Bank Pocztowy z oczekiwaną nowością. Dziwne, że dopiero teraz

Bank Pocztowy wprowadza nową funkcję, która jest już oczywistością w większości banków. Chodzi o mobilne uwierzytelnienia w aplikacji.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Bank Pocztowy z oczekiwaną nowością. Dziwne, że dopiero teraz

Bank Pocztowy wprowadza mobilne uwierzytelnienie – rozwiązanie, które umożliwia zatwierdzanie transakcji bezpośrednio w aplikacji mobilnej, bez konieczności wpisywania kodów SMS. Wystarczy jedno kliknięcie, żeby za pomocą biometrii lub PIN-u, bezpiecznie i wygodnie potwierdzić przelew, zmienić limity czy dodać zaufanego odbiorcę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak wyjaśnia Bank Pocztowy, wprowadzenie mobilnego uwierzytelnienia to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy cenią komfort korzystania z usług bankowych w sposób mobilny. Taka funkcja jest już standardem w wielu bankach.

Bank Pocztowy z oczekiwaną nowością. Dziwne, że dopiero teraz

Mobilne uwierzytelnienie to metoda potwierdzania operacji finansowych i niefinansowych zlecanych z poziomu bankowości internetowej. Po zleceniu operacji klient otrzymuje powiadomienie push informujące o transakcji oczekującej na potwierdzenie. Kliknięcie w powiadomienie powoduje wyświetlenie szczegółów operacji. Po ich weryfikacji wystarczy kliknąć „Potwierdzam” i uwierzytelnić operację w aplikacji mobilnej banku za pomocą biometrii lub PIN-u, w zależności od wybranej metody uwierzytelnienia.

Mobilne potwierdzenia są szyfrowane i w pełni zgodne z obowiązującymi standardami regulacyjnymi. Aby aktywować tę funkcję, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do ustawień mobilnego uwierzytelnienia w zakładce Ustawienia.  Od tego momentu klienci mogą zatwierdzać szeroki zakres operacji – zarówno finansowych, takich jak przelewy zwykłe, natychmiastowe czy do Urzędu Skarbowego, jak i niefinansowych, np. zmianę limitów, logowanie do bankowości internetowej, dodawanie zaufanych odbiorców czy zlecenia stałego.