DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
 #775920  autor: zoltan666
 06 sty 2015, 18:01
Po kolei:
Pod koniec sierpnia 2014 podpisałem z Netią umowę na przeniesienie telefonu stacjonarnego z Orange do Netii po zakończeniu aktualnej umowy terminowej z Orange. Numer miał być przeniesiony od listopada 2014. Numer nie został przeniesiony.
Na moje zgłoszenie z zapytaniem dlaczego numer nie został przeniesiony otrzymałem dwie różne odpowiedzi: jedną telefoniczną, że dokumenty zostały wysłane przez pomyłkę nie do tego operatora co trzeba, a drugą na e-mail "że umowa na usługę telefoniczną jest w trakcie aktywacji." Na moje pytanie, która z tych odpowiedzi jest prawidłowa otrzymałem coś takiego: "Odpowiadając na zgłoszenie informuję, że w wyniku nieprawidłowości, dokumenty dotyczące wyniesienia numeru telefonu od Pana obecnego operatora, wysłaliśmy do nieodpowiedniej firmy, za co serdecznie przepraszam. Wyjaśniam zatem, iż nie mamy możliwości aktywacji usługi telefonicznej. W celu przeniesienia numeru do naszej firmy, niezbędne jest podpisanie nowej umowy."
W związku z tym, że Netia nie wysłała dokumentów do Orange umowa telefoniczna przedłużyła mi się automatycznie na 2 lata od 1.11.2014, ale pod koniec listopada wypowiedziałem automatyczne przedłużenie umowy z przejściem umowy na czas nieokreślony, a także zawiesiłem telefon na miesiąc grudzień. Wyraziłem też zainteresowanie zawarciem nowej umowy z Netią, ale warunki jakie mi przedstawiono były nie do zaakceptowania (abonament 35zł., gdy w poprzedniej umowie było 10zł.) w związku z czym poinformowałem, że nie jestem zainteresowany nową umową.
Dnia 17.12.2014 przedłużyłem w Orange zawieszenie telefonu na kolejne 2 miesiące.
Kilka dni wcześniej wysłałem do Netii zapytanie o ofertę Dropss i w odpowiedzi jaka otrzymałem dnia 18.12.2014 był taki fragment: "W dniu wczorajszym na Pana koncie zostało zarejstrowane oświadczenie o przeniesienie tego numeru od Operatora dawcy, tj. Orange Polska S.A. Jeżeli chciałby Pan skorzystać z oferty Dropss'a należałoby odstąpić od realizacji przeniesienia linii telefonicznej z firmy Orange do naszej,..."

I tu pojawia się moje pytanie. Czy ta umowa, którą podpisałem w sierpniu dalej obowiązuje? Numer nie został przeniesiony z winy Netii, poinformowali mnie, że należy podpisać nową umowę w celu jego przeniesienia, a teraz informują jakby ten numer był nadal w trakcie przenoszenia.
 #775963  autor: Maniek99
 06 sty 2015, 20:07
Według mnie niema sensu samemu tego załatwiać, bo się będziesz nonstop odbijał od infolinii.
Wyślij skargę do UKE + opis co by cię interesowało (raczej ciężko będzie negocjować w ten sposób pakiet, ale z dropsem nie powinno być problemu, chyba że chcesz przepchnąć ta pierwszą umowę). Wtedy z Netii powinna do Ciebie oddzwonić jakaś bardziej kumata osoba.
 #775985  autor: ja.michal
 06 sty 2015, 21:57
zoltan666 pisze:dokumenty zostały wysłane przez pomyłkę nie do tego operatora co trzeba
Ciekawe co na to GIODO. W końcu przekazano twoje dane osobowe bez twojej zgody podmiotowi trzeciemu, który nie był w ogóle związany z procesem przeniesienia.
