DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1160037  autor: Remington
 07 lis 2023, 13:22
Aplikacja się rozwija:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... la-numerow

Zaintrygował mnie poniższy ficzer:
podglądanie linków przesyłanych we wiadomościach przed ich otwarciem, co zwiększa kontrolę nad otrzymywanymi linkami,


Pytania do @PRIV: W jaki sposób zabezpieczacie adres IP swojego użytkownika? Nie może być przecież tak, że ktoś wyśle linka i podgląd zdradzi nasze IP. Jest to włączane jako opcja czy coś innego wymyśliliście?
 #1160272  autor: mp107
 11 lis 2023, 12:45
W facebookowym Messengerze linki są podczas przesyłania otwierane i w ten sposób weryfikowane po stronie serwerów Facebooka - w ten sposób adres IP odbiorcy nie "wycieka". Być może tutaj jest analogicznie.
 #1160279  autor: Remington
 11 lis 2023, 13:16
Czyli proxy.

Podgląd linka potrafi być też wadą. Spotkałem takie serwisy, które wysyłają SMS-em link jednorazowy (np. pobranie sparowanej aplikacji lub zmiana hasła). W efekcie nie da się skorzystać, bo gdy wchodzimy w link dostajemy komunikat, że link już wygasł (bo podgląd wykorzystał jedyną dostępną próbę).
 #1160474  autor: PRIV
 14 lis 2023, 12:55
@Remington jak słusznie zauważyłeś każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Proxowanie przez serwery dostawcy wielu użytkowników też wskaże jako naruszenie prywatności i zbieranie przez dostawców informacji o odwiedzanych witrynach... Po rozmowach z zaawansowanymi użytkownikami wypuszczając wstępną wersję podglądów linków zdecydowaliśmy się ich nie proxować przez nasze serwery. Użytkownicy, którym mocno zależy na ochronie swoich adresów IP i tak używają usług takich jak VPN... :D
 #1160475  autor: Remington
 14 lis 2023, 12:58
Remington pisze:
07 lis 2023, 13:22
Nie może być przecież tak, że ktoś wyśle linka i podgląd zdradzi nasze IP. Jest to włączane jako opcja czy coś innego wymyśliliście?

Słusznie, zatem jeśli jest to opcja tylko dla chętnych i z możliwością wyłączenia to problemu nie ma.
 #1160487  autor: PRIV
 14 lis 2023, 20:18
Dziś wypuściliśmy wersję 1.5.0, która przynosi wiele zmian i udoskonaleń w tym:

Nowości:
- Dodano cytowanie i edycję wiadomości (DMy)
- Dodano możliwość udostępniania na PRIV zdjęć, tekstu, linków
- Dodano historię call logów z pojedynczym numerem
- Dodano oznaczanie konwersacji jako nieprzeczytanej
- Dodano widok uprawnień w ustawieniach (pozwala sprawdzić czy włączone są wszystkie wymagane uprawnienia do prawidłowego działania aplikacji)
- Dodano licznik nieprzeczytanych wiadomości/nieodebranych połączeń do ikony (Android)
- Dodano program lojalnościowy

Poprawki:
- Występujące crashe aplikacji
- Interfejs notyfikacji wiadomości
- Wyświetlanie numerów zagranicznych

Zachęcamy do aktualizacji i przetestowania. :D
 #1169810  autor: KC-KARLOS
 17 kwie 2024, 11:58
Coś złego z PRIV się dzieje, wygląda na to, że operatorzy ich "zbanowali", prawdopodobnie za "podejrzany" ruch sieciowy. Nie ma możliwości założenia konta z nowym numerem. Próbują rozmawiać, aby mogli wznowić działanie usług, kiedy się z tym uporają? Nie wiadomo.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1169812  autor: KC-KARLOS
 17 kwie 2024, 12:05
bartolinio: priv się do tego nie nadaje, dobrze wiedziałeś, że to tak naprawdę test nowatorskiej usługi, bez zakupu karty SIM/eSIM.
No nic, musimy czekać na oficjalne stanowisko. Remington - podziałasz coś w tej sprawie?

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1169822  autor: msnet
 17 kwie 2024, 15:15
Z nimi to nawet ciężko się skontaktować, będąc dziennikarzem. Skorzystałem więc z formularza kontaktowego na ich stronie - być może zauważą moją wiadomość o odpiszą. Ewentualnie news, który zamierzam popełnić, spowoduje jakąś reakcję z ich strony.

