• Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #447227  autor: remi89
 17 gru 2010, 08:34
Witam, mam problem gdyż w mojej nokii nie działa RDS w radiu. Problem pojawił się od samego początku jak mam telefon.

P@weŁ

 #447232  autor: dario321
 17 gru 2010, 10:04
a czy czasem do rds nie jest potrzebne polaczenie z internetem??

 #447235  autor: remi89
 17 gru 2010, 10:25
:shock: :shock: :shock: Do działania RDS-u nie potrzeba połączenia internetowego. RDS działa na takiej zasadzie że pokazuje info o stacji, np: RMF FM najlepsza muzyka, czy wykonawce danej piosenki.

P@weŁ

 #447249  autor: dario321
 17 gru 2010, 12:09
moze slaby zasieg masz lub trzeba cos ustawic?

 #447250  autor: remi89
 17 gru 2010, 12:11
Zasięg mam bardzo dobry, w ustawieniach radia RDS tez jest wlaczony, ale nie wyświetla żadnych informacji.

P@weŁ

 #447285  autor: kowcio
 17 gru 2010, 15:40
Próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne telefonu, lub najlepiej aktualizować oprogramowanie (potrzebne jest USB)?
Być może coś ta z softem się porobiło. Ja miałem podobny telefon- 2730 (różnice to moduł 3G i wygodniejszy) i tam RDS działał prawidłowo.

 #447301  autor: dario321
 17 gru 2010, 17:00
odp z nokia care;
Witamy w Dziale Obsługi Klienta Nokia Care,

Uprzejmie informujemy, że aby włączyć RDS w telefonie Nokia 2700 Classic, należy wybrać Menu >> Multimedia (Media) >> Radio >> Opcje >> Ustawienia >> RDS >> Włączony.

Jeśli funkcja ta nie dziala poprawnie w Pana telefonie, prosimy zaktualizować oprogramowanie w telefonie za pomocą programu Nokia Ovi Suite z naszej strony internetowej:

http://www.nokia.pl/ovisuite

powodzenia :)

 #447318  autor: kowcio
 17 gru 2010, 20:09
A to ci nowość, właśnie wyżej o tym pisalem :roll:

 #447371  autor: remi89
 18 gru 2010, 11:21
Wersja oprogramowania jest aktualna, próba przywracania ustawień fabrycznych też nic nie daje. Nie wiem co jest grane z tym RDS-em.

P@weŁ

 #447402  autor: Kaczy
 18 gru 2010, 13:38
Niestety Nokia coś nie ma szczęścia z RDSem. W modelu 5800 też przez długi czas nie chciał działać. Dopiero niedawna aktualizacja oprogramowania rozwiązała ten problem.

...::: Made for loneliness :::...

 #463746  autor: Pawmaster
 07 mar 2011, 12:13
Witam, trochę stary wątek, ale dodam że ja również mam problem z niedziałającym RDS w Nokii 2700, na początku po zakupie telefonu działał, jednak po aktualizacji softu z poziomu telefonu w nowej wersji już nie wyświetlał żadnych komunikatów RDS (pomimo włączonej tej opcji i info o aktywnym RDS na wyświetlaczu).
Byłem z tym w serwisie 2 razy, za pierwszym razem wgrano nowy soft, niestety nic to nie dało, za drugim wymieniono Płytę główną, ale to też nie pomogło na RDS.
Najprawdopodobniej RDS działa prawidłowo wyłącznie na tym starym sofcie, niestety nawet serwis twierdzi, że nie mogą wgrać starszej wersji.
Jeśli komuś zależy na tej opcji, to pozostaje niestety wyłącznie zmiana telefonu :/

 #463753  autor: dario321
 07 mar 2011, 12:55
a wiec mozesz go zareklamowac jako towar niezgodny z umowa :wink:

 #463755  autor: Pawmaster
 07 mar 2011, 13:03
@dario321 - wiem jak to wygląda i nie jest to takie proste niestety :/

 #463757  autor: kerim36
 07 mar 2011, 13:19
Pawmaster,

reklamuj nadal i dolacz pismo o wymiane telefonu na nowy, wolny od wad

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #463830  autor: dario321
 07 mar 2011, 16:39
lokalny rzecznik konsumentow sluzy pomoca i rada

 #463881  autor: Pawmaster
 07 mar 2011, 19:16
Powiem tak, że tel. nie jest już najnowszy więc prędzej kupię inny niż zacznę się bawić w składanie poważnych reklamacji, które zapewne zakończyły by się sprawą w sądzie, przerabiałem już to z laptopem, korzystając m.in. z pomocy rzecznika konsumentów i federacji konsumentów i drugi raz nie mam ochoty, więcej można stracić niż zyskać, nawet jeśli racja zostanie uznana. Tym bardziej, że w tym przypadku sprawa nie jest jasna - wada nie występowała w momencie zakupu, tel. mam już ponad 6 miesięcy, musiałbym udowodnić, że produkt od początku miał wadę - a nie miał, więc było by trudno.

Co do serwisu - wymienili oprogramowanie - nic to nie dało, wymienili płytę główną (ZTCW to oni traktują to jak wymianę telefonu) i to też nie pomogło - jest baardzo wątpliwe, czy kolejna wymiana by to naprawiła. Raczej na pewno nie, bo chip FM jest przecież umieszczony na płycie telefonu, więc wada musi być powszechna (sprzętowa) lub związana z oprogramowaniem.

Pewnie pojawię się jeszcze w serwisie, ale aż tak mi na tym nie zależy żeby ciągle się z nimi użerać.