Bank Pocztowy z oczekiwaną nowością. Dziwne, że dopiero teraz
Bank Pocztowy wprowadza nową funkcję, która jest już oczywistością w większości banków. Chodzi o mobilne uwierzytelnienia w aplikacji.

Bank Pocztowy wprowadza mobilne uwierzytelnienie – rozwiązanie, które umożliwia zatwierdzanie transakcji bezpośrednio w aplikacji mobilnej, bez konieczności wpisywania kodów SMS. Wystarczy jedno kliknięcie, żeby za pomocą biometrii lub PIN-u, bezpiecznie i wygodnie potwierdzić przelew, zmienić limity czy dodać zaufanego odbiorcę.
Jak wyjaśnia Bank Pocztowy, wprowadzenie mobilnego uwierzytelnienia to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy cenią komfort korzystania z usług bankowych w sposób mobilny. Taka funkcja jest już standardem w wielu bankach.



Mobilne uwierzytelnienie to metoda potwierdzania operacji finansowych i niefinansowych zlecanych z poziomu bankowości internetowej. Po zleceniu operacji klient otrzymuje powiadomienie push informujące o transakcji oczekującej na potwierdzenie. Kliknięcie w powiadomienie powoduje wyświetlenie szczegółów operacji. Po ich weryfikacji wystarczy kliknąć „Potwierdzam” i uwierzytelnić operację w aplikacji mobilnej banku za pomocą biometrii lub PIN-u, w zależności od wybranej metody uwierzytelnienia.
Mobilne potwierdzenia są szyfrowane i w pełni zgodne z obowiązującymi standardami regulacyjnymi. Aby aktywować tę funkcję, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do ustawień mobilnego uwierzytelnienia w zakładce Ustawienia. Od tego momentu klienci mogą zatwierdzać szeroki zakres operacji – zarówno finansowych, takich jak przelewy zwykłe, natychmiastowe czy do Urzędu Skarbowego, jak i niefinansowych, np. zmianę limitów, logowanie do bankowości internetowej, dodawanie zaufanych odbiorców czy zlecenia stałego.