[Edit]W oczekiwaniu na odpowiedzi od nich (napisałem też bezpośrednio do CONFLY) popełniłem newsa: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... a-problemy
 #1169859  autor: MariuszY
 18 kwie 2024, 07:46
Dostali bana pewnie dlatego, że 1900 punktów za UNLIMITED to nieco ponad godzina dziennie odebranych połączeń. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby niektórzy użytkownicy usługi mając na jakimś numerze usługę połączeń bez limitu sami sobie nabijali licznik. Wystarczy zestawić połączenie i pójść na kawę;)
Ciekawe czy banowane są wszystkie numery PRIV przez danego operatora, czy tylko te "wybrane"? Innymi słowy, czy jest ktoś komu numer PRIV działa bez zarzutu?
 #1169860  autor: mariusz9a
 18 kwie 2024, 08:45
Bez przesady - co to jest godzina dziennie wykonanych połączeń na jakiś numer. Moim zdaniem nikt ich nie zbanował. Po prostu, jak to bywa z takimi wynalazkami, pewnie stracili płynność finansową i się zwinęli ;-) I jakoś mnie to specjalnie nie dziwi...
 #1169862  autor: ganc2
 18 kwie 2024, 09:21
a mnie dziwi. Ktoś wspominał o rebtelu... nie wiem o co chodzi, przecież rebtel działa dalej... nie zdążyłem nawet przetestować, ale z tego co czytam to oferował połączenia przez voip i własny numer... poza byciem za granicą w obrębie wifi nie za bardzo widzę przydatność tego... w appce już widzę brak numerów... ban od opa? możliwe, ale mam wrażenie że wszycy któzy działają w dużych ilościach smsów/połączeń zgłaszają ruch maszynowy i lub wykorzystanie biznesowe u opa żeby właśnie takich niespodzianek nie było..taki startup chyba nie popełnił by takiego błędu, podejrzanie wygląda to zwinięcie się i exit scam
 #1169869  autor: PRIV
 18 kwie 2024, 12:29
msnet pisze:
17 kwie 2024, 15:15
Z nimi to nawet ciężko się skontaktować, będąc dziennikarzem. Skorzystałem więc z formularza kontaktowego na ich stronie - być może zauważą moją wiadomość o odpiszą. Ewentualnie news, który zamierzam popełnić, spowoduje jakąś reakcję z ich strony.

Zauważyliśmy i przygotowujemy odpowiedź.
msnet pisze:
17 kwie 2024, 15:15
[Edit]W oczekiwaniu na odpowiedzi od nich (napisałem też bezpośrednio do CONFLY) popełniłem newsa: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... a-problemy

Szkoda, że news poszedł przed naszym komentarzem w całej tej sprawie, ponieważ mocno brakuje w nim naszej perspektywy.

Odpowiadając tutaj krótko możemy szybko napisać, że PRIV okazał się tak dużym sukcesem rynkowym, że niestety mocno niespodobał się głównym uczestnikom rynku mobilnego, którzy postanowili uniemożliwić nam dalsze działanie wykorzystując swoją dominującą pozycję rynkową. Robimy aktualnie wszystko co tylko w naszej mocy aby zapewnić świadczenie usług w tym sprawa została zgłoszona do UKE jako zawiadomienie o naruszeniu warunków decyzji regulacyjnej przez jednego z MNO.
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 08:45
Bez przesady - co to jest godzina dziennie wykonanych połączeń na jakiś numer. Moim zdaniem nikt ich nie zbanował. Po prostu, jak to bywa z takimi wynalazkami, pewnie stracili płynność finansową i się zwinęli ;-) I jakoś mnie to specjalnie nie dziwi...

Nikt się nie zwinął... i nie mamy takiego zamiaru... PRIV to profesjonalnie zrealizowany projekt telekomunikacyjny przy udziale ekspertów i solidnego finansowania. Niestety w Polsce na rynku mobilnym rządzi niepodzielnie 4 głównych operatorów, którzy decydują kto na tym rynku może działać, a kto nie.... 20 000 numerów, które uzyskaliśmy od UKE rozeszły się w 3 miesiące działania PRIV. Bez wielkich kampanii medialnych, reklam i celebrytów dostarczyliśmy imponującą liczbę numerów dla użytkowników. Na skutek ogromnego zainteresowania użytkowników i wyczerpania puli numerów w grudniu otrzymaliśmy decyzją UKE 100 000 numerów mobilnych, które mimo posiadanej umowy z MNO nie zostały rozgłoszone... Paradoksalnie to właśnie nasz wielki sukces stał się przyczyną naszych problemów, bo pokazaliśmy, że można zaoferować usługę mobilną bez sieci komórkowej na szeroką skalę...
 #1169872  autor: Remington
 18 kwie 2024, 13:21
@PRIV
Dziękujemy za odpowiedź. Niestety jednego ona nie wyjaśnia - skoro nowe numery nie zostały rozgłoszone, to z jakiego powodu ludziom nie działają też numery, które kiedyś działały?

Zapewne przyczyną szybkiego wyczerpania puli był brak 7-dniowej retencji, o której kiedyś pisaliście. Sytuacja, że tydzień niekorzystnia oznacza utratę numeru byłaby dla wielu osób nieakceptowalna, bo też ryzykowna. Aby pogodzić Wasze i ich potrzeby, przydałoby się, abyście dali możliwość wykupienia numeru na określony czas np. jego rocznej ważności.

P.S. Zamiast wstawiać posty jeden pod drugim - edytujcie.