DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #58078  autor: jniedz
 03 mar 2006, 23:23
Widzę, że temat jest kontynuowany to dopiszę jeszcze parę spostrzeżeń z ostatnich dni (dotyczy oczywiście SS):
-wykonałem kilka połączeń i wszystkie rozmowy były rozliczane prawidłowo;
-fakt, kontakt z DOK jest utrudniony ale jak się już dodzwoniłem operatorzy byli bardzo sympatyczni i załatwili wszystko od ręki np miałem problemy z usługą "Kto dzwonił" (najprawdopodobniej nie były aktywne przekierowania na centrali); problem zgłosiłem około godz. 20:00 i już około 20:45 usługa działała prawidłowo!

Tak jak pisał "oprych" usługę Dostępny Limit (dotyczy SS, simplus) można aktywować na każdym telefonie (prawie) ponieważ nie jest to usługa związana z telefonem lecz z platformą do której numer zostanie przyporządkowany; niektóre z telefonów (patrz wykaz na stronie SS) nie pracują prawidłowo na "starej platformie" ponieważ nie mają zaimplementowanej funkcjonalności związane z kosztami połączeń dlatego aby można było normalnie prowadzić rozmowy należy przełączyć się na "nową platformę" na której występuje rozliczanie w czasie rzeczywistym.
Z uwagi na fakt, że nowa platforma w ostatnim czasie nie pracowała zbyt stabilnie to proponuję wszystkim którzy mogą aby pozostali na starej dopóki wszystko się nie unormuje.
Póki co u mnie wszystko działa prawidłowo i oprócz tego, że czasami krótkie kody nie działają (chwilowe utrudnienia) nie zauważyłem innych niedogodności.

 #58090  autor: D@rio
 04 mar 2006, 00:04
usługę Dostępny Limit (dotyczy SS, simplus) można aktywować na każdym telefonie (prawie) ponieważ nie jest to usługa związana z telefonem lecz z platformą do której numer zostanie przyporządkowany
Zarówno z tym i z tym. Bo telefon musi umieć po "USSD". Natomiast jak mam rozumiec "platforma do ktorej zostanie przyporzadkowany"? Wytlumacz mi to. O jakie "porzadkowanie" Ci chodzi? Bo z tego co ja wiem to standardowo każdy numer jest na starej platformie AoC a opcjonalnie uzytkownik moze go przeniesc na nowa platforme (camel'a) ;). A pytam dlatego nie wiem o jakie przyporzadkowanie Ci chodzi....przeciez kazdy numer pre-paid w Polkomtel'u mozna przeniesc na CAMELa.

 #58098  autor: oprych
 04 mar 2006, 00:59
i tu Ci powiem D@rio że nie do końca każdy.Mianowicie moja kuzynka ma stary numer wimplusa, jeden z tych pierwszych czipów, kiedy jeszcze nie było plus mega. I o przejściu na nową platformę okazało się żę na wyświetlaczu zamroził się stan konta 25zł. a platforma nowa działała swoją drogą, tj. na wyświetlaczu cały czas był nie aktualny stan konta. Sam tez spróbowałem na bardzo starym czipie i pokazał siękomunikat o błedzie. W BOK doradzili tylko wymiane czipa w autoryzowanym salonie

 #58100  autor: D@rio
 04 mar 2006, 01:42
oprych pisze:i tu Ci powiem D@rio że nie do końca każdy.Mianowicie moja kuzynka ma stary numer wimplusa, jeden z tych pierwszych czipów, kiedy jeszcze nie było plus mega. I o przejściu na nową platformę okazało się żę na wyświetlaczu zamroził się stan konta 25zł. a platforma nowa działała swoją drogą, tj. na wyświetlaczu cały czas był nie aktualny stan konta. Sam tez spróbowałem na bardzo starym czipie i pokazał siękomunikat o błedzie. W BOK doradzili tylko wymiane czipa w autoryzowanym salonie
O proszę. Nie złe klocki. Widać jakiś przedpotopowy chip. Wiesz, ja tylko miałem doświadczenia na Mega2 i Mega3 a wieć tu przeszlo to bez problemu. Ale cóż, zabytki też się jeszcze zdarzają. Pozatym karty bez aplikacji Mega Polkomtel S.A. wymienia bezpłatnie na nowe karty z aplikacją SimToolkit Mega3. Wystarczy się wybrać do salonu :) ...

Swoją drogą zastanawiam się czy to ześwirowała karta czy telefon? a może to i to? :) a takie same klocki były na innym terminalu?

