Po kolei:
Pod koniec sierpnia 2014 podpisałem z Netią umowę na przeniesienie telefonu stacjonarnego z Orange do Netii po zakończeniu aktualnej umowy terminowej z Orange. Numer miał być przeniesiony od listopada 2014. Numer nie został przeniesiony.
Na moje zgłoszenie z zapytaniem dlaczego numer nie został przeniesiony otrzymałem dwie różne odpowiedzi: jedną telefoniczną, że dokumenty zostały wysłane przez pomyłkę nie do tego operatora co trzeba, a drugą na e-mail "że umowa na usługę telefoniczną jest w trakcie aktywacji." Na moje pytanie, która z tych odpowiedzi jest prawidłowa otrzymałem coś takiego: "Odpowiadając na zgłoszenie informuję, że w wyniku nieprawidłowości, dokumenty dotyczące wyniesienia numeru telefonu od Pana obecnego operatora, wysłaliśmy do nieodpowiedniej firmy, za co serdecznie przepraszam. Wyjaśniam zatem, iż nie mamy możliwości aktywacji usługi telefonicznej. W celu przeniesienia numeru do naszej firmy, niezbędne jest podpisanie nowej umowy."
W związku z tym, że Netia nie wysłała dokumentów do Orange umowa telefoniczna przedłużyła mi się automatycznie na 2 lata od 1.11.2014, ale pod koniec listopada wypowiedziałem automatyczne przedłużenie umowy z przejściem umowy na czas nieokreślony, a także zawiesiłem telefon na miesiąc grudzień. Wyraziłem też zainteresowanie zawarciem nowej umowy z Netią, ale warunki jakie mi przedstawiono były nie do zaakceptowania (abonament 35zł., gdy w poprzedniej umowie było 10zł.) w związku z czym poinformowałem, że nie jestem zainteresowany nową umową.
Dnia 17.12.2014 przedłużyłem w Orange zawieszenie telefonu na kolejne 2 miesiące.
Kilka dni wcześniej wysłałem do Netii zapytanie o ofertę Dropss i w odpowiedzi jaka otrzymałem dnia 18.12.2014 był taki fragment: "W dniu wczorajszym na Pana koncie zostało zarejstrowane oświadczenie o przeniesienie tego numeru od Operatora dawcy, tj. Orange Polska S.A. Jeżeli chciałby Pan skorzystać z oferty Dropss'a należałoby odstąpić od realizacji przeniesienia linii telefonicznej z firmy Orange do naszej,..."
I tu pojawia się moje pytanie. Czy ta umowa, którą podpisałem w sierpniu dalej obowiązuje? Numer nie został przeniesiony z winy Netii, poinformowali mnie, że należy podpisać nową umowę w celu jego przeniesienia, a teraz informują jakby ten numer był nadal w trakcie przenoszenia.