• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #335818  autor: Deflorator
 18 maja 2009, 10:09
Witajcie
Czy ktoś wie jak jest podstawa prawna (Prawo Telekomunikacyjne czy coś) co gwarantuje mi prawo do zachowania numeru po wygaśnięciu usługi. Ile czasu operator nie może mojego starego numeru nikomu nadać i czy mogę go "odzyskać"?
Miałem telefon w Orange (prepaid z rejestracją) przeszło 5 lat. Po dłuższym braku doładowania nr się wyłączył (w styczniu) i koniec. Napisałem do Orange mailea, że chcę nadal korzystać z sieci i tegoż numeru. otrzymałem (po dłuuuuugiej zwłoce) odpowiedź że nie da rady. Mieszkam za granicą i nie chcę podawać znajomym w Polsce numeru zagranicznego. Znają ten polski.
Mogę też wystąpić o aktywacje karty z tym numerem w innej sieci, ale nie wiem czy mam do tego prawo.
Niech ktoś mi napisze jaki jest okres karencji (przypisania numeru do mojego nazwiska) w takim przypadku.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 21:11 przez Deflorator, łącznie zmieniany 1 raz.

 #335825  autor: express100
 18 maja 2009, 11:21
Deflorator pisze:Mogę też wystąpić o aktywacje karty z tym numerem w innej sieci, ale nie wiem czy mam do tego prawo.
Nie masz takiego prawa.
Deflorator pisze:Niech ktoś mi napisze jaki jest okres karencji (przypisania numeru do mojego nazwiska) w takim przypadku.
Do końca połączeń przychodzących, a potem około 6-12miesięcy, a czasem i 18m-cy.
Wątpliwe żeby odzyskać numer :x

Doładowania do wszystkich sieci- www.blue.pl
PLAY- STARA, NOWA, FRESH
Orange- NOGo, OPOP
T-Mobile- NTT i Happy8, Heyah NOWA i PAKIETOWA
mBank mobile 19gr+50MB+100zł/m-c

 #335830  autor: DevilishChaos
 18 maja 2009, 12:09
Jak dobrze pamietam to operator po wylaczeniu nr. nie moze go przywrocic do swojej puli numerow przeznaczonych do aktywacji przez okres 1,5-2 lat(napewno w przypadku abo, w karcie byc moze jest to okres krotszy).
Jesli chodzi o przenoszenie numeru, to mozesz przeniesc tylko aktywny numer...

 #335831  autor: Deflorator
 18 maja 2009, 12:13
Chciałem i nadal chcę wiedzieć co mówi PRAWO. Może ktoś pomóc w tej kwestii?
 #335832  autor: In.ka
 18 maja 2009, 12:14
Deflorator pisze:Witajcie
Czy ktoś wie jak jest podstawa prawna (Prawo Telekomunikacyjne czy coś) co gwarantuje mi prawo do zachowania numeru po wygaśnięciu usługi.
W momencie gdy aktywowałeś numer w sieci, zaakcpetowałeś poniższy regulamin
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary ... 534656.pdf
§ 31 pkt 3:
Wygaśnięcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych następuje
wraz z upływem okresu pasywnego.


gdzie:->okr. pasywny - rozpoczynający się po zakończeniu okresu aktywnego,
wskazany na zdrapce lub w inny sposób podany do wiadomości Użytkownika
czas określony w miesiącach lub dniach, w którym Użytkownik może
przyjmować połączenia, a także inicjować połączenia z numerami
alarmowymi i bezpłatnymi



Po upływie tego czasu numer najpierw zostaje usunięty z systemów bilingowych /obsługujących połączenia, doładowania, plan taryfowy/.
Do 14 dni ciągle jest aktywny w HLR /ma prawo logować się do sieci/, po czym zostaje usunięty i po około 6 miesiącach /w przybliżeniu/ wraca do puli numerów jako nowy starter.
Rejestracja numeru nie chroni go przed tą procedurą.

Mogę też wystąpić o aktywacje karty z tym numerem w innej sieci, ale nie wiem czy mam do tego prawo.
Musiałbyś ten numer przenieść do innej sieci-a jego nie ma. Po usunieciu z HRL taki numer nie istnieje.

 #335839  autor: mikage1
 18 maja 2009, 13:30
a jeśli chodzi o prawo telekomunikacyjne - to ono nic nie mówi na ten temat - czyli sprawę reguluje regulamin operatora...

wniosek prosty - pożegnaj się z tym numerem...

a jeśli masz jeszcze wątpliwości - zadzwoń do UKE

Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:

tel.: 0801 900 853 lub 022 534 91 74

ale nic innego się nie dowiesz...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #335844  autor: Deflorator
 18 maja 2009, 14:23
teraz mam już coś wyjaśnione. Dzięki wielkie

Szkoda mi numeru, nie był żaden złoty ale był mój.

 #335850  autor: nav
 18 maja 2009, 14:48
ewentualnie przy duzym szczesciu jesli numer wroci do pre paida moze wypatrzysz go na stronie orange w starterach za darmo
ja tez mam numer do ktorego mam sentyment i raz na rok go laduje zeby nie przepadl

 #335860  autor: Deflorator
 18 maja 2009, 15:41
właśnie wtym jest problem, żeby operator dał możliwość ponownego nabycie karty bez preaktywacji z wyborem numeru w ofercie prepaid.
Wiem, że w Erze coś podobnego można zrobić ale trzeba kartę zmienić, czyli mającw jednym koncie kilka kart na abonament zachować nr jednej z nich, zakończyć umowę i przejść z tym nrem do np TatTaka.
Orange jest inne, mało niebieskie i mało zielone... :D

 #336396  autor: JasiekPL
 21 maja 2009, 10:00
A wiecie może jak jest w MyAvon?
Po jakim okresie numer zostaje "skasowany", wyłączony?