DAJ CYNK
  • Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #597312  autor: alex1155
 25 lis 2012, 15:40
Witajcie,
od roku jestem posiadaczem Nokii 500 z Orange. Niestety od samego początku są z nią problemy, zaczęło się od Softa -t elefon niemiłosiernie się ciął. Serwis Nokia Care bez problemu wymienił oprogramowanie. Póżniej robiłem to sam przez Nokię Suite - średnio raz na dwa tygodnie. Kolejnymi były problemy z zasięgiem. Miałem 2 albo 3 razy, teraz juz nie pamiętam, wymienianą antenę i korpus tylni. Przedwczoraj telefon wrócił z Regenersis po szóstej naprawie. To nie ma sensu...
Oni ją testują/ cudują , a i tak nic to nie daje. Wystarczyło, że pobrałem GG i Operę Mini , a już są zawiechy i restarty. Nie powiem , widać,że telefon przeszedł face- lifting, ma nową obudowę (znowu!), nowy dotyk (znowu!), nową antenę (znowu!). Zastanawiam się, czy to ja go tak wykańczam. Bateria wytrzymuje w tej chwili około 5-6 godzin na samym czuwaniu (GG i Opera kończą jej działanie po 3 godzinach :)). Nie ruszam się z domu bez ładowarki.
Pytałem znajomych , którzy również użytkują pięćsetkę, skarżą się na wieczne zawieszanie. Czyżby to było "normalne" w tym modelu?
Będąc szczerym, to wiele korzystam z niej jako smartphona ( 700 MB- 1 GB według rozliczania Orange , transferu miesięcznie), do tego około 800 - 1000 minut wychodzących. Ale czy to jest powód aż do takiej awaryjności? Co mam z nią zrobić? Jak wygrać z serwisem, który naprawia telefon po 2- 3 tygodnie i odsyła go z dokumentami potwierdzającymi sprawne działanie?

Masakra....

 #597418  autor: Niezgodna7
 26 lis 2012, 00:16
Tą Bellę masz wgraną?
Jeśli tak, i są takie problemy, to trzeba fon sprzedać i się nie męczyć.
PS.
Mam starą 5230, oprogramowanie też stare, zero aktualizacji i napraw... więc coś nie tak z tą 500 tką..

Ewidentnie nie wypiję herbatki z administracją Telepolis

 #597445  autor: dario321
 26 lis 2012, 09:58
hmm,sprobuj doinstalowac jbak taskman'a i nim zamykaj aplikacje dzialajace w tle.
zas co do napraw/wymiany to zglos telefon jako towar niezgodny z umowa (skontaktuj sie z rzecznikiem konsumentow,wlasciwym dla Twojego miejsca zamieszkania i przedstaw mu problem,pomoc powinien).

 #597811  autor: Precelos
 28 lis 2012, 09:50
dario321 pisze:zas co do napraw/wymiany to zglos telefon jako towar niezgodny z umowa
tylko ta sama usterka nie moze jednoczesnie podlegac gwarancji i niezgodnosci towaru z umowa :roll:


jak masz mozliwosc to sproboj go testowac na czystym systemie bez dogranych aplikacji. moze to wina doinstalowanego programu powoduje tak krotka zywotnosc telefonu

Obrazek

 #597844  autor: dario321
 28 lis 2012, 12:30
Precelos pisze:tylko ta sama usterka nie moze jednoczesnie podlegac gwarancji i niezgodnosci towaru z umowa
gwarancji udziela producent i jest to dobrowolne,a skoro telefon ciagle sie psuje i jest naprawiany to jest wadliwy i podlega wymianie-i z tym roszczeniem powinien sie udac do sprzedawcy.
a najlepiej niech korzysta z pomocy wlasciwego rzecznika konsumentow :-)

 #597934  autor: alex1155
 28 lis 2012, 20:30
Strasznie restartuje się. Dla mnie GG i Opera Mini to podstawy i muszą działać. Nie ma innej opcji. Myślę nad niezgodnością z umową, ale realizuje ją ten sam serwis i obawiam się, że stwierdzą brak usterki, w końcu telefon przeszedł u nich face - lifting.

 #598018  autor: Precelos
 29 lis 2012, 10:17
dario321 pisze:gwarancji udziela producent i jest to dobrowolne
zgadza sie ale jak juz dana usterke naprawia na gwarancji to nie moze tej samej usterki zglosic jako niegodnosci towaru z umowa!

co do GG i Opery Mini to oprogramowanie firm 3-ich i nie sa integralna czescia systemu, wiec jesli to ich wina no to niestety nic nie zdzialasz

oczywiscie jak sie nie zgadzasz z decyzja serwisu mozesz sie odwolac ,wtedy zrobia ekspertyze, jezeli okaze sie ze nie masz racji placisz za nia

Obrazek

 #598021  autor: alex1155
 29 lis 2012, 10:27
Aha, ale przyznam, że pracownik serwisu również mi powiedział abym następnym razem poszedł z telefonem do salonu Orange i zgłosił tę niezgodność. Tyle, że to będzie skomplikowane ponieważ telefon został zakupiony na przedłużenie umowy przez Biuro Obsługi, co oznacz wycieczkę kilkadziesiąt kilometrów do salonu firmowego Orange:(

