Zrobiłem test sprawdzający podawane tu problemy:
-pobierany plik 4,6GB (4 992 270 336bajtów)
-przeglądarka Mozilla Firefox nightly 98.0a1 64bit
-start pobierania 18.01.2022 g. 23:44:41- koniec pobierania 19.01.2022 g. 01:04:40.
-prędkość pobierania zmienna od 4Mb do 25Mb- "biedastacja" z samym LTE800 w odległości ok 200m(wieś)
-taryfa OFnK z aktywnym cyklicznym tygodniowym nolimitem bez SMS(starter aktywowany kilka miesięcy temu pochodzący ze specjalnej "białej" edycji z preaktywowanym na start starym nolimitem na 30dni+1GB więcej co odnowienie, zmieniona wersja na cykliczny nolimit 7-dniowy z przybywającym co odnowienie +1GB) z dodatkowymi GB z doładowań
-karta w telefonie HUAWEI P40Pro służącym jako hotspot w 5GHz dla HP8570w z kartą WiFi AC7260
EFEKT testu: plik pobrany bez problemu i zamrożeń bez potrzeby robienia czegokolwiek. GB zostały rozliczone z bonusu za doładowanie, telefon również pokazał zużycie 4,6GB. Jakiś czas wcześniej robiłem też takie testy(wpis jest gdzieś wcześniej w temacie) na 3 kartach ze specjalnej białej edycji z nolimitem cyklicznym 7 dniowym bez SMS+1GB, z pakietami GB z doładowań, aktywowanych kilka miesięcy temu oraz w różnych lokalizacjach(lubelska wieś, wieś pod Koluszkami w łódzkim i Brzeziny w woj.łódzkim) i również ZERO PROBLEMÓW z plikami powyżej 4GB! 1 karta miesięcznie zużywa ponad 200GB(240GB bywało)-jest w routerze, druga standard to 80GB(ok 100GB bywało)-ta siedzi w P20Pro i służy jako hotspot w domu i mobilnie jako karta telefoniczna, jedynie moja siedząc w telefonie się nudzi(światłowód T-mobile 300/300 w domu). Wszystkie działają na LTE i nie sprawiają problemów z plikami powyżej 4GB(pobierały po kilkadziesiąt GB jednorazowo).
WNIOSKI: jeśli ktoś ma te zamrożenia to:
-potestować częstotliwość wifi z hotspota(bywa, że coś się gryzie)
-zweryfikować ustawienia czasu aktywności hotspota(z automatu rozłącza po pewnym czasie)
-użyć innego telefonu/kompa
-sprawdzić w innym miejscu domu/lub w innej lokalizacji
Jak po swojej stronie sprawdzi się wszystko i bez rezultatu to:
-poprosić konsula o "odświeżenie/reset/wyzerowanie lokalizacji itd" karty w ich systemie
-wymienić kartę SIM(może jaka stara seria z problemami od początku,wada fabryczna, problem w systemie bilingowym dla pewnej puli starych SIM)
-pisać reklamacje jak wymiana nie pomoże!
http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155.