• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #901260  autor: Dorotea
 22 gru 2016, 19:03
Temat przerabiany już w Play od ładnych paru miesięcy, hit-tasiemiec bez końca: https://forumplay.pl/showthread.php/383 ... post354358

Ale to praktykowane w salonach, poczta dotąd była miejscem, gdzie ustawę wykonywano prawidłowo, rejestrowałam tam kartę RBM ze stajni Play i żądano jedynie imienia, nazwiska i PESEL.

Zachciało mi się Plusa i ciekawostka, na poczcie oprócz powyższych obowiązkowych danych system wymusza również serię i nr dowodu osobistego, inaczej rejestracja nie przejdzie. Zrezygnowałam, ale później przechodziłam koło innej poczty i próba rejestracji kończy się tak samo tzn. żąda więcej danych niż potrzeba. Pani poinformowała mnie, że to nowość, bo ostatnio aktualizowali im system, wtedy się to pojawiło i podobno dotyczy tylko Plusa.

Ktoś spotkał się z takim procederem na poczcie?
 #901270  autor: -Gosc-
 22 gru 2016, 19:21
Dorotea pisze:Temat przerabiany już w Play od ładnych paru miesięcy, hit-tasiemiec bez końca: https://forumplay.pl/showthread.php/383 ... post354358

Ale to praktykowane w salonach, poczta dotąd była miejscem, gdzie ustawę wykonywano prawidłowo, rejestrowałam tam kartę RBM ze stajni Play i żądano jedynie imienia, nazwiska i PESEL.

Zachciało mi się Plusa i ciekawostka, na poczcie oprócz powyższych obowiązkowych danych system wymusza również serię i nr dowodu osobistego, inaczej rejestracja nie przejdzie. Zrezygnowałam, ale później przechodziłam koło innej poczty i próba rejestracji kończy się tak samo tzn. żąda więcej danych niż potrzeba. Pani poinformowała mnie, że to nowość, bo ostatnio aktualizowali im system, wtedy się to pojawiło i podobno dotyczy tylko Plusa.

Ktoś spotkał się z takim procederem na poczcie?
Nie chodzę na pocztę ale całkiem możliwe że wyłudzanie danych postępuje. Wynika z tego że najlepiej rejestrować przez stronę swojego banku jeżeli udostępnia taką opcję, wtedy nie trzeba się użerać z wyłudzaczami danych i wciskaniem zgód marketingowych na spam.
 #901289  autor: xander21
 22 gru 2016, 20:14
Plus jako jedyny wymaga adresu, kiedy chcesz od nich odejść do innej sieci. Jeśli tego nie zrobisz, to masz niezgodność danych i nie przeniesiesz numeru. Reszta operatorów umoźliwia bez adresu przenosiny. Tylko Plus jakiś inny.
 #901431  autor: 3G
 23 gru 2016, 23:17
W orange przy rejestracji niemiła Pani koniecznie usiłowała mi wcisnąć jakiś abonamnet. Zaczęło się od pytań jak czesto doładowuję, jakimi kwotami i czy w ogóle mi się to opłaci. Gdy byłem stanowczy i okazało się, że nic mi nie sprzeda, cały proces rejestracji szedł jak po grudzie. Pani stwierdziła m.in., że konieczne jest zaznaczenie zgód marketingowych oraz wypełnienie jakiejś ankiety (która swoją drogą też była niezbyt dyskretna - m.in. pytania jaki mam internet domowy, ile wydaję, itp.). A gdy próbowałem wypytać o możliwość rejestracji przez SMS kolejnych numerów (wtedy nie wiedziałem jeszcze co i jak), usłyszałem same wymijające odpowiedzi i ogólnie wielka łaska, że mi ten jeden numer zarejestrowała.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #901436  autor: -Gosc-
 23 gru 2016, 23:41
3G pisze:W orange przy rejestracji niemiła Pani koniecznie usiłowała mi wcisnąć jakiś abonamnet. Zaczęło się od pytań jak czesto doładowuję, jakimi kwotami i czy w ogóle mi się to opłaci. Gdy byłem stanowczy i okazało się, że nic mi nie sprzeda, cały proces rejestracji szedł jak po grudzie. Pani stwierdziła m.in., że konieczne jest zaznaczenie zgód marketingowych oraz wypełnienie jakiejś ankiety (która swoją drogą też była niezbyt dyskretna - m.in. pytania jaki mam internet domowy, ile wydaję, itp.). A gdy próbowałem wypytać o możliwość rejestracji przez SMS kolejnych numerów (wtedy nie wiedziałem jeszcze co i jak), usłyszałem same wymijające odpowiedzi i ogólnie wielka łaska, że mi ten jeden numer zarejestrowała.
No własnie, dlatego od początku uważałem że ta chora,niepotrzebna, bezsensowna rejestracja będzie właśnie tylko po to - musisz do nas przyjść a my ci coś wciśniemy na abonament albo z wielką łaską zarejestrujemy... Niemiłą panią trzeba poinformować że ją nagrasz jak wyłudza dane osobowe i zgody marketingowe których nie wymaga żadne prawo. Powinno działać :)
 #901448  autor: biala1991
 24 gru 2016, 07:03
Rejestrowałam nr w Plusie i Orange, wyglądało to podobnie. Konsul bierze dowód i klient nawet nie wie jakie dane są wklepywane do systemu. Potwierdzenia żadnego nie ma, na koncie też dane się nie wyświetlają (w Plusie wcale, w Orange tylko nazwisko). Wyjątkiem jest Play, dostałam i potwierdzenie (bez zaznaczonych zgód market.) i widzę swoje dane na koncie. Nr i seria dowodu są umieszczone ale w + i O pewnie też tylko nie ma jak tego sprawdzić :D
Ciekawe że Play potrafił przystosować system zaraz po wejściu w życie ustawy a pozostała trójka do dzisiaj nie może sobie poradzić z problemem wyświetlania danych
 #901462  autor: Dorotea
 24 gru 2016, 11:01
biala1991 pisze:Ciekawe że Play potrafił przystosować system zaraz po wejściu w życie ustawy a pozostała trójka do dzisiaj nie może sobie poradzić z problemem wyświetlania danych
Obecnie w Play po rejestracji po zalogowaniu się do Play24 widać tylko imię i nazwisko, reszta (PESEL itd.) ukryta. A co do rejestracji to wystarczy zajrzeć do linka z pierwszego posta, żeby wiedzieć jakie u nich są przeboje.

