• Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #708267  autor: El_Chudinho
 05 kwie 2014, 10:31
Mam problemy z tym telefonem Sony Xperia M od poczatku uzytowania. Jako smartfon bardzo fajny, latwy w obsludze majacy wszystko co nalezy. Problem zaczal sie po miesiacu uzytkowania gdzie zaczal trzeszczec a nie graz glosnik zewnetrzny, oddalem go do serwisu na naprawde. Oddano mi go po 3 tygodniach (serwisy samsunga taka naprawde robiac w 2 dni), sprawnego z nowym softem. Po kolejnym miesiacu problem sie powtorzyl. Postanowilem skontaktowac sie z firma Sony po przez maila by dowiediec sie jak Sony sie zapatruje na taka sytuajce. I tu zaczynaja sie jaja Sony ignoruje woich klientow .
Ponizej przedstawiam rozmowie mailowa z firma Sony.

Witam na początku tego roku zakupiłem smartfona Sony Xperia M w sieci Orange, po około miesiącu nastąpiła jego awaria, mianowicie zaczął charczeć głośnik,oddałem go na gwarancję zostając 3 tygodnie bez telefonu. Telefon wrócił do mnie sprawny. Minęło od tego czasu około 1,5 miesiąca i znowu występuje ta sama usterka identyczna jak wcześniej (charczy głośnik). Jak zapatruje się więc sony na tego typu zdarzenie, które dla tak uznanej marki nie powinno mieć miejsca? Nie chce znów oddawać telefonu do serwisu, bo kolejne 3 tygodnie są terminem co najmniej nie do przyjęcia. Telefon za kilka set złoty a nie potrafi bez usterki wytrać nawet kwartału.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odpowiedz otrzymana od Sony wygladala nastepujaco

Dziękujemy za kontakt z pomocą techniczną Sony Xperia.

W odpowiedzi na Pana zapytanie, przede wszystkim jest nam bardzo przykro, że doświadcza Pan problemów podczas użytkowania Pana telefonu.


w opisywanej sytuacji chcielibyśmy zaproponować skorzystanie z aplikacji Xperia Diagnostics, która umożliwia przetestowanie funkcjonalności telefonu Sony Xperia ™ M w bardzo łatwy i przyjazny sposób. Dzięki tej aplikacji istnieje możliwość sprawdzenia pojedynczych funkcji telefonu lub dokładne przetestowanie całego urządzenia. Aplikacja ta dostępna jest do pobrania za darmo w Sklepie Google Play™. Z ekranu głównego proszę wybrać menu>Google Play a następnie w polu wyszkuwania wprowadzić nazwę programu “Xperia Diagnostics” i zainstalować aplikację. Po sukcesywnym zainstalowaniu, skrót do aplikacji powinien pojawić się wewnątrz menu telefonu.

Chcielibyśmy zasugerować Panu próbę użytkowania telefonu Sony Xperia M z inną kartą SIM. Proszę zauważyć, że jeżeli telefon jest dostosowany do konkretnego operatora sieci (brandowany), zalecane jest użytkowanie telefonu z kartą SIM jedynie tego operatora. Proszę sprawdzić czy z inną kartą SIM telefon działa sprawnie.
Jeżeli z inną kartą SIM problem się powtarza, proponujemy wykonać reset telefonu.
Z głównego menu prosimy wybrać „Ustawienia>Kopia zapasowa i resetowanie>”Ustawienia fabryczne”.
Prosimy pamiętać, że opcja „Ustawienia fabryczne” na urządzeniu spowoduje usunięcie wszystkich danych z telefonu Sony Xperia ™ M, w związku z tym prosimy utworzyć wcześniej kopię zapasową danych. Z zasady wskazane jest, aby tworzyć kopię zapasową w regularnych odstępach czasu. Proponujemy także wizytę w sklepie internetowym (Google Play), który zawiera różnego typu aplikacje, w celu pobrania aplikacji do tworzenia kopii zapasowych i przywracania danych, na przykład MyBackup lub Backup Master.

