• Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki LG oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki LG oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #145282  autor: karwasz
 24 sty 2007, 13:51
Witam!

Od blisko miesiąca kombinuję z UMTS'em w Plus GSM. Posiadam LG U8120 i za nic na świecie nie mogę tego uruchomić.

Co i jak:
- Telefon potrafi przełączyć się na 3G - wybieram manulaną selekcję sieci, Plus GSM 3G i na wyświetlaczu pojawia się 3G z pełnym zasięgiem. Po kilku minutach (zwykle 2-3) nagle symbol zmienia się na 2G. W czasie kiedy aparat jest ustawiony na 3G nie można wykonać żadnego połączenia wychodzącego (service unavailable) oraz nie można się do mnie dodzwonić (poza zasięgiem).
- Na listę preferowanych sieci (domyślam się, że do automatycznego wyboru) mogę dodać Plus GSM ale nie mogę dodać Plus GSM 3G (komunikat to Unavailable).
- Po restarcie telefonu, niezależnie od tego jaka sieć była wybrana wcześniej, 3G czy 2G, telefon uruchamia się w 2G i nie wyszukuje 3G.

Podejrzewałem, że mam niewłaściwą kartę SIM (stara jest, ma ponad 4 lata), jednak jak przeczytałem na forum oraz jak poinformowało mnie biuro obsługi Plusa, SIM nie ma znaczenia.

Jakieś pomysły? Być może komuś udało się uruchomić 3G na podobnym telefonie... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 #145448  autor: Kaczy
 24 sty 2007, 20:42
Tak jak pisałeś- nie ma specjalnych kart SIM.

Osobiście upatrywałbym 2. przyczyny:
- słaby zasięg sieci 3G w miejscu w którym przebywasz i dlatego zasięg znika
- uszkodzony telefon

...::: Made for loneliness :::...

 #174825  autor: ManiacGSM
 17 kwie 2007, 12:29
W plusie nie musisz wymieniać karty SIM ! ! ! po prostu musisz telefonicznie aktywować wpisz sms'a DODAJ PLUSKOD5 VIDEO na bezpłatny numer 2601 --oczywiście PLUSKOD5 musisz wpisać swoje numerki z plusa :wink: aby automat z plusa wiedział dla ktorego użytkownika aktywować daną usługę. OCZYWISCIE NIE GWARANTUJE CZY TO DZIALA PONIEWAZ NIE MIALEM JESZCZE NIGDY W SWOICH REKACH TELEFONU LG ,natomiast z tego co wyczytałem kilka miesiecy temu w czasopismie M???????TY że w PLUSie nie trzeba wymieniac kart SIM.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.

 #174826  autor: karwasz
 17 kwie 2007, 12:31
Mam aktywowaną usługę video u operatora.

 #174843  autor: JacekS
 17 kwie 2007, 13:06
Kaczy pisze:- słaby zasięg sieci 3G w miejscu w którym przebywasz i dlatego zasięg znika
- uszkodzony telefon
Wedlug mnie uszkodzony telefon dlatego moze pokazuje blednie na wyswietlaczu 3g

 #174852  autor: karwasz
 17 kwie 2007, 13:25
Tak, tylko że to nie tylko mój telefon się tak zachowuje. Dostałem sporo wiadomości i pytań od ludzi, czy udało mi się to naprawić. Tak po mojemu kombinowaniu - soft wgrywany w komisach uwala 3G w LG U8120. Wszystkie telefony, które mają problem z połączeniem, posiadają soft 105+.

 #174870  autor: ManiacGSM
 17 kwie 2007, 14:01
Pragnę tez dodać ze artykuł ktory czytałem był testowany na telefonach marki nokia :-( ,z tego co twierdzi ten dziennikarz sa to obecnie najmniej problemowe telefony obslugujace technologie UMTS, z drugiej jednak strony muszę sie z Tobą zgodzić iż moze być to wina softu ,wgywania polskiego menu lub źle zdjetego simloka --takie opowiesci lub przypuszczenia można by oczywiście mnożyć w nieskończoność ,. Drugi bardzo poważny minus to fakt że w polsce żaden z naszych krajowych operatorów nie zajmuje sie zbytnio wspomaganiem oraz konfiguracją egzotycznych modeli ,tak wiec wszyscy posiadacze LG ,SHARP,PANASONIC ;-) ,TOSHIBA ,SPV, NEC etc, tak więc trudno ustawić w niektorych modelach wysyłanie MMS'ów a co dopiero videorozmów.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.