Potwierdzenie i żądanie złożenia pod nim podpisu to też wymysł sieci, bo nie wynika z ustawy. Rejestracja jest prosta, okazanie dowodu, tu spisują imię, nazwisko, PESEL i to wszystko. Tak powinno być prawidłowo i dotąd poczta tak robiła, ale właśnie się wyłamała negatywnie na rzecz Plusa.
 #901465  autor: xander21
 24 gru 2016, 11:35
W Orange i Plusie to zgody marketingowe ustawia się na swoich kontach online. W Playu w sumie też jest zakładka na play24. Ogólnie to wszędzie zgody są na tak. Należy o tym pamiętać, aby od razu po aktywacji wył lub od razu w salonie
 #901511  autor: 3G
 25 gru 2016, 00:12
Niekoniecznie są zawsze na tak - mam parę numerów w playu i na ogół pytali albo zaznaczamy na tak, ale przynajmniej na dwóch jak się domagałem to konsul mówił, że zawsze domyślnie na nie ustawiają.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #901520  autor: biala1991
 25 gru 2016, 09:53
xander21 pisze:W Orange i Plusie to zgody marketingowe ustawia się na swoich kontach online. W Playu w sumie też jest zakładka na play24. Ogólnie to wszędzie zgody są na tak. Należy o tym pamiętać, aby od razu po aktywacji wył lub od razu w salonie
Najlepsze, że pomimo domyślnego włączenia na koncie tego nie widać. Zgody pokazują się jako nie zaznaczone co wprowadza w błąd. Trzeba je.. włączyć i dopiero wtedy można wyłączyć :D



Może popadamy w jakąś paranoję z tą ochroną danych przy rejestracji prepaida. Ludzie zakładają konta bankowe przez kuriera, nie wiadomo gdzie poniewierają się papiery z ich pełnymi danymi :D przez ile rąk przejdą zanim trafią do banku i jakoś ta forma (w porównaniu do wklepania danych z dowodu w salonie o wiele bardziej ryzykowna) się przyjęła i funkcjonuje.
 #901533  autor: adacomp
 25 gru 2016, 11:58
Często tak jest że jeśli nie zaznaczysz zgód podczas nowej aktywacji lub przedłużaniu umowy to nie możesz jej podpisać/aktywować/przedłużyć.
Przykładem jest Multimedia i to od ładnych paru lat.
2 razy u nich przedłużałem kablówkę+internet i zawsze wciskali 2 dodatkowe usługi "bezpieczny internet"+"bezpieczny komputer" oraz kilka zgód marketingowych.
Jak odmawiałem ich zaznaczania i podpisania to system nie chciał przepchnąć umowy co także mi wcześniej konsul wspominał że bez tego nie przejdzie.
Przerabiałem nawet różne konfiguracje i niestety trzeba wszystko zaznaczyć :(
 #901627  autor: Dorotea
 26 gru 2016, 05:09
Może popadamy w jakąś paranoję z tą ochroną danych przy rejestracji prepaida.
Żadna paranoja, ustawa wymaga minimum danych, a operatorzy bezprawnie wyłudzają więcej.
 #901690  autor: -Gosc-
 26 gru 2016, 18:01
Dorotea pisze:
Może popadamy w jakąś paranoję z tą ochroną danych przy rejestracji prepaida.
Żadna paranoja, ustawa wymaga minimum danych, a operatorzy bezprawnie wyłudzają więcej.
Dlatego trzeba być świadomym klientem i nie pozwolić im wyłudzać innych danych niz wymagane :D
 #901751  autor: buba1234
 26 gru 2016, 23:39
Poszliśmy do salonu Plusa, facet przy nas spisał z dowodu dane i wpisał je do komputera. NIe dostaliśmy żadnego dokumentu. Jak mam sprawdzić, czy nie wzięli za dużo danych? Mam iść do salonu Plusa i mam kazać im pokazać ekran monitora z naszymi danymi?
NIedługo nr będziemy przenosić do orange, to znaczy, że dane PLus przekazuje Orange i u siebie je powinien skasować? Czy to teraz jedna baza danych?

________________________________
 #901761  autor: pakierhakierxd
 27 gru 2016, 04:59
Nikt ci nic nie skasuje.Ludzie nie przesadzajcie.
Z tymi danymi przechodzisz do Orange.
Najlepiej to wogole telefon wyrzuccie :D
ja telefon mam zarejestrowany od x lat bo w abo jestem już w Play ponad 6 ,wczesniej 2 lata abo w Orange i mam to gdzies co maja wpisane :P,nie wiem czy kiedys dowodu jeszcze nie robili kopii ,chyba tak bylo.

Pozdrawiam :)