 #58146  autor: oprych
 04 mar 2006, 12:09
Ześwirowała karta. Wcześniej na platformie AoC nie było problemu. Telefonem była nokia 3210, karta tak samo źle działała na każdym telu. To była jedna z pierwszych kart kiedy simplus miał jescze tego jakby człowieczka w logo z białej kreski an zielonym tle a na chipa wchodziło 100 numerów. Nie przeszkadzało to w użytkowaniu, ale głupio wyglądało:)

 #58170  autor: jniedz
 04 mar 2006, 13:47
D@rio pisze:Zarówno z tym i z tym. Bo telefon musi umieć po "USSD". Natomiast jak mam rozumiec "platforma do ktorej zostanie przyporzadkowany"? Wytlumacz mi to. O jakie "porzadkowanie" Ci chodzi?
D@rio z tego co wiem sprzedawane startery (SS, sim+) mogą pracować na starej platformie (AoC) lub nowej; zależy na jaki starter trafisz. Jeżeli jesteś na nowej (rozliczanie w czasie rzeczywistym) nie masz możliwości powrotu na starą; możliwe jest wyłącznie przejście w jedną stronę tzn ze starej na nową kodem *101*11*99#. Na nowej pracują prawidłowo te telefony które obsługują USSD (prawie wszystkie telefony) na starej telefony muszą obsługiwać USSD i mieć dodatkowo AoC (limit kosztów połączeń) i tu jest problem ponieważ niektóre nowe telefony nie mają tej funkcjonalności (np nokia 6030) i nie działają prawidłowo na starej platformie (rozmowy wychodzące i przychodzące są rozłączane po kilku sek).
Jeżeli chodzi o sprawę o której pisał oprych to problem mógł być inny (zamrożony stan konta na wyświetlaczu) po przejściu na nową platformę.
Miałem taki przypadek w sim+ w noki 3510i z tym że z kartą mega2 lub mega3; menu->spis połączeń->koszty połączeń->ustawienia kosztów połączeń->limit kosztów połączeń (w pozostałych nokiach podobnie) musi być ustawiony na NIE aby stan konta nie wyświetlał się na wyświetlaczu; ja miałem ustawione na TAK i próbując zmienić na NIE telefon żądał podania PUK, którego jak wiadomo, sim+ nie obsługuje; tak więc wlożyłem kartę abonamentową z PLUS zmieniłem limit kosztów połączeń na NIE (w abonamencie PUK jest dostępny) lecz po włożeniu ponownie karty sim+ limit kosztów połaczeń samoczynnie zmienił się na TAK i na wyświetlaczu pojawiała się jakaś nieaktualna kwota. Mogło sie tak stać, że przejączając sie na nową platformę miałem "zapchaną" skrzynkę odbiorczą SMS i nie odebrałem ustawień, które sieć przesyła w momencie przejścia na nową platformę. Niestety niezbędna w tym przypadku była interwencja działu technicznego PLUS; który po przesłaniu odpowiednich ustawień do telefonu spowodował, że limit kosztów połączeń zmienił się na NIE i znikła informacja o stanie konta na wyświetlaczu.
:smt006

 #58191  autor: D@rio
 04 mar 2006, 14:26
Nie zgodzę się tylko z dwoma kwestiami:
z tego co wiem sprzedawane startery (SS, sim+) mogą pracować na starej platformie (AoC) lub nowej; zależy na jaki starter trafisz.
Skąd masz takie informacje? Bo moim zdaniem każdy starter jest początkowo aktywowany na AoC gdzie ręcznie go można sobie później przenieść na obsługę camel'a.
telefon żądał podania PUK, którego jak wiadomo, sim+ nie obsługuje
Hmmm.... też ciekawe. Jak dobrze wiem a nawet jestem pewien bo mam pare starterów Simplus'a w szufladzie to mam do karty podany kod PIN jak i kod PUK zarówno. Niedostępny jest tylko w pre - paid Polkomtel'a kod PIN2 i PUK2 gołym okiem. Pozatym, napisałeś że telefon zaczał wołać kod PUK. A ja bym się zastanawiał czy to byl aby napewno pod PUK? Bo ja sadzę iż zaczął wołać kod PIN2 :) ...

