DAJ CYNK
  • Wszystko o grach.
Wszystko o grach.
 #625589  autor: lee
 07 kwie 2013, 21:07
Witam
Szukam na necie czegos takiego:
czy sprzedawca sklepu internetowego ma prawo domagac sie pieniedzy na wysylke zwrot sprzetu
ktory sprawdzil i stwierdza ze nie zauwazyl wad produktu?
(tak w telegraficznym skrocie)
Pozdrawiam

 #625857  autor: max4max
 09 kwie 2013, 07:59
lee pisze:Witam
Szukam na necie czegos takiego:
czy sprzedawca sklepu internetowego ma prawo domagac sie pieniedzy na wysylke zwrot sprzetu
ktory sprawdzil i stwierdza ze nie zauwazyl wad produktu?
(tak w telegraficznym skrocie)
Pozdrawiam
Tak, ma takie prawo.
Natomiast Ty masz prawo dochodzić swojego, czyli jak składałeś reklamacje i jej nie uznano to miałeś dostać odpowiedź w ciągu 14 dni.
Jak się spóźnił choćby o 1 dzień to reklamacja musi być uznana.

 #625879  autor: lee
 09 kwie 2013, 09:52
czy te 14dni obowiazuja od daty wyslania sprzetu czy od daty odebrania?

 #625885  autor: max4max
 09 kwie 2013, 10:06
lee pisze:czy te 14dni obowiazuja od daty wyslania sprzetu czy od daty odebrania?
Do rozpatrzenia reklamacji sprzedający musi się zapoznać ze stanem towaru i jego usterką, więc te 14 dni kalendarzowych biegnie od dnia, gdy ten towar został do niego dostarczony.
Ale... z kolei te 14 dni to jest termin w którym odpowiedź ma trafić do konsumenta ( nie liczy się data nadania np. listu, tylko dzień w którym konsument dostał odpowiedź)
Sprzedawca nie może wymusić na Konsumencie obowiązku zjawienia się w sklepie w celu odbioru odpowiedzi na reklamację. Jest to klauzula niedozwolona! To na Sprzedawcy ciąży obowiązek zawiadomienia Konsumenta i to on powinien się postarać, aby wiadomość o sposobie załatwienia reklamacji trafiła w odpowiednim terminie do Konsumenta. Najlepiej tego typu kwestie będzie regulować arkusz reklamacyjny. Konsument wybierze formę, w jakiej ma zostać powiadomiony, np. telefonicznie (po podaniu numeru telefonu), listownie (po podaniu adresu), e-mailem, bądź osobiście, gdy Konsument chce w swoim zakresie odebrać odpowiedź..
Wysyłając list należy jednak pamiętać o tym, że dla zachowania terminu nie będzie wystarczającym jego nadanie przed upływem 14-dniowego terminu. Istotną będzie chwila, kiedy Konsument będzie mógł zapoznać się z treścią odpowiedzi na reklamację.
Oczywiście to co wyżej opisuję jest to reklamacja towaru na podstawie niezgodności towaru z umową, nie na podstawie gwarancji.

 #625918  autor: lee
 09 kwie 2013, 12:41
ech... ale sie zrobilem zaxhcialo mi zabawek made in china :/