mBank z komunikatem: nie wprowadzaj w ten sposób kodu PIN

mBank przypomina swoim klientom, ale nie tylko, o nowym sposobie działania cyberprzestępców, którzy wyłudzają dane karty. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
mBank z komunikatem: nie wprowadzaj w ten sposób kodu PIN

mBank z komunikatem

mBank wydał właśnie pilny komunikat, w którym przypomina, że oszuści nagminnie już podszywają się w rozmowach telefonicznych pod pracowników ich banku. Dzwonią i informują o rzekomym zagrożeniu naszych pieniędzy. Mają jeden cel - nakłonienie do udostępnienia danych lub przekazania pieniędzy na inne konto, rzecz jasna, w celu ich zabezpieczenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oszuści mogą także prosić o zainstalowanie aplikacji, która w rzeczywistości jest fałszywą aplikacją i wyłudza jedynie dane karty. Jeśli oszuści znajdą się w posiadaniu tego typu danych - jest już dla nas z reguły za późno na ratunek. Pieniądze zostaną ukradzione z naszego konta.

mBank przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  1. Nie instaluj żadnych aplikacji na telefon na prośbę osoby dzwoniącej w kwestiach wyżej wspomnianych. 
  2. Jeśli chodzi o aplikacje, to korzystaj tylko i wyłącznie z zaufanych źródeł instalacji z aplikacjami.
  3. Żaden pracownik banku nie wyśle ci linka z aplikacją do pobrania na komunikatorze, ani w wiadomości SMS.
  4. Nigdy nie wprowadzaj kodu PIN do karty - prawdziwa aplikacja mBanku nigdy tego nie wymaga. 
  5. Zweryfikuj pracownika banku - powinien wysłać ci w trakcie rozmowy powiadomienie w aplikacji mBanku, które potwierdzi jego tożsamość. 
  6. Powiadomienie powinno zawierać: imię i nazwisko pracownika, który do ciebie dzwoni.
  7. Żaden prawdziwy pracownik banku nie poprosi nigdy o dane do logowania, pełnych danych karty, ani też o przekazanie kodu BLIK lub zrobienie przelewu.