DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 159 z 173
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 173
 #1120307  autor: Remington
 14 sie 2021, 15:02
@iphoneski
To Ty jesteś mistrz... naiwności.

Skoro Playowi potrafiły wyciec dane z forum (zakres nie ma znaczenia - przykład gościa włamującego się ostatnio do Profili Zaufanych pokazuje, na jak wiele pozwala znajomość czyjegoś hasła), to znaczy, że niewystarczający był audyt bezpieczeństwa forum. Skąd masz pewność, że audyt innych systemów Playa został zrobiony lepiej? Nie masz żadnej.

Jaką masz pewność, że powszechnie korzystający z outsourcingu operatorzy W4 na bieżąco i wystarczająco dokładnie audytują też procedury i systemy swoich podwykonawców? Też nie masz żadnej.

Jaką w ogóle masz pewność, że jeśli zarówno a2m jak i ktokolwiek z W4 przeprowadził audyty bezpieczeństwa, to nie zrobili tego przy pomocy tych samych firm i osób? Odpowiedź jak dwie powyższe - możesz mieć co najwyżej nadzieję.

Dana w dowolnej postaci jeśli jest w posiadaniu kogokolwiek innego niż my sami - powinna być traktowana jak już upubliczniona. I tyle w tej kwestii, bo nie mamy żadnej kontroli nad tym kto i jak te dane przetwarza (przechowuje, drukuje, powiela, komu przekazuje itd.).
 #1120309  autor: iphoneski
 14 sie 2021, 15:05
Odpisałem ci już pod newsem, więc tu tylko skrócę.
Póki co te inne dane nie wyciekły. Wyciekną, będę się do tego wycieku odnosił.
 #1120313  autor: Remington
 14 sie 2021, 15:28
iphoneski pisze: @Remington
Moja wiara nie ma tu nic do rzeczy. Wyciekną dane z innych systemów, będę odnosił się do wycieków danych z innych systemów. A do póki wyciekły tak poufne dane jedynie z systemu Premium to oznacza, że inne są bardziej bezpieczne.

Wklejam Twoją odpowiedź powyżej.

Otóż to jest tylko Twoja wiara i to ona stanowi tu najsłabsze ogniwo.

Stwierdzasz bowiem kategorycznie, że dane z innych miejsc nie wyciekły:
"Póki co te inne dane nie wyciekły. "
"A do póki wyciekły tak poufne dane jedynie z systemu Premium"

Nie wiesz tego. Stawiasz tezę, którą opierasz tylko na jednym argumencie: braku informacji o takowych wyciekach. Na tej podstawie wierzysz, że ich gdzie indziej nie było. To naiwne założenie, bo nie znając faktów (i nie poznasz ich, bo źródeł potencjalnych wycieków jest niezmiernie dużo) opiera się tylko właśnie na Twojej wierze.
 #1120315  autor: iphoneski
 14 sie 2021, 15:36
Więc zakładasz, że inni usługodawcy nie poinformowali o wycieku poufnych danych swoich klientów wiedząc o tym fakcie? Ale to też jest twoja wiara lub jej brak i też nie masz żadnych dowodów na poparcie tej teorii. Na takich zasadach możemy gdybać do przyszłych wakacji.
 #1120316  autor: Remington
 14 sie 2021, 15:46
Zamiast przyznać, że Twoja teoria nie trzyma się kupy, to odwracasz kota ogonem.

Niby jak chcesz dowiedzieć się o wyciekach:
1. niewykrytych
2. zamiecionych pod dywan?

Twierdzisz, że takowych nie ma? Jedne i drugie czasem oglądają światło dzienne, ale nie zawsze, albo nie w odpowiedniej skali. Przykładów jest mnóstwo - i to tylko tych, w których prawda wyszła na jaw.

Choćby wyciek z Facebooka, o którym usłyszano po 2 czy 3 latach i to bynajmniej nie od Facebooka. Nie wiadomo czy Fb zamiótł wtedy sprawę pod dywan, czy w ogóle nie odkrył wycieku.

Sterty papierów znalezionych na śmietniku, a zawierających dane osobowe - rzadko kiedy takie wycieki są w ogóle upubliczniane.

Albo robienie zrzutów ekranów przez nieuczciwych pracowników mających dostęp do danych klientów to też wycieki, o których nikt nie ma pojęcia.

Przykładowy scenariusz. Ktoś ma jednoosobową firmę i przez pomyłkę nie zabezpieczył dostępu do pliku z lista klientów. Odkrywa to po kilku dniach, plik zabezpiecza i nie robi nic, bagatelizując ryzyko i licząc, że nikt tego pliku nie podejrzał. Naprawdę uważasz, że w 36-milionym kraju nie zdarzył się ani jeden podobny przypadek?
 #1120317  autor: iphoneski
 14 sie 2021, 16:09
Ale ja wiem, Że mogą się zdarzyć i się zdarzają. Ale do póki nie ujrzą światła dziennego nie możemy mówić o ich skali i zagrożeniach z tym związanych. Tu wiemy, że był wyciek, dane ktoś mógł posiąść, a teraz może je wykorzystać. I to są fakty, które mamy. Reszta to tylko dywagacje.
 #1120332  autor: Ramirez
 15 sie 2021, 08:13
Przenosząc numer do a2mobile podawało się tez numer dowodu osobistego? Chciałem sam sprawdzić przenosząc na próbę inny numer a tu nawet sms do przeniesienia nie przyszedł 8)
 #1120334  autor: NokiaFan86
 15 sie 2021, 12:14
Remington pisze:
14 sie 2021, 11:17
Nawiasem mówiąc, to drugi wyciek, swego czasu był wyciek danych ze sklepu BDI Aero2, to zapewne cały czas te same systemy.
A nawet trzeci, bo Cyfrowy Polsat miał niedawno wyciek danych swoich abonentów... :?
 #1120337  autor: Remington
 15 sie 2021, 14:37
Jednak CP to inna bajka, tu miałem na myśli systemy obsługujące dane klientów Aero2 i a2m w Premium Mobile (wcześniej Aero2).

