Temat powtarzany co kilka lat ale nadal dosyć istotny, szczególnie w świetle ostatnich zmian w umowach z operatorami o których nie wszyscy wiedzą.
Abonament czy karta ?
Wiadomo, że karta to wolność - brak zobowiązania i możliwość skakania między ofertami operatorów w poszukiwaniu tańszych / lepszych ofert, chociaż jak patrzę na oferty głównych operatorów oraz MVNO to powoli zaciera się różnica pomiędzy ofertami bo zazwyczaj jedyna różnica to różnica w cenie o kilka-kilkanaście zł. Mniejsze MVNO często nie mają VoLTE/VoWiFi oraz 5G.
Wychodzi również na to, że operatorzy powoli zaczynają odchodzić od tradycyjnych ofert na kartę ( nie subskrypcyjnych ) ?
Na początek Orange który wraz z końcem stycznia 2023 zaprzestaje przenoszenia numerów do oferty na kartę w salonach, w grudniu próbowałem dokonać przeniesienia numeru do oferty Orange na kartę w salonie i mi odmówiono kierując na stronę Orange, ostatnio próbowałem tego samego w innym miejscu to powiedziano mi, że "nie przenoszą już w salonach partnerskich a w starym systemie do którego mają dostęp tylko w firmowych salonach tylko do końca stycznia można przenosić a potem tylko przez stronę Orange".
Z kolei abonament - niegdyś "ikona solidności" i zobowiązania zarówno dla abonenta jak i sieci komórkowej, gwarancja niezmienności warunków, dziś operatorzy zaczynają również na tym polu kombinować dodając do umów klauzule inflacyjne które dają im możliwość podniesienia ceny abonamentu w trakcie umowy z powodu inflacji i innych powodów np. gdy "wystąpi zdarzenie o charakterze siły wyższej, oddziałującej na sytuację finansową operatora", jest tego znacznie więcej, w przypadku umowy T-Mobile punkt o jednostronnej zmianie umowy posiada aż 14 podpunktów ...
Jedynym plusem abonamentu jest, to że dostaje się fakturę co miesiąc i jeśli opłaci się ją w terminie to jest zachowana ciągłość usług.
Roaming dziś w ofertach prepaid oraz abonamentowych zazwyczaj pokrywa się i posiadając oferty na kartę u głównych operatorów mamy no limit na rozmowy, sms/mms na terenie EU.
Posiadając abonament "musimy" mieć aktywne zgody marketingowe uprawniające operatora do całkowitej inwigilacji abonenta, w przeciwnym razie trzeba płacić dodatkowe 5 zł miesięcznie do faktury, w ofertach na kartę można nie wyrażać zgód marketingowych i nie ponosi się dodatkowych kosztów.
Często w abonamentach płatne są usługi dodatkowe takie jak wymiana karty sim podczas gdy w usługach na kartę wymiana karty jest darmowa.
Kwestią osobną pozostają "priorytety" w sieciach, czyli teoretycznie klient abonamentowy posiada większy "priorytet" w sieci od klienta prepaid, chociaż moim zdaniem operatorzy powinni bardziej starać się zachować klienta na kartę gdyż to on może odejść w każdej chwili a klient abonamentowy musi być u operatora na czas trwania umowy.
A jakie jest Wasze zdanie ?
Abonament czy karta ?
Abonament czy karta ?
Wiadomo, że karta to wolność - brak zobowiązania i możliwość skakania między ofertami operatorów w poszukiwaniu tańszych / lepszych ofert, chociaż jak patrzę na oferty głównych operatorów oraz MVNO to powoli zaciera się różnica pomiędzy ofertami bo zazwyczaj jedyna różnica to różnica w cenie o kilka-kilkanaście zł. Mniejsze MVNO często nie mają VoLTE/VoWiFi oraz 5G.
Wychodzi również na to, że operatorzy powoli zaczynają odchodzić od tradycyjnych ofert na kartę ( nie subskrypcyjnych ) ?
Na początek Orange który wraz z końcem stycznia 2023 zaprzestaje przenoszenia numerów do oferty na kartę w salonach, w grudniu próbowałem dokonać przeniesienia numeru do oferty Orange na kartę w salonie i mi odmówiono kierując na stronę Orange, ostatnio próbowałem tego samego w innym miejscu to powiedziano mi, że "nie przenoszą już w salonach partnerskich a w starym systemie do którego mają dostęp tylko w firmowych salonach tylko do końca stycznia można przenosić a potem tylko przez stronę Orange".
Z kolei abonament - niegdyś "ikona solidności" i zobowiązania zarówno dla abonenta jak i sieci komórkowej, gwarancja niezmienności warunków, dziś operatorzy zaczynają również na tym polu kombinować dodając do umów klauzule inflacyjne które dają im możliwość podniesienia ceny abonamentu w trakcie umowy z powodu inflacji i innych powodów np. gdy "wystąpi zdarzenie o charakterze siły wyższej, oddziałującej na sytuację finansową operatora", jest tego znacznie więcej, w przypadku umowy T-Mobile punkt o jednostronnej zmianie umowy posiada aż 14 podpunktów ...
Jedynym plusem abonamentu jest, to że dostaje się fakturę co miesiąc i jeśli opłaci się ją w terminie to jest zachowana ciągłość usług.
Roaming dziś w ofertach prepaid oraz abonamentowych zazwyczaj pokrywa się i posiadając oferty na kartę u głównych operatorów mamy no limit na rozmowy, sms/mms na terenie EU.
Posiadając abonament "musimy" mieć aktywne zgody marketingowe uprawniające operatora do całkowitej inwigilacji abonenta, w przeciwnym razie trzeba płacić dodatkowe 5 zł miesięcznie do faktury, w ofertach na kartę można nie wyrażać zgód marketingowych i nie ponosi się dodatkowych kosztów.
Często w abonamentach płatne są usługi dodatkowe takie jak wymiana karty sim podczas gdy w usługach na kartę wymiana karty jest darmowa.
Kwestią osobną pozostają "priorytety" w sieciach, czyli teoretycznie klient abonamentowy posiada większy "priorytet" w sieci od klienta prepaid, chociaż moim zdaniem operatorzy powinni bardziej starać się zachować klienta na kartę gdyż to on może odejść w każdej chwili a klient abonamentowy musi być u operatora na czas trwania umowy.
A jakie jest Wasze zdanie ?
Abonament czy karta ?