Nie komunikują się ze sobą, bo czasem jest to po prostu niemożliwe. Nie pomyślałeś o tym?
Może ktoś dostał ten numer od innej osoby i dzwoni po raz pierwszy po dłuższym czasie. A może ktoś podał go w ogłoszeniu. Jak właściciel numeru miałby się z tymi osobami skontaktować? Telepatycznie?
Inna sytuacja: rejestrowałeś się w iluśnastu sklepach w internecie, podając ten numer - będzie ci się chciało zmienić go od razu po zmianie numeru? Pewnie nawet o części z nich nie pamiętasz...
Po prostu trzeba zawsze liczyć się z tym, że twój nowy numer może być w jakiejś bazie. Jak ktoś dzwoni z firmy, to wystarczy dokładnie zapytać z jakiej, a później najlepiej wysłać e-maila (dane są na stronie) - najlepiej do kilku działów z informacją, żeby usunęli twój nr z bazy.
Gorzej, jak dostajesz syf SMS z numerów premium (zwłaszcza tzw. prenumeraty - SMS-y płatne w momencie odebrania). W takiej sytuacji należy skontaktować się e-mailowo (szkoda kasy na SMS-y typu STOP) z operatorem SMS Premium (przykładowa lista np.
tutaj) i stanowczo napisać, że żądasz usunięcia swojego numeru z ich bazy i przesyłania na niego jakichkolwiek wiadomości.