Jeśli mimo wszystko problem nie ustąpi, sugerujemy, aby wykonać kopię zapasową danych i przeprowadzić naprawę telefonu Sony Xperia ™ M za pośrednictwem programu PC Companion, który jest dostępny do pobrania za darmo na komputer ze strony http://www.sonymobile.com/gb/tools/pc-companion/.

Aplikacja ta jest również fabrycznie zawarta na karcie pamięci telefonu, w celu bezpośredniej instalacji w przypadku połączenia telefonu przez kompatybilny kabel USB do komputera.


Aby przeprowadzić naprawę oprogramowania proszę uruchomić program PC Companion (bez podłączonego telefonu) a następnie wybrać Sekcję Support Zone>Rozpocznij, Uaktualnienie oprogramowania telefonu>Rozpocznij. W wyświetlonym oknie informującym o braku podłączonych urządzeń, proszę wybrać niebieski link "napraw telefon" i przeprowadzić procedurę zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Procedura przeprowadzana jest na wyłączonym telefonie. Prosimy upewnić się, że została wykonana kopia zapasowa z danych z telefonu.
Chcielibyśmy poinformować, że prawidłowym postępowaniem w kroku instalacji jest kolejno:
1. Odłączenie telefonu od komputera
2. Wyłączenie telefonu, odczekanie krótkiego okresu czasu
3. Podłączenie kabla USB do komputera
4. Podłączenie telefonu do kabla USB w odpowiedni sposób: telefon powinien być wyłączony, użytkownik wybiera i przytrzymuje żądany przez program klawisz i trzymając go, wkłada wtyczkę kabla USB. Prosimy o przytrzymanie przycisku i nie włączanie telefonu do momentu aż kolejne instrukcje wyświetlą się na ekranie.

Jeżeli problem nadal występuje, chcielibyśmy zaproponować przesłanie telefonu do naszego autoryzowanego centrum serwisowego w celu sprawdzenia urządzenia:

W-support, Wrocław
www.w-support.pl
tel: 71 33 11 870; 71 33 11 880
adres: Aleja Armii Krajowej 61, 50-541 Wrocław


Telefon może zostać oddany do autoryzowanego centrum serwisowego na dwa sposoby:

- użytkownik może skontaktować się z punktem bezpośrednio,
- użytkownik może zgłosić się do jednego ze sklepów operatora sieci (jak T-Mobile, Orange, Plus, Play), w której został zakupiony telefon, w celu dalszego przesłania telefonu przez sklep do autoryzowanego centrum serwisowego.


Proszę pamiętać, że należy zabrać ze sobą dowód zakupu (zawierający nazwę modelu, numer IMEI, numer seryjny oraz datę zakupu) i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
Sony zaleca wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych zawartych w telefonie, ze względu na możliwą ich utratę, przed oddaniem telefonu do serwisu.


W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej www.sonymobile.com.

Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania.


Z poważaniem,


pomoc techniczna Sony Xperia

www.sonymobile.com
Email: [email protected]
Telefon: +48 22 22 77 444

Po takiej odpwiedzi juz wiedzialem ze Sony w w d.... swoich klientow, bo jak idac otrzymana przeze mnie wiadomosc to szablonowa tresc nie majaca nic wspolnego z moim problemem. Postanowilem zadzwonic pod wskazany numer i przedstawic im ta sytuajce raz jeszcze i uslyszalem, ze musze raz jeszcze im wyslac telefon gdzie tym razem serwis lepiej sie mu przyjrzy dlaczego problem wystepuje a ja znow bede musial czekac 3 tygodnie na telefon. Po tych slowach stwierdzilem ze za 1-szym razem serwis chyba se olal awarie skoro uslyszalem teraz sie lepiej przyloza !