 #598062  autor: dario321
 29 lis 2012, 14:03
alex1155 pisze:Tyle, że to będzie skomplikowane ponieważ telefon został zakupiony na przedłużenie umowy przez Biuro Obsługi, co oznacz wycieczkę kilkadziesiąt kilometrów do salonu firmowego Orange:(
wystarczy dowolny salon orange :wink:
Precelos pisze:zgadza sie ale jak juz dana usterke naprawia na gwarancji to nie moze tej samej usterki zglosic jako niegodnosci towaru z umowa!
niech odda telefon w ramach niezgodnosci z umowa (bez precyzowania konkretu),w/g mnie jesli odda ten telefon wraz z cala historia/dokumentacja napraw i powie,ze mimo tylu napraw telefon w dalszym ciagu szwankuje i nie jest zgodny z umową a on rzada wymiany na nowy/podobny (w tej samej cenie) lub zwrotu kasy to orange musi sie jakos do tego ustosunkowac.
raz jeszcze proponuje aby zwrocil sie do miejscowego rzecznika konsumentow; http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php (porada/pomoc nic nie bedzie kosztowac)

 #598067  autor: alex1155
 29 lis 2012, 14:26
dario321 pisze:
alex1155 pisze:Tyle, że to będzie skomplikowane ponieważ telefon został zakupiony na przedłużenie umowy przez Biuro Obsługi, co oznacz wycieczkę kilkadziesiąt kilometrów do salonu firmowego Orange:(
wystarczy dowolny salon orange :wink:
Precelos pisze:zgadza sie ale jak juz dana usterke naprawia na gwarancji to nie moze tej samej usterki zglosic jako niegodnosci towaru z umowa!
niech odda telefon w ramach niezgodnosci z umowa (bez precyzowania konkretu),w/g mnie jesli odda ten telefon wraz z cala historia/dokumentacja napraw i powie,ze mimo tylu napraw telefon w dalszym ciagu szwankuje i nie jest zgodny z umową a on rzada wymiany na nowy/podobny (w tej samej cenie) lub zwrotu kasy to orange musi sie jakos do tego ustosunkowac.
raz jeszcze proponuje aby zwrocil sie do miejscowego rzecznika konsumentow; http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php (porada/pomoc nic nie bedzie kosztowac)
Odmówiono mi w miejscowych salonach Orange.

 #598092  autor: Precelos
 29 lis 2012, 15:47
dario321 pisze:niech odda telefon w ramach niezgodnosci z umowa (bez precyzowania konkretu),
tak sie nie da
Kod: Zaznacz cały
W przypadku ,gdy konsument wybierze np. korzystanie z gwarancji- to korzysta z niej w stosunku do tej jednej, konkretnej usterki. W razie ujawnienia się w zakupionym towarze innej wady znów ma prawo wyboru, czy korzystać z uprawnień wynikających z karty gwarancyjnej, czy z instytucji niezgodności towaru z umową

Obrazek

 #598198  autor: alex1155
 29 lis 2012, 23:34
Ale tak szczerze. Czy ewentualna wymiana płyty głównej czy telefonu na nowy w ogóle by tu coś pomogła?

 #598241  autor: dario321
 30 lis 2012, 10:30
byc moze tak,ale ogolnie wiadomo ze nokia 500 to "niewypal"

telefon byl 6razy naprawiany (domyslam sie,ze plyty glownej nie wymienili),wiec za siodmym razem oddaj go sprzedawcy jako niezgodny z umowa,powod; ciagle restarty,grzanie sie,zawieszanie przy przegladaniu stron www,gubienie zasiegu.
skoro miejscowe salony odmawiaja przyjecia to raz jeszcze radze abys skorzystal z pomocy rzecznika konsumentow.

 #598246  autor: Precelos
 30 lis 2012, 11:03
alex1155 pisze:telefonu na nowy w ogóle by tu coś pomogła?
bierz nowy i go od razu sprzedaj :)

Obrazek

 #628281  autor: alex1155
 21 kwie 2013, 19:02
W jakie sposób mam określić niezgodność z umową? Niestety, ale pracownicy serwisu Nokii po każdej naprawie w karcie gwarancyjnej zapisali " Naprawa interfejsu", pomimo, że byłem zapewniany o wymianie anteny, korpusu etc, za każdym razem odnotowywano wymianę oprogramowania. Konsultantka salonu Orange twierdzi, że nie przysługują mi w związku z tym roszczenia o wymianę.


Czy to prawda?

Proszę o pomoc, ten telefon rozłącza już nawet połączenia głosowe, a jest po kolejnej wizycie w Regenersis.

 #628352  autor: best
 21 kwie 2013, 22:28
Co do rozłączania, to prawie na pewno jest to czujnik zbliżeniowy. Więc pozostaje serwis, albo blokowanie telefonu przed przyłożeniem do ucha :D.
W karcie masz napisane "naprawa interfejsu", a na papierach, które dostajesz po powrocie telefonu z naprawy jest napisane to samo?

 #628576  autor: alex1155
 22 kwie 2013, 19:39
Na papierach są jakieś kody, na karcie "naprawa interfejsu".

[ Dodano: 2013-04-27, 10:57 ]
Da się to jakoś załatwić? :(