 #775986  autor: zoltan666
 06 sty 2015, 22:20
Mam przed sobą "Oświadczenie o rozwiązaniu umowy abonenckiej w związku ze zmianą przedsiębiorcy telekomunikacyjnego świadczącego usługę Abonencką (migracja)" i w tym oświadczeniu jest punkt:
4. Termin realizacji Zamówienia:
a) Wskazuje się, że data realizacji zamówienia musi mieścić się w przedziale od 7 dni roboczych do 120 dni kalendarzowych od daty złożenia Oświadczenia i nie powinna przypadać na dzień ustawowo wolny od pracy.

Oświadczenie podpisałem pod koniec sierpnia, a więc te 120 dni już minęło i chyba teraz do przeniesienia numeru byłaby już konieczna nowa umowa i nowe oświadczenie. Poza tym z informacji z Netii wiem, że nie jest możliwe przeniesienie numeru, który jest zawieszony, a ten zawiesiłem w Orange na razie do końca lutego. Najbardziej dręczy mnie to, co z ta umową podpisaną w sierpniu, czy już jest nieaktualna, czy wciąż obowiązuje?
 #779857  autor: dealer82
 22 sty 2015, 15:01
Witam,
Niestety mam ten sam problem.
W dniu 5.01.2015 podpisałem umowę z Netią na przeniesienie usług z Orange do Netii (BSA+WRL).
Moja obecna umowa terminowa na obie usługi w Orange kończy się 28.02.2015 r. czyli termin wypowiedzenia tych usług mija za kilka dni. Po tym terminie obie mowy ulegną automatycznemu przedłużeniu na czas określony (tel. 2 lata, internet 6 m-cy). Do chwili obecnej Netia nie wysłała wypowiedzenia umowy oraz zlecenia migracji do Orange. Wielokrotnie dzwoniłem na infolinię Netii żeby zwrócić uwagę na ten fakt, ale jakoś nikt za bardzo się tym nie przejmuje. Dodatkowo w zleceniu migracji wpisali TP SA zamiast Orange, ale też to nikogo nie rusza. Co zrobić?
 #779987  autor: robriot77
 23 sty 2015, 02:12
zoltan666 pisze: Najbardziej dręczy mnie to, co z ta umową podpisaną w sierpniu, czy już jest nieaktualna, czy wciąż obowiązuje?

umowa ta która podpisales jest niewazna. dlatego ze do każdej umowy jest podpięte wypowiedzenie które się wysyla do OA (obcy operator). w Twoim wypadku pajace z Netii wyslali do nie tego opka co trzeba. wiec powinni ponowić proces od nowa czyli powinnienes podpisac nowa umowę.
skoro oni twierdza ze zamówienie się procesuje to ja bym na Twoim miejscu poprosil netie o kopie wypowiedzenia które (chyba) wyslali do orange ;) bym się nie zdziwil jak na taki wypowiedzeniu bylby sfałszowany Twój podpis. musza wyslac wypowiedzenie do orange a jak wyslali to ciekawe kto je podpisal :-D
a nie wierze ze to wypowiedzenie które podpisalel oni maja
 #780011  autor: dealer82
 23 sty 2015, 10:29
Najgorsze jest to, że każdy na tej infolinii nabiera wody w usta i nie potrafi udzielić konkretnej odpowiedzi. Co i jak będzie to przekonam się(chyba) dopiero jak minie termin aktywacji usługi.
Dotychczas miałem raczej dobre zdanie o tej firmie, wpadki również mogą się każdemu zdarzyć, ale obsługa sprzedażowa powinna trochę inaczej wyglądać.
Chyba doszedłem do momentu w którym już mi nie zależny na ich usługach skoro im jak widać również nie zależny na kliencie.
Szkoda tylko, że do 28.02 będę musiał żyć w niewiedzy u którego operatora finalnie będę miał usługi- Orange czy Netia.
 #780154  autor: robriot77
 24 sty 2015, 00:57
zadzwon na 800500005 tam Ci powiedzą jaki jest status zamówienia.
jeżeli chodzi o netie to wg mnie to jedna z najgorszych firm. robic powroty od nich to jakas masakra. klamia i na sile trzymają klienta.
