kompleksowy pisze:
Używam darmowych STUN serwerów ale jeśli możesz jakiś polecić to napisz który polecasz.
Ale serwer STUN służy tylko do poprawienia komunikacji za NAT-em (w praktyce do poprawienia/wyeliminowania problemów w komunikacji przy połączeniach przychodzących), Twoje problemy mają zupełnie inny charakter-telefon/konto SIP nie loguje się na serwerze SIP (ja z telefonii IP korzystam na łączach 3-4G od 10 lat, a dopiero od 2015r. mam oferty nielimitowane, wcześniej "podpierałem" się różnymi ofertami dodatkowymi poza abonamentem [Aero2/prepaid internet Play/RMB], zawsze korzystałem na nich z VoIP).
kompleksowy pisze:
Jeśli masz na myśli stałe publiczne IP to nie mam.
Nie mam na myśli stałego IP, mam dynamiczne publiczne IP-zmiana adresu następuje po zerwaniu sesji połączenia z nadajnikiem operatora.
kompleksowy pisze:
Mam SPA3102 wcześniej RMB obecnie Areo2. Operator halonet, STUN serwer ustawiony. Bramka podpięta pod router, porty przekierowane.
Rozumiem że masz komercyjną wersję Aero2 (z wykupionym pakietem)? Samo przekierowanie portów nie wiele wnosi w tym przypadku-gdyż nie masz publicznego IP, ważny jest router z softem który dobrze radzi sobie z taką specyficzną konfiguracją sieci (gdy Aero2 startowało to nie tylko nie było captcha, ale również IP dostawaliśmy zewnętrzne-bez wewnętrznego NAT, standardowo schowane tylko za firewall/serwer proxy operatora blokujący bezpośrednią komunikację z zewnątrz), softy Of Modems and Men są najlepsze w tym przypadku, do tego jakiś modem USB (E3276/E3272/E3372), wspierany router i wszystko powinno działać w przyzwoity sposób.
kompleksowy pisze: Co kilka dni urządzenie traci komunikację z serwerem. Pomaga restart po zmianie portu UDP. Czasy rejestracji zmieniałem. Masz jakiś pomysł co zmienić aby było OK
Przy ustawieniu krótkiego czasu sprawdzania rejestracji na serwerze 60-120s, użyciu ww sprzętu, do telefonu w ogóle nie powinniśmy zaglądać (przy problemie jak już się zdarzy, jedynie szybki reset zasilania), poza tym przy OpenWRT mamy możliwość za pomocą skryptu wymusić ciągły ruch w sieci (poprzez pingowanie hosta w sieci), to też pomaga w komunikacji i utrzymaniu sesji.
kompleksowy pisze: Czemu na Neotradzie nigdy nie było takiej sytuacji, na RMB osatnimi czasy ok choć wcześniej bywały problemy. Sytuacje obserwuję na tym samym sprzęcie.
Otóż temu, iż łącze 3-4G w standardowej wersji to zasadnicza różnica w stosunku do Neostrady-gdyż na niej miałeś publiczny IP i otwartą komunikację dwukierunkową (wówczas przekierowania portów bezpośrednio się przekładały na działanie usługi). Podobnie, nawet lepiej działa u mnie na LTE VoIP
Kod: Zaznacz cały
Nazwa urządzenia:Gargoyle
Wersja Gargoyle:1.9.0.3 (r49208), by obsy
Model:WD My Net N600
Konfiguracja urządzenia:Brama sieciowa
Zajętość pamięci RAM:62.5MB / 123MB (50.8%)
Połączenia:65/4096
Średnie obciążenie CPU:0.00 / 0.01 / 0.05 (1/5/15 min.)
Czas pracy:285 dni, 7 godz., 57 min.
Bieżąca data i czas:2018-02-02 00:08 CET
Adres IP WAN:192.168.8.100
Maska podsieci WAN:255.255.255.0
Adres MAC WAN:0C:5B:8F:...
Adres bramy WAN:192.168.8.1
Serwer(y) DNS WAN:208.67.220.220
208.67.222.222
Adres IP LAN:192.168.100.1
Maska podsieci LAN:255.255.255.0
, status połączeń telefonu IP mam ponad 37 dni (zasilany z innego źródła
)- przez GUI nie dostępny, tylko panel.