wejść