 #780176  autor: zoltan666
 24 sty 2015, 11:07
robriot77 pisze:umowa ta która podpisales jest niewazna. dlatego ze do każdej umowy jest podpięte wypowiedzenie które się wysyla do OA (obcy operator).
Wysłałem do Netii zapytanie przez formularz kontaktowy co dalej z tą umową. Na odpowiedź czekam już tydzień, choć po wysłaniu zapytania przewidywany czas odpowiedzi miał wynosić 48 godzin. Chciałem przenieść internet do Dropssa, ale musze mieć pewność, ze umowa na telefon jest nieważna.
 #780199  autor: Maniek99
 24 sty 2015, 13:03
@zoltan666
Widzę że dalej liczysz na cud, że wylosujesz kogoś kompetentnego.
Tam jak nie pierdolniesz z grubej rury, to nic nie załatwisz.
Przez 10 lat nie zrobili porządku z sensownym dostępem do systemu statusu zamówienia, to już nie zrobią.
 #780243  autor: zoltan666
 24 sty 2015, 18:24
Zgłoszenie zrobiłem 17.01 i do 21.01 miało status Otwarte. Ale 21.01 status zmienił się na W trakcie realizacji. Pomyślałem - kilka godzin i dostanę odpowiedź. Ale minęły już 3 dni i cisza. Mam nadzieję tylko, że nie będę czekał na odpowiedź aż 19 dni tak jak już się to zdarzało wcześniej. A dopóki nie otrzymam odpowiedzi na to zgłoszenie nie mogę wysłać żadnego innego.
 #780270  autor: zoltan666
 24 sty 2015, 21:43
Mógłbym wysłać zapytanie w innej kategorii, np. zgłoszenie problemu, zakup nowych usług. Takie zgłoszenia rozpatrują chyba szybciej niz te z kategorii Informacje ogólne.
 #790883  autor: dealer82
 16 mar 2015, 12:31
Trochę czasu upłynęło od mojego ostatniego posta i mogę podać zakończenie mojej przygody z Netią...
Tak jak już mi sami sygnalizowaliście Netia nie była zbytnio przejęta moją umową. Cały proces aktywacji olali na całego.Zgodnie z poradą robriot77 zadzwoniłem an infolinię usług regulowanych żeby zapytać o status przeniesienia. Tam dowiedziałem się, że Netia dostała odpowiedź odmowną 29.01 z powodu braku możliwości technicznych., więc wykonałem telefon do Netii i tam mnie prze prawie miesiąc zapewniali, że usługa jest w trakcie aktywacji i wszystko jest ok. Składałem parę zgłoszeń, że coś chyba jest nie tak skoro Orange twierdzi coś innego, ale każdy mnie zbywał i nie działo się nic. Wreszcie nadeszła data aktywacji i nie wydarzyło się nić. Ostatecznie pragnę podziękować Netii, że nie pozwoliła zostać mi swoim klientem. Takiej dezorganizacji dawno nie widziałem. Nikt nie jest odpowiedzialny za nic. Żadnego telefonu, przepraszam czy pocałuj mnie. Sami nie wiedza co się u nich dzieje. Obiegu informacji brak.
Moja przygoda zakończyła się tak, że telefon stacjonarny oraz internet przeniosłem do Play. LTE ładnie śmiga (szybciej niż neo) a stacjonarka na numerze tymczasowym też dobrze się spisuje. Wcześniej płaciłem ok. 85 zł teraz za to samo 31 zł.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
 #790993  autor: zoltan666
 16 mar 2015, 22:16
Dnia 28.01.15 wysłałem do Netii zapytanie poprzez formularz kontaktowy ze swojego konta na Netia on-line. Po wysłaniu zapytania wyświetliła się informacja, ze odpowiedź otrzymam w ciągu 48 godzin. Odpowiedź otrzymałem 26.02.15, czyli czekałem na nią prawie miesiąc. Następnego dnia odpisałem na tą odpowiedź i na kolejną odpowiedź nadal czekam.
Tak właśnie działa Netia...