Maciej Loret pisze:
Mylę się w powyższym rozumowaniu?
Nie, nie mylisz się i radzę wszystkim (mającym RBM7 i ten problem) jak najszybciej złożyć reklamację, gdyż:
a) druga linijka regulaminu tej promocji brzmi dokładnie tak:
"
OBOWIĄZUJE OD 22.10.2014 R. DO ODWOŁANIA"
b) punkt VI. "DODATKOWE INFORMACJE", podpunkt 1. brzmi dokładnie tak:
"1. Operator zastrzega sobie prawo do odwołania niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem, że odwołanie warunków nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez Użytkownika.
Informacja o zmianie lub odwołaniu niniejszego regulaminu zostanie opublikowana na play.pl lub w inny sposób podana do wiadomości publicznej."
Ponieważ informacja o zmianie i odwołaniu promocji/regulaminu NIE została opublikowana na play.pl ani w inny sposób podana do wiadomości publicznej to promocja TRWA nadal (obowiązuje do odwołania, a odwołanie nie nastąpiło).
A ponieważ promocji nie można aktywować w taryfie RBM7 to piszemy reklamację (i muszą ją nam uznać bo racja/regulamin jest po naszej stronie w tym przypadku), można również wnosić o rekompensatę, np. 3 pakiety po 6GB przez 3 miesiące, ewentualnie potem odwołanie od reklamacji (gdyby Play nie chciało nam jej uznać) powołując się na numer reklamacji wcześniejszej, potem Prezes UKE a potem sąd.
Sprytny prawnik Play (lub szeregowy konsultant) może podnieść argument, że punkt VI.1. nie precyzuje czy to ogłoszenie o zakończeniu promocji należy zrobić przed czy po zakończeniu promocji i Play wybrało, że sobie najpierw zakończy promocję a potem to ogłosi (po np. 5 dniach).
I będzie to zgodne z punktem VI.1.
Ale niezgodne z drugą linijka regulaminu, która jest KLUCZOWA:
"
OBOWIĄZUJE OD 22.10.2014 R. DO ODWOŁANIA"
A wszystkie warunki/punkty regulaminu MUSZĄ być przez operetora (i abonenta również) przestrzegane bez wyjątków.
Czyli mogą sobie ogłaszać kiedy chcą, nawet 1 lipca 2016r. ale wtedy przynajmniej do godziny 23:59 do 30 czerwca usługa ma działać i musi być możliwość jej aktywacji a jeśli nie to reklamacja. I w tym przykładzie, po 30 czerwca (maks. do 29 lipca) usługa będzie działać tylko na tych numerach, na których została aktywowana do 30 czerwca ("
odwołanie warunków nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez Użytkownika")