Potestowałem nieco.
Karta Play w Xcover 4 ( XEO), brak wsparcia VoLTE i karta Orange w S8 (XEO), VoLTE.
Na około 7-8 prób w relacji Orange -> Play. wyglądało to tak:
W Play WB AMR, 12.650. W Orange NB AMR 12.200
W jednym przypadku w Play też było NB AMR.
Po wyłączeniu VoLTE na karcie Orange i wykonaniu 5 połączeń po 3G w relacji Orange -> Play po obu stronach -> WB AMR, 12.650.
Orange VoLTE, ewidentnie są problemy z HD Voice :/
Zmiana relacji czyli Play -> Orange. Karta Play w Xcover 4 ( XEO), 3G i karta Orange w S8 (XEO), VoLTE.
Wszystkie 5 połączeń po obu stronach WB AMR, 12.650.
Kolejna relacja - Orange, S8 (XEO), VoLTE -> T-Mobile, iPhone X, VoLTE:
5 połączeń, po stronie Orange NB AMR 12.200
Kolejna relacja - Play, Xcover 4 ( XEO), brak wsparcia VoLTE -> T-Mobile iPhone X, VoLTE:
5 połączeń, po stronie Play WB AMR 12.650
Zmiana terminali czyli Play, S8 (XEO), VoLTE -> Orange, Xcover 4, VoLTE:
Wszystkie 6 połączeń po obu stronach WB AMR, 12.650
Zmiana relacji czyli Orange, Xcover 4, VoLTE -> Play, S8 (XEO), VoLTE:
Połączenia idą z Orange po NB AMR 12.200. W Play loteria, raz WB AMR 12.650 a raz NB AMR 12.200
Wyłączenie VoLTE po stronie Orange w konfiguracji j.w. powoduje powrót WB AMR w połączeniach Orange.
Także drogie Orange. Cały czas macie kłopoty z WB AMR w VoLTE. Play stabilnie i bez scen.
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png