Postanowiem mimo wszystko napisac im kolejnego maila tym razem o innej tresci :

Witam po otrzymaniu odpowiedz na moje zapytanie w sprawie powtarzajacej sie usterki telefonu sony xperia m stwierdzam ze firma sony idac na latwizne nie odpowiedziala na moje pytanie wysylajac szablonowa odpowiedz nie zwiazana z tematem co swiadczy o traktowaniu swoich klientow przez firme sony.
Dopiero po zadzwonieniu do sony dowiedzialem sie ze po raz kolejny w ciagu trzeciego miesiaca uzytkowania telefonu musze oddac telefon na serwis w celu rozwiazania problemu gdzie tym razem serwis dokladniej niz za 1-szym razem ma sie przyjzec usterce. Poprzednim razem naprawa trwala ok 3 tyg gdzie podobna naprawa w serwisie samsung trwa 2 dni. Zaistniala sytuacja jak sposob rozwiazanie nadaje sie do rozpowszechnienia w internecie jak pracuje i traktuje klientow firma sony
4 kwi 2014 12:18 <[email protected]> napisał(a):

odpowiedz Sony znowu byla szablonowa:





Dziękujemy za kontakt z pomocą techniczną Sony Xperia.

W odpowiedzi na Pana zapytanie, jeżeli problem nadal występuje, a wykorzystał Pan wszystkie zalecone przez nas suggestie, chcielibyśmy zaproponować przesłanie telefonu jeszcze raz do naszego autoryzowanego centrum serwisowego w celu sprawdzenia urządzenia:

W-support, Wrocław
www.w-support.pl
tel: 71 33 11 870; 71 33 11 880
adres: Aleja Armii Krajowej 61, 50-541 Wrocław


Telefon może zostać oddany do autoryzowanego centrum serwisowego na dwa sposoby:

- użytkownik może skontaktować się z punktem bezpośrednio,
- użytkownik może zgłosić się do jednego ze sklepów operatora sieci (jak T-Mobile, Orange, Plus, Play), w której został zakupiony telefon, w celu dalszego przesłania telefonu przez sklep do autoryzowanego centrum serwisowego.


Proszę pamiętać, że należy zabrać ze sobą dowód zakupu (zawierający nazwę modelu, numer IMEI, numer seryjny oraz datę zakupu) i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
Sony zaleca wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych zawartych w telefonie, ze względu na możliwą ich utratę, przed oddaniem telefonu do serwisu.


W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej www.sonymobile.com.

Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania.


Z poważaniem,


pomoc techniczna Sony Xperia

www.sonymobile.com
Email: [email protected]
Telefon: +48 22 22 77 444

Jak wiec widac firma SONY jest malo kompetentna nie potrafiaca uszanowac swoich klientow oraz im pomoc a ich serwis nadaje sie chyba do skrecania dlugopisow bo z naprawami se nie radza !!

 #708270  autor: Niezgodna7
 05 kwie 2014, 11:09
A Ty bezpośrednio do serwisu oddałeś telefon? Czy przez operatora/salon?
*
No i co zrobić.. Musisz znów do serwisu oddać..

Ewidentnie nie wypiję herbatki z administracją Telepolis

 #708281  autor: El_Chudinho
 05 kwie 2014, 12:12
Pani w Sony przez telefon mi powiedziala ze to czy oddam telefon beposrednio do nich czy przez operatora nie zmiania nic bo to i tak trafia w jedno miejsce na jednakowych zasadach. Szkoda tylko ze serwisow Sony jet kil;ka na krzyz w tym kraju np Samsung ma swoj serwis w prawie kazdym wiekszym miescie a podobne usterki usuwają w 2 dni a nie 3 tygodnie.

 #708314  autor: El_Chudinho
 05 kwie 2014, 14:12
Przez telefon do Sony dowiedzialem sie ze Sony nie ma ustalonego trminu w dlugoci naprawy !!
d@@a nie forma chyba wracam do Samsunga