Czy usługodawca telekomunikacyjny ma prawo:
1. warunkować przyjęcie reklamacji od złożenia jej w wyłącznie wybranym przez siebie kanale komunikacyjnym?
Lyca na czacie, infolinii i mailu [email protected] wedle swojej oceny przyjmuje wyłącznie "zgłoszenia", nawet jeśli konsument wyraźnie nazywa przesłana wysokość jako reklamację. Wg nich reklamacje można zgłaszać tylko i wyłącznie na [email protected]
2. autorytatywnie i jednostronnie dokonywać oceny co jest zgłoszeniem, a co reklamacją?
Jest to ważne z uwagi na ustawowy termin 30 dni, po upływie którego, wobec braku udzielenia odpowiedzi uznaje się, że reklamacja jest uznana w sposób dorozumiany za rozstrzygniętą na korzyść zgłaszającego. Pytanie, jak potem wyegzekwować tak "wygraną" reklamację, poza drogą sądową?
1. warunkować przyjęcie reklamacji od złożenia jej w wyłącznie wybranym przez siebie kanale komunikacyjnym?
Lyca na czacie, infolinii i mailu [email protected] wedle swojej oceny przyjmuje wyłącznie "zgłoszenia", nawet jeśli konsument wyraźnie nazywa przesłana wysokość jako reklamację. Wg nich reklamacje można zgłaszać tylko i wyłącznie na [email protected]
2. autorytatywnie i jednostronnie dokonywać oceny co jest zgłoszeniem, a co reklamacją?
Jest to ważne z uwagi na ustawowy termin 30 dni, po upływie którego, wobec braku udzielenia odpowiedzi uznaje się, że reklamacja jest uznana w sposób dorozumiany za rozstrzygniętą na korzyść zgłaszającego. Pytanie, jak potem wyegzekwować tak "wygraną" reklamację, poza drogą sądową?