mBank z komunikatem: nie wprowadzaj w ten sposób kodu PIN
mBank przypomina swoim klientom, ale nie tylko, o nowym sposobie działania cyberprzestępców, którzy wyłudzają dane karty.

mBank z komunikatem
mBank wydał właśnie pilny komunikat, w którym przypomina, że oszuści nagminnie już podszywają się w rozmowach telefonicznych pod pracowników ich banku. Dzwonią i informują o rzekomym zagrożeniu naszych pieniędzy. Mają jeden cel - nakłonienie do udostępnienia danych lub przekazania pieniędzy na inne konto, rzecz jasna, w celu ich zabezpieczenia.
Oszuści mogą także prosić o zainstalowanie aplikacji, która w rzeczywistości jest fałszywą aplikacją i wyłudza jedynie dane karty. Jeśli oszuści znajdą się w posiadaniu tego typu danych - jest już dla nas z reguły za późno na ratunek. Pieniądze zostaną ukradzione z naszego konta.



mBank przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Nie instaluj żadnych aplikacji na telefon na prośbę osoby dzwoniącej w kwestiach wyżej wspomnianych.
- Jeśli chodzi o aplikacje, to korzystaj tylko i wyłącznie z zaufanych źródeł instalacji z aplikacjami.
- Żaden pracownik banku nie wyśle ci linka z aplikacją do pobrania na komunikatorze, ani w wiadomości SMS.
- Nigdy nie wprowadzaj kodu PIN do karty - prawdziwa aplikacja mBanku nigdy tego nie wymaga.
- Zweryfikuj pracownika banku - powinien wysłać ci w trakcie rozmowy powiadomienie w aplikacji mBanku, które potwierdzi jego tożsamość.
- Powiadomienie powinno zawierać: imię i nazwisko pracownika, który do ciebie dzwoni.
- Żaden prawdziwy pracownik banku nie poprosi nigdy o dane do logowania, pełnych danych karty, ani też o przekazanie kodu BLIK lub zrobienie przelewu.