 #58321  autor: jniedz
 04 mar 2006, 20:46
D@rio pisze:Nie zgodzę się tylko z dwoma kwestiami: Skąd masz takie informacje? Bo moim zdaniem każdy starter jest początkowo aktywowany na AoC gdzie ręcznie go można sobie później przenieść na obsługę camel'a.
Takiej informacji udzielił mi telefonicznie operator DOK; jak jest w rzeczywistości trudno powiedzieć gdyż często to co mówią konsultanci mija się z prawdą.
D@rio pisze:Hmmm.... też ciekawe. Jak dobrze wiem a nawet jestem pewien bo mam pare starterów Simplus'a w szufladzie to mam do karty podany kod PIN jak i kod PUK zarówno. Niedostępny jest tylko w pre - paid Polkomtel'a kod PIN2 i PUK2 gołym okiem. Pozatym, napisałeś że telefon zaczał wołać kod PUK. A ja bym się zastanawiał czy to byl aby napewno pod PUK? Bo ja sadzę iż zaczął wołać kod PIN2 :) ...
Oczywiście mój błąd; kod PUK służy wyłącznie do odblokowania kodu PIN po trzykrótnej nieudanej próbie.
Natomiast kod PIN2 służy do dodatkowych opcji np kosztów połączeń i to właśnie ten kod jak napisałeś trzeba podać aby modyfikować ustawienia limitu kosztów połączeń w aparacie.
Dziękuję za sprostowanie :smt006

 #58325  autor: oprych
 04 mar 2006, 20:56
Ja podejrzewam, że te startery z camelem to te, które są w zestawach simplus z telefonami takimi jak 6020 czy 6030

 #58330  autor: D@rio
 04 mar 2006, 21:04
oprych pisze:Ja podejrzewam, że te startery z camelem to te, które są w zestawach simplus z telefonami takimi jak 6020 czy 6030
Sądzę że jednak nie. Pozatym, znam przypadki iż pracownik salonu poprostu przynosi pudełko z telefonem + zestaw SIMPLUS i sprzedaje taki o to zestaw składający się z 2 części. A więc to już by bylo za bardzo skomplikowane. Często się tak zdarza, bo poprostu nie ma "gotowych" zestawów jednoczęściowych ;) Pozatym, i tak ważne aby cena była ta sama i to praktycznie tyle :D ;)
Moim zdaniem konsultant DOK udzielił Ci błędnych informacji. Trzeba było go zapytać o argumentację i gdzie jest to napisane na starterze na której platformie on funkcjonuje :-)

 #58358  autor: jniedz
 04 mar 2006, 22:29
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sieci Sami Swoi, a mianowicie kupując nowy zestaw startowy z kartą sim po włożeniu do aparatu i włączeniu nie jest wymagane podanie kodu PIN (OK założenia były takie, że jest to zestaw gotowy do użycia) lecz w materiałach informacyjnych podany jest kod PUK; jak więc w aparacie można uaktywnić kod PIN???

 #58361  autor: Irek
 04 mar 2006, 22:31
Zazwyczaj kod PIN to cztery ostatnie cyfry kodu PUK. Wystarczy włączyć tą opcje w telefonie i można zmieniać PIN do woli!

"And one more thing..."

 #58372  autor: oprych
 04 mar 2006, 22:54
a nie łatwiej tak?
**05*(8-cyfrowy PUK)*(4-cyfrowy nowy PIN)*(ponownie 4-cyfrowy nowy PIN)#

 #58563  autor: jniedz
 05 mar 2006, 14:44
IreQ ostatnie cztery cyfry kodu PUK nie zadziałały; dopiero p trzykrotnej nieudanej próbie zmiany PIN telefon poprosił o PUK po czym o Nowy Kod PIN i potwierdzenie; dopiero wówczas PIN na karcie uaktywnił się.
Podejrzewam że nowe startery SS nie mają uaktywnionego kodu PIN; należy go dopiero manualnie uruchomić.
Metoda, która podał "oprych" również działa; jest ona szczególnie pomocna w sytuacji gdy menu telefonu nie daje możliwości zmiany PIN-super kod; warto zapamiętać. :smt006

 #58586  autor: jahu
 05 mar 2006, 15:31
jniedz - dobrze podejrzewasz - to odpowiedz BOK wlasnie w sprawie pina:
Uprzejmie wyjaśniamy, iż zestawy startowe Sam Swoi zawierają jedynie kod PUK, ponieważ na karcie nie jest aktywny kod PIN. W trakcie użytkowania może do Pan ustalić samodzielnie. Należy wtedy włączyć w telefonie opcję żądania kodu PIN, a następnie go zablokować wpisując trzykrotnie błędny kod. Odblokować PIN można kodem PUK, który został udostępniony w zestawie startowym.