NAU Mobile też dotknięte wyciekiem, podobno zawinił podwykonawca. Ciekawe, ilu jeszcze MVNO on obsługiwał.

Na marginesie, kto chce przyjrzeć się wyciekom, których ofiary pewnie nie są w ogóle ich świadome, niech wpisze w Google: site:docer.pl pesel dowód lub podobne znaczeniowo frazy.
 #1120380  autor: muszyna2
 16 sie 2021, 11:05
Kurka co za sieć. W końcu po tygodniu od terminu przenieśli numer żony. I jaja są jakieś. Nie może dodzwonić się na jeden numer. Od razu komunikat że numer niedostępny. Za to numer bez problemu może dodzwonić się do żony. Miał ktoś taki problem? Jak można zaradzić na coś takiego?
 #1120383  autor: Karlos20
 16 sie 2021, 11:25
muszyna2: przenieść się do innej sieci z porządną infrastrukturą i ogarnianiem HLR i innych ustawień sieciowych po przeniesieniu numeru. Tym bardziej, że Premium Mobile i być może Aero2 (gdyż a2mobile działa na odkupionej części platformy billingowej prepaid Aero2) miał atak hackerski i wyciekły stamtąd wrażliwe dane.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1120385  autor: TomLee
 16 sie 2021, 11:49
muszyna2 - przenieś numer do heyah01, mają volte i vowifi od niedawna, no limit, 20 GB oraz 2,39 GB w roamingu. Mogą być jakieś początkowe problemy przy przeniesieniu, ale potem jest ok.
 #1120391  autor: sumix
 16 sie 2021, 12:59
@Remington

Zwykle to dziala tak, ze musisz miec biznesowe/prawne usprawiedliwienie (business justification) zeby wogole miec dostep do danych wrazliwych. Najlepsze praktyki sa ogolnodostepne w ITIL Security/Access management mozna sobie poczytac.
Caly myk polega na tym ze operatorzy tworza swoje processy opierajac sie na przetwarzaniu danych wrazliwych do weryfikacji abonenta... zamiast te dane wrazliwe chronic (Security/Access mgmt).
Szeregowy pracownik helpdesku nie powinien miec dostepu do danych wrazliwych (user role/access rights).
 #1120403  autor: muszyna2
 16 sie 2021, 15:27
TomLee pisze:
16 sie 2021, 11:49
muszyna2 - przenieś numer do heyah01, mają volte i vowifi od niedawna, no limit, 20 GB oraz 2,39 GB w roamingu. Mogą być jakieś początkowe problemy przy przeniesieniu, ale potem jest ok.
Problem polega na tym że żona ma telefon który nie obsługuje wifi-calling i receptą na to miała być aplikacja a2. Gdyby nie to żona została by w starej sieci z której była bardzo zadowolona. Nowy telefon skomplikował sprawę. Ale jak mają być takie jaja to szybko coś wykombinuje.
 #1120407  autor: rymi
 16 sie 2021, 17:03
muszyna2 pisze:
16 sie 2021, 11:05
Kurka co za sieć. W końcu po tygodniu od terminu przenieśli numer żony. I jaja są jakieś. Nie może dodzwonić się na jeden numer. Od razu komunikat że numer niedostępny. Za to numer bez problemu może dodzwonić się do żony. Miał ktoś taki problem? Jak można zaradzić na coś takiego?
A numer żony nie jest zastrzeżony [czasowo z menu komórki] albo całkowicie? Bo w a2mobile tak jest. Jak dzwonię czasami do ojca to mam właśnie taki komunikat [celowo ukrywam numer czasami w Orange]. Jak w tym samym czasie zadzwonię do żony [ma nju mobile] to mam po prostu komunikat, że "Abonent nie przyjmuje rozmów z numerów zastrzeżonych".

Faktycznie, źle to rozwiązali w a2mobile :-(
 #1120428  autor: muszyna2
 17 sie 2021, 10:18
Numer nie jest zastrzeżony. Ale chyba wiemy już o co chodzi. Okazało się że nie można było dodzwonić się do dwóch numerów ze spisu połączeń. Daty ostatnich połączeń tych numerów były z przed przeniesienia numeru żony do a2mobile. Dopiero wybierając te numery nie z listy połączeń a z książki telefonicznej dawały połączenie. I tu ciekawostka jeden z tych numerów to numer z wRodzinie a drugi z otvarta. Czyli obydwa numery korzystające z sieci Plus. Natomiast dzwoniąc na numer z Orange czy play nie było znaczenia czy to z listy połączeń z datą z przed przeniesienia czy z książki telefonicznej. Dziwna zależność skąd się takie cuda wzięły nie wiem. Ale mamy rozwiązanie 😃
 #1120435  autor: muszyna2
 17 sie 2021, 11:32
Remington pisze:
17 sie 2021, 10:57
To chyba dzwoniliście z tej apki po WiFi, a nie z telefonu przez sieć komórkową?
Nie było znaczenia. Zresztą cały czas to tak działa jak opisywałem.
  • Strona 159 z 